Istoria maşinilor Lamborghini se leagă de Automobili Lamborghini S.p.A., un constructor italian de automobile sport, cu sediul în micul sat italian Sant Agata Bolognese, de lângă Bologna.
Întâlnire cu Enzo Ferrari
Lamborghini este o companie a producătorului german de autoturisme Audi AG, care la rândul său este deţinut de Volkswagen. Compania a fost fondată, în 1963, de omul de afaceri Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 1916 - 20 februarie 1993), care a deţinut o fabrică de tractoare de succes, numită Lamborghini Trattori S.p.A. Potrivit fiului lui Ferruccio Lamborghini, tatăl său s-a dus să-l întâlnească pe Enzo Ferrari la fabrica Ferrari pentru a i se plânge de calitatea ambreiajului de la Ferrari 250 GT pe care îl avea. Enzo Ferrari i-a spus să plece şi să conducă tractoare, pentru că nu este în stare să conducă automobile, conform site-ului amintit.
Lamborghini s-a întors la fabrica sa, a studiat Ferrari-ul său şi şi-a dat seama că este produs de aceeaşi firmă care producea ambreiajul şi pentru tractoarele sale. În depozitul său a găsit un exemplar potrivit pentru ceea ce avea el nevoie şi a rezolvat în acest fel problema. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, a promis că nu se va mai duce niciodată să îi ceară cestuia ceva şi că îl va bate prin construirea unei maşini sport mai performante. Astfel s-a născut ideea unui maşini sport Lamborghini.
Un motor cu o putere surprinzătoare
Ferruccio s-a decis ca maşina lui să aibă un motor V12, apelând la ajutorul inginerului Giotto Bizzarrini, care lucrase şi la un Ferrari V12. Noul motor avea patru came, o cursă scurtă şi două valve mari pe cilindru, având o putere surprinzătoare de 350 CP (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, cu pistoane din aluminiu. Aşezarea motorului automobilului a fost proiectată de compania Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione.
De-a lungul timpului, Lamborghini a avut numeroşi proprietari: Ferruccio Lamborghini (1963-1972), Georges-Henri Rossetti şi René Leimer (1972-1977), a intrat în faliment în perioada 1977-1984, apoi a fost administrat de Patrick Mimram (1980-1984) care a fost apoi proprietar (1984-1987), urmat de Chrysler Corporation (1987-1994), Megatech (1994-1995) - având permisiune pentru înfiinţarea Lamborghini Latinoamerica S.A.-, V Power, Mycom (1995-1998), Audi AG (1998-prezent).
Imagine de ansamblu
Inaugurat în 2001, Muzeul Lamborghini trece în revistă toate reperele importante atinse de House of the Raging Bull, cu o incursiune în trecut, care are un impact puternic asupra fanilor maşinilor de lux super-sport. Murcielago a fost prima capodoperă afişată în acest loc al Italys Motor Valley. Există aici o colecţie amplă care include Miura S şi "genele" sale, 350 GT, Countach S, The Jalpa, Espada, The Sesto Elemento, Reventon şi alte modele, care au transformat Bull Raging într-o legendă. Motoare, modele şi fotografii oferă vizitatorilor o imagine de ansamblu a istoriei acestei saga de automobile, care continuă prima idee vizionară a lui Ferruccio Lamborghini.
Între modelele lansate de Lamborghini amintim: Huracan (LP 580-2, LP 610-4 Spyder, LP 610-4, LP 620-2 Super Trofeo), Aventador (LP 750-4 Superveloce Roadster, LP 750-4 Superveloce, LP 700-4, LP 700-4 Roadster). Ediţii limitate: Aventador LP 700-4 Pirelli Edition - Veneno Roadster, Asterion LPI 910-4.