Mergi la conţinutul principal

Portul Brăila, între susţinere, înţepături şi «binele cetăţenilor»

Propunerea deputatului UNPR Silviu Dorin Petrea de a relua discuţiile pentru introducerea Portului Brăila în Master-Planul de Transport şi realizarea unei autostrăzi fluviale pe Dunăre pare să fi captat atenţia celorlalţi parlamentari brăileni. Totodată, nici intervenţia recentă pe acest subiect a deputatului PNL Alexandru Nazare, care a susţinut că accentul ar trebui pus pe introducerea în MP a unui nod intermodal Brăila-Galaţi, nu a rămas necântărită. Întrebaţi ce părere au despre ideile celor doi colegi, parlamentarii PSD-işti au dat de înţeles că sunt dispuşi să poarte o discuţie cu aceştia, pentru a stabili o strategie pe care să o înainteze la Bucureşti. Cu toate acestea, deputatul Marian Dragomir nu s-a putut abţine de la comentarii în privinţa demersului, considerându-l întârziat. "Salut colegii parlamentari care iniţiază discuţii privind Autostrada Dunării. Este un fapt benefic că ei vor să vorbim mai mult de Dunăre, dar aceste vorbe trebuiau spuse în Comisia de Transporturi la vremea când s-a prezentat, discutat şi aprobat Master-Planul pe Trasporturi. Interesant este ca dl. Petrea ne invită prin intermediul presei, iar dl. Nazare care a fost ministru al Transporturilor şi secretar de stat, până acum nu s-a arătat interesat de Dunăre, dar azi ne povesteşte cum pleacă cheresteaua direct la Constanţa, fără să cunoască faptul că şi în Portul Brăila este o mare companie care deţine spaţii de depozitare şi care din anul 2003 şi până în prezent exportă cherestea. Problema noastră este că pleacă cheresteaua în loc să plece mobila. Concret, aştept să contacteze toţi parlamentarii de Brăila, să ne aşezăm la masă şi să ne transmită modul în care doreşte acest ajutor", a declarat Dragomir. Totodată, acesta a precizat că susţine orice demers atât timp cât este vorba despre un interes comun al brăilenilor, însă ar fi apreciat ca cei doi să fi discutat personal cu el, înainte de a face declaraţii în presă. "Unii cetăţeni ar putea înţelege că noi nu stăm de vorbă sau că dăm comunicate de presă şi apoi ne întâlnim, ca să nu ne fure alţii ideile", a conchis PSD-istul.

Rizea: "Cred că ar trebui să discutăm, să facem o întâlnire cu toţi parlamentarii, eu asta aş propune"

Mult mai deschis propunerilor celor doi deputaţi s-a arătat PSD-istul Cristian Rizea, care a subliniat că ambele idei, atât timp cât nu au fost făcute doar pentru imagine, sunt de apreciat. Deputatul a mai punctat că, din punctul său de vedere, potrivită ar fi o discuţie cu toţi parlamentarii de Brăila, în urma căreia să se stabilească un punct de vedere final pe acest subiect, care mai apoi să fie prezentat ministrului Transporturilor, Ioan Rus. "Eu cred că aici ar trebui să primeze interesul judeţului Brăila şi al brăilenilor, mai puţin un interes politic. Cred că, într-adevăr, toţi parlamentarii, indiferent din ce partid provenim, ar trebui să ne aşezăm, să găsim şi să susţinem o soluţie comună. Să existe consens politic, pentru că orice lucru bun pe care încercăm să îl facem este pentru judeţul Brăila şi nu pentru un partid politic. Cred că ar trebui să discutăm, să facem o întâlnire cu toţi parlamentarii, eu asta aş propune. Am putea lua în discuţie şi ideea domnului Nazare şi pe cea a domnului Petrea. Astfel, vom vedea şi noi, ceilalţi parlamentari, ce ni se pare fezabil. Pentru că aşa, vă daţi seama, putem susţine orice, important este să susţinem ceea ce se şi poate pune în practică", a declarat Rizea. Acesta a mai subliniat că indiferent dacă a pornit de la o dorinţă de popularitate sau nu, ideile merită susţinute atât timp cât brăilenii sunt cei care au de câştigat. "Într-adevăr, şi eu mă gândesc că dată fiind cea mai mare aglomerare urbană Brăila - Galaţi, ţinând cont şi de context şi de zona de care tot vorbim mereu, ar fi un lucru fezabil. Din păcate, ştiţi bine că am mai încercat să colaborăm din punct de vedere administrativ cu cei de la Galaţi, dar au avut oarece reticenţe. Sper că putem găsi o cale de dialog. Ambele idei sunt bune, dar vom vedea ce se poate pune în practică. Eu cred că aici noi putem aduce un plus, eu şi colegii mei din PSD, pentru că am putea discuta cu ministrul Transporturilor şi vedea cum să aducem un plus din acest punct de vedere, brăilenilor şi judeţului nostru, prin punerea în valoare a portului", a mai adăugat Rizea.
De precizat că atât deputatul PSD Mihai Tudose, cât şi senatorii Ion Rotaru (PSD) şi Dănuţ Mihai (PC) nu au putut fi contactaţi.

