Boc a fost întrebat dacă viitorul ministru al Muncii ar putea fi un reprezentant al UNPR, în contextul discuţiilor ca Marian Sârbu să fie nominalizat în locul lui Ioan Botiş. "Portofoliile au fost repartizate în coaliţie într-o anumită formulă şi structură şi orice modificare ar presupune o trecere prin Parlament, lucru pe care în acest moment nu-l avem în vedere", a replicat premierul.
Primul-ministru a precizat că nu va face publice numele pe care le are în vedere pentru funcţia de ministru al Muncii, urmând ca cel pe care-l va anunţa să fie decizia finală privind portofoliul în cauză.
O eventuală nominalizare a lui Marian Sârbu ca ministrul al Muncii "are nevoie" de votul senatorilor şi deputaţilor, întrucât s-ar modifica structura politică, la momentul învestirii Cabinetului Boc UNPR neexinstând ca partid, au declarat pentru NewsIn surse din cadrul Curţii Constituţionale.
Sursele citate au precizat, pentru Newsin, că situaţia lui Gabriel Oprea, actualul ministru al Apărării şi preşedinte executiv al UNPR, este diferită de eventuala numire a lui Marian Sârbu. "Oprea a intrat în Guvern în calitate de independent, la acea vreme (n.r. în - decembrie 2009) neexistând acest partid (UNPR - n.r.), ceea ce nu se poate spune despre situaţia lui Marian Sârbu, preşedinte al UNPR, prin urmare se schimbă componenţa politică a Guvernului şi este nevoie de votul senatorilor şi deputaţilor", au precizat sursele CCR.
Astfel, în situaţia în care Marian Sârbu ar fi propus pentru Ministerul Muncii, s-ar aplica articolul 85, alineatul 3 din Constituţie, care prevede că "dacă prin propunerea de remaniere se schimbă structura sau compoziţia politică a Guvernului, preşedintele României va putea exercita atribuţia" de numire a unui ministru "numai pe baza aprobării Parlamentului, acordată la propunerea primului-ministru".