,,Vom semna împreuna Pactul pentru Bucuresti. Atât eu, Sulfina Barbu ca om politic si candidat la Sectorul 4, cât si domnul Silviu Prigoana, candidat la Primaria Generala a municipiului Bucuresti am decis sa semnam acest pact pe care l-am discutat cu reprezentantii societatii civile si determinarea ca oameni politici sa sustinem pe termen lung ,,Pactul pentru Bucuresti". Dupa cum bine stiti relatia dintre oamenii politici si societatea civila este extrem de importanta" , a spus Sulfina Barbu.
,,Semnez <Pactul pentru Bucuresti> pentru ca cred ca numai împreuna cu societatea civila vom avea un oras, o capitala si o tara minunata. Nu pot sa faca oamenii politici absolut tot" , a precizat ?i Silviu Prigoana.
În primul capitol intitulat ,,Transparenta decizionala" din ,,Pactul pentru Bucuresti" se evidentiaza faptul ca ,,dialogul dintre cetateni si administratia publica trebuie sa fie continuu, bazat pe consultarea tuturor partilor afectate de catre o masura sau o decizie administrativa". ,,Astfel, Platforma pentru Bucuresti militeaza pentru o informare corecta a cetatenilor si pentru existenta unor mecanisme de consultare a acestora", se arata în documentul semnat.
În plus, se mai adauga faptul ca ,,data, ora si ordinea de zi a sedintelor de consiliu trebuie sa fie postate pe prima pagina a website-ului Primariei. Ar fi de dorit sa se faca transmisie video în direct pe site-ul institutiei. Dupa fiecare dintre sedintele de consiliu trebuie sa fie postat pe website, în termen de maxim o saptamâna procesul verbal al sedintei".
În sub-capitolul ,,alocari bugetare" se men?ioneaza ca ,,trebuie facute publice majorarile mai mari de 15% ( peste rata inflatiei) ale costurilor pe contracte semnate de PMB sau primariile de sector". ,,Cetatenii care doresc sa aiba posibilitatea de a se înscrie pe o lista de presa prin care sa le fie transmise comunicarile ale institutiilor. Acest formular trebuie sa fie disponibil online si sa fie un instrument usor de folosit", se mai arata în primul capitol.
În cel de-al doilea capitol, numit ,,Proceduri administrative" scrie ca ,,prin Conceptul Strategic Bucuresti 2035 sunt fixate directiile si obiectivele generale de dezvoltare ale orasului Bucuresti în relatie cu teritoriul de influenta. Este imperios necesara asumarea reala de catre Consiliul General si de catre Consiliile Locale ale sectoarelor si ale localitatilor limitrofe a acestor directii si obiective. În mandatul 2012-2016 orice actiune care implica resurse publice trebuie sa fie justificata temeinic si aprobata doar pe baza unor argumente care sa explice cum contribuie actiunea respectiva la atingerea acestor obiective".
În al treilea capitol, intitulat ,,Planificare urbana si proiectare urbana", se arata ca ,,informatiile despre fiecare loc din oras trebuie aduse la zi prin grija tuturor serviciilor din cadrul PMB (Primaria Municipiului Bucuresti n.r.) si al primariilor de sector" .
,,Este imperios necesara organizarea registrului cadastral al parcelelor si a cadastrelor de specialitate pentru întreg teritoriul administrativ; trebuie înfiintata o Agentie de Dezvoltare Locala care sa transpuna obiectivele Conceptului Strategic Bucuresti 2035 în interventii concrete. Servicul Proiecte Urbane (creat în anul 2010) din cadrul PMB poate fi nucleul unei astfel de structuri, dar trebuie sa dispuna de suficient personal calificat ( echipa interdisciplinara), sa aiba atributii clare în acest sens si sa fie asigurate conditiile de colaborare cu alte directii si servicii din administratia publica locala, cu alti actori atât publici cât si privati. În cadrul acestei agentii, se vor putea pregati proiectele importante pentru oras", scrie în cel de-al treilea capitol.
În al patrulea capitol, ,,Proceduri administrative în domeniul constructiilor", se arata ca ,,este necesara o procedura locala prin care constructiile ilegale se dezafecteaza-demoleaza pe cheltuiala administratiei publice locale, care recupereaza ulterior aceste cheltuieli de la cei care nu au respectat legea". De asemenea ,,trebuie evitat conflictul de interese în comisii". "Procesele verbale ale comisiilor tehnice trebuie sa fie pus pe site-ul oficial al institutiei. Pentru proiectele mari ca investitie si ca teritoriu afectat, trebuie înfiintate centre de informare în perimetrul de proiect, unde aceste proiecte sa fie expuse, explicate si discutate cu publicul" , se arata în document.
Capitolul cinci ,,Mobilitate si Transport", arata ca ,,trebuie asumate de catre decidenti urmatoarele masuri: descurajarea accesului autoturismelor personale în centrul orasului; amenajarea spatiului public pentru a fi usor de parcurs de catre pietoni". ,,Locuitorii orasului trebuie sa fie încurajati sa foloseasca bicicleta fiind informati despre traseele si calitatea pistelor special dedicate, a parcarilor de biciclete si fiind asigurati ca vor fi respectati în trafic, deci ca vor circula în siguransa", scrie în Pactul pentru Bucuresti.
În cel de-al saselea capitol - ,,Protectia mediului" - se are în vedere ,,reducerea poluarii din traficul auto; reducerea poluarii aerului din santiere, protectia spatiilor verzi; extinderea retelei de distributie a apei potabile si cresterea spatiilor verzi".
În capitolul al saptelea, ,,Protectia Patrimoniului Construit", scrie ca ,,masurile luate de Municipalitate ar trebui sa aiba ca obiectiv principal nu numai conservarea patrimoniului, ci si ameliorarea conditiilor de locuire pentru cetatenii din zonele istorice ale Bucurestiului, care nu beneficiaza de sprijin funanciar si, sau administrativ din partea autoritatilor publice".
În penultimul capitol, ,,Protectia Sociala", se arata ca ,,este necesar sprijinul autoritatilor locale pentru organizarea unor programe after school si before school, în care îndrumarea elevilor sa fie asigurata de profesori voluntari, care ar putea fi si pensionari sau studenti".
Ultimul capitol numit ,,Protectia animalelor" men?ioneaza ca trebuie sa se ,,eficientizeze programul de sterilizare a câinilor cu si fara stapân din toata Capitala; amenajarea unor micro adaposturi si efectuarea de studii pentru identificarea si evaluarea speciilor de animale care traiesc în mediul urban si a habitatelor acestora, de catre administratiile locale în colaborare cu ONG-uri de profil".