Nistor: "Vorbim despre o chestiune mai mult tehnică şi mai puţin politică!"

La rândul său, deputatul UNPR Marioara Nistor a declarat că este oricând gata să susţină iniţiative care pot conduce la dezvoltarea oraşului şi judeţului nostru. Însă, din punctul său de vedere, demersul lui Petrea ar trebui să aibă în primul rând un aviz favorabil din partea ministrului Transporturilor. "Vorbim despre o chestiune mai mult tehnică şi mai puţin politică! După ce domnul ministru Ioan Rus va formula un punct de vedere, vom putea trece în următoarea fază. Dezvoltarea portului Brăila şi includerea sa în Master-Planul pentru Transport sunt deziderate normale, însă realizarea acestor proiecte comportă îndeplinirea mai multor reglementări existente, atât în plan naţional, cât şi internaţional. În opinia mea, ideile respective trebuie armonizate şi cu Strategia Uniunii Europene pentru regiunea Dunării, un document extrem de important, semnat şi asumat politic de cele 14 ţări şi regiuni dunărene participante. Astfel, în cadrul obiectivului Strategiei privind interconectarea regiunii Dunării (transporturi, energie, cultură, turism) regăsim domeniul prioritar de acţiune «îmbunătăţirea mobilităţii şi intermodalităţii pe căi navigabile interioare», domeniu coordonat la nivelul macroregional de România şi Austria. În urma demersului meu parlamentar făcut pe acest subiect, am aflat că în cadrul proiectelor aflate în derulare în prezent se află şi reabilitarea şi modernizarea infrastructurii Portului Brăila. În consecinţă, sunt o serie de programe care trebuie armonizate cu orice fel de nouă iniţiativă, dar, cum spuneam, susţin crearea unui front comun, măcar din partea parlamentarilor brăileni", a afirmat Nistor.

Varga îl sprijină pe Nazare

Deputatul PNL Brăila Vasile Varga s-a arătat de acord cu poziţia colegului său, ex-PDL-istul Alexandru Nazare. Acesta este de părere că cea mai bună soluţie, aşa cum spune colegul său, ar fi introducerea unui nod intermodal pe zona Brăila - Galaţi şi nu doar a portului oraşului vecin. Totodată, Varga a subliniat că ar susţine şi demersul UNPR-istului fără probleme, atât timp cât este vorba despre intersul brăilenilor. "Petrea vorbeşte despre două interpelări pe care le-a transmis ministrului Transporturilor, nu le-am văzut, dar în principiu sunt de acord să susţin demersurile dacă ele sunt fiabile. Demersul este bun şi dacă există o unică posibilitate pentru introducerea portului Brăila în Master-Planul pentru Transport, chiar dacă sunt la un partid de opoziţie, aş susţine ceea ce a solicitat colegul meu. Pentru Brăila, aş face acest lucru", a declarat Varga.

Boboc: "Nu e rău că Petrea încearcă să tragă un semnal de alarmă. Dar în tot timpul ăsta, unde au fost?"

Senatorul liberal Cătălin Boboc apreciază faptul că UNPR-istul Silviu Petrea încearcă să reamintească problema portului Brăila, însă consideră că acesta a aşteptat cam mult. "Trebuie să spunem de la început că «Monstruoasa Coaliţie» are la Brăila 6 parlamentari, printre care şi domnul Petrea. Cea de-a doua constatare ar fi că, în doi ani de zile din acest mandat al domnilor parlamentari din arcul puterii, n-au reuşit să introducă Brăila în Master-Planul de Transport în niciun capitol. Adică nici portul, nici şosele, nici autostrăzi, nici podul, practic Brăila nu există. Nu e rău că Petrea încearcă să tragă un semnal de alarmă. Dar eu mă gândesc, în tot timpul ăsta, unde au fost? Cum şi-au adus aminte aşa, acum, pe ultima sută de metri?", a declarat Boboc. Totodată, acesta a mai precizat că nu doar portul este important, ci şi dezvoltarea transportului terestru.
"Aţi văzut că România, după 2020, are şanse să beneficieze de nişte drumuri expres, nişte drumuri inter-regio. Dacă ratăm momentul ăla... Şi trebuie să o spunem, cei din opoziţie şi parlamentarii opoziţiei pot face ce încearcă domnul Petrea acum, să tragă semnale de alarmă şi să pună presiune pe Guvern. Dar lobby în adevăratul sens al cuvântului, cu argumente, pot face doar parlamentarii puterii. Adică demersul domnului Petrea de a face o declaraţie de presă şi atât, e mai degrabă comportament de opoziţie decât de parlamentar al puterii, care ar trebui să vorbească mai puţin şi să facă mai mult", a conchis liberalul.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro