Skip to main content

Portia zilnica de dioxina

In mod normal, fiecare aliment produs sub stricta supraveghere sanitar veterinara, inainte de a ajunge pe piata, este atent verificat. O armata de medici, ingineri sau inspectori este special platita, fie de producator, fie de stat, tocmai pentru a veghea la siguranta noastra alimentara. Numai ca, in goana nebuna dupa profit, lucrurile ies uneori din normalitate. Iar ultimul scandal, cel legat de iaurturile "Danone", demonstreaza, o data in plus, cit de vulnerabili sintem.
In secolul vitezei si industrializarii, am devenit mult prea grabiti si ocupati ca sa dam importanta cuvenita alimentelor pe care le consumam. Cine mai are timp sa stea ore intregi in bucatarie, cind supermarketul este atit de aproape! Pericolul il stim, aproape tot ce luam din rafturi, pornind de la piine, mezeluri, lactate, si pina la sucuri sau dulciuri, clocaie de E-uri. Si, totusi, cumparam, mai ales ca marile companii cheltuie sume exorbitante pentru a ne reaminti zilnic, cit de gustoase, sanatoase si supervitaminizate sint alimentele lor, pentru a ne explica zilnic cum toata materia lor prima este atent selectionata si verificata, prelucrata cu multa dragoste etc. Iar noi ne lasam vrajiti de povestile lor si de ambalajele atragatoare. Fiecare scandal ne trezeste la realitate, ne ascute simturile pentru o perioada scurta de timp, dupa care ne lasam iar prinsi in virtejul de zi cu zi si uitam.
Scandalul "Danone" a capatat, insa, o amploare fara precedent. Iar motivul e simplu - iaurtul cu fructe, ca si multe alte produse ale acestei firme ("Cremoso", "Danonino", "Danette") sint consumate cu precadere de copii. Mii de parinti sint ingroziti si indignati. Acuzatiile lor se indreapta impotriva producatorului, dar, mai ales, a autoritatilor. Pentru ca, intr-adevar, reactia Autoritatii Nationale Sanitar Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) a fost de neinteles. De ce, daca oficial, alerta europeana a ajuns in Romania pe 14 august, verificarile au inceput abia pe 17 august? Dar, mai ales, de ce primele produse au fost retrase de pe piata abia pe 21 august, fara ca populatia sa fi fost macar avertizata asupra unui eventual pericol? Ca sa nu mai luam in calcul ca, neoficial, despre suspiciunile legate de guma de guar se stia de la sfirsitul lunii iulie. Ce a facut ANSVSA in toate aceste zile? Sa intelegem, din tacerea ei, ca in Romania, marile companii sint mai presus decit sanatatea copiilor nostri? Sa intelegem ca actionind cu atita intirzire, de fapt s-a dat timp firmei "Danone" sa vinda macar unul din loturile suspectate, respectiv cel care expira pe 20 august? Poate altul sa fi fost rationamentul. Dar, cel putin pentru Braila - unde, pe 21 august, cind au inceput verificarile, inspectorii nu au mai gasit nici macar o proba din lotul incriminat -, teoria poate fi luata in calcul. Interventia in forta, care a urmat zilei de 21, e doar o palida consolare pentru parintii care stiu ca si-au hranit copiii cu asemenea iaurt. Pentru ei ramine o singura intrebare: Cum a fost posibil, intr-o tara cu pretentii europene, ca timp de circa doua saptamini, in loc de o "portie zilnica de sanatate", micutii lor sa fi primit o portie zilnica de dioxina.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati pe facebook.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

Comentarii

 
 

INFORMAŢII CONTACT

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro

 

Director general: Monica Paraschiv

Director: Silvia Preda

Şef departament publicitate: Sorin Preda

Redactor Şef: Florentin Coman

Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu