Campania electorală pentru alegerile europarlamentare a atins noi culmi în era online. Selfie-urile politice au devenit un fel de "must-have" al sezonului electoral, iar candidaţii brăileni care luptă pentru un loc în Parlamentul european se "bat" şi în postări pe facebook. Dacă iniţial a apărut fenomenul selfie, o modă ce a declanşat un adevărat "război" online al like-urilor, acum selfie-ul a trecut la un alt nivel. Se cheamă groufie, adică un selfie de grup. Este noul trend de imagine al politicienilor, trend ce i-a prins şi pe brăileni. Unul dintre personajele care a urcat deja pe pagina de facebook mai multe fotografii de acest gen este candidatul PDL Simona Drăghincescu. În majoritatea pozelor, consilierul local apare alături de preşedintele PDL Brăila, Alexandru Nazare. Acesta a postat pe site-ul de socializare o poză de grup cu colegii de partid, surprinsă cu telefonul personal, în amiaza mare.
Moda groufie l-a prins şi pe candidatul la europarlamentare din partea Partidului Forţa Civică Brăila, Marius Terzea. Liderul FC s-a imortalizat într-o fotografie alături de şeful grupului politic, Mihai Răzvan Ungureanu şi de noul membru FC, Silviu Radu. Internauţi la modă s-au dovedit a fi şi social democraţii brăileni. Vicepreşedintele CJ Florin Mija a fost surprins într-o fotografie alături de colegul său de partid Marius Dobrotă, consilier judeţean, şi de alţi tineri din PSD, angrenaţi la rândul lor în campania electorală în judeţ.
Ceilalţi candidaţi, care nu sunt adepţii selfie-urilor politice, îşi canalizează "energiile" pe fotografiile clasice sau pe mesaje electorale promiţătoare, bineînţeles, postate tot pe facebook.
Selfie, groufie sau fotografii normale, miza pentru politicieni este aceeaşi: goana după voturi.
Selfie-urile politice nu au apărut în România. Cel care a dat tonul a fost preşedintele Statelor Unite, Barack Obama, care s-a fotografiat la funeraliile lui Nelson Mandela alături de premierul Marii Britanii, David Cameron, şi de premierul danez, poză ce a devenit viral pe Internet.
Specialiştii de la Oxford, cei care sunt atenţi la evoluţia cuvintelor, au nominalizat "Selfie" - cuvântul anului 2013. La noi, însă, efectul a fost întârziat, fiind descoperit abia anul acesta. În cele din urmă, "bătălia" selfie-urilor a intrat şi în România, protagoniştii politici fiind premierul Victor Ponta şi deputatul PMP Elena Udrea.
În esenţă, la Brăila, campania electorală pe facebook merge "şnur".
Rămâne de văzut acum câte voturi vor centraliza la urne celebrele selfie-uri şi groufie-uri.