Mergi la conţinutul principal

Poliţist acuzat că ar fi terorizat şoferii în perioada stării de urgenţă

• acesta ar fi acţionat în zona Zăvoaia, Însurăţei, Viziru unde ar fi dat amenzi de 20.000 lei  cu nemiluita • într-o sesizare transmisă redacţiei, un brăilean susţine că poliţistul Valentin G. are o atitudine inadecvată faţă de conducătorii auto, pe care îi sancţionează în mod nejustificat • în plus, poliţistul este acuzat şi de faptul că, în perioada de criză, ar fi aplicat numeroase amenzi de 20.000 lei, conform Ordonanţei Militare, deşi deplasarea ar fi fost justificată într-o declaraţie • totuşi, de la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila nu ni s-au confirmat cele sesizate, ci doar s-a comunicat faptul că se fac cercetări de către Compartimentul Control Intern

 

Acuzaţii grave la adresa unui poliţist de ordine publică din Brăila. Într-o sesizare transmisă redacţiei, un brăilean susţine că poliţistulul Valentin G. are o atitudine nepotrivită faţă de şoferii din localităţile Zăvoaia, Însurăţei, Viziru, pe care îi amendează frecvent, uneori în mod nejustificat. În plus, reclamantul susţine că poliţistul ar fi aplicat multiple amenzi în valoare de 20.000 lei, conform Ordonanţelor Militare, în perioada pandemiei Covid. Deocamdată nu avem o confirmare cu privire la cele sesizate de brăileanul Daniel C., dar de la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Brăila ni s-a comunicat faptul că se vor efectua verificări Compartimentul Control Intern pentru a se stabili dacă cele sesizate se confirmă.

Mesajul transmis de reclamantul în cauză este următorul: “Aş vrea să vă aduc la cunoştinţă un fapt deosebit de grav. În cadrul Poliţiei Rutiere figurează ca angajat un individ analfabet , cu evidente probleme psihice (îmi asum responsabilitatea diagnosticului). Acest personaj bizar a terorizat conducătorii auto din Zăvoaia, Însurăţei, Viziru, aplicându-le conducătorilor auto amenzi ciudate, de-a lungul timpului. Ultima ispravă a poliţistului G. Valentin constă în abundenţa de amenzi de 20.000 lei, acordate în pofida argumentelor solide exemplificate în acele declaraţii. Rămâne o enigmă cum acest individ ciclotimic mai figurează în cadrul poliţiei, abuzurile acestuia fiind taxate şi de instanţele judecătoreşti. Prin intermediul dumneavoastră poate reuşim să obţinem un punct de vedere al conducerii Poliţiei Rutiere, mai coerent decât scrisul acestui G. Valentin.Va mulţumesc anticipat”.

Redactorii “Obiectiv Vocea - Brăilei” au transmis aspectele sesizate către Biroul de Presă al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila, numai că în răspunsul transmis recent nu ni s-au adus prea multe lămuriri, însă ni s-a explicat că se vor face unele cercetări cu privire la acuzaţiile aduse poliţistului Valentin G. Legat de numărul sancţiunilor în valoare de 20.000 lei, aplicate de poliţistul acuzat, nu ni s-a transmis o situaţie, însă s-a precizat că aceste sancţiuni pot fi contestate.

În răspunsul transmis de IPJ ni se comunică faptul că unele date nu pot fi comunicate, întrucât nu sunt informaţii publice. “În referire la aspectele relatate, precizăm faptul că la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila au fost demarate verificări de către Compartimentul Control Intern în vederea stabilirii cu exactitate a situaţiei de fapt, urmând ca la finalizarea acestora să fie luate măsurile legale în consecinţă. Totodată, vă aducem la cunoştinţă faptul că, în conformitate cu prevederile art. 31, alin (1). din Ordonanţa nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, «împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia». De asemenea, menţionăm că la nivelul instituţiei nu există o evidenţă statistică privind strict informaţiile solicitate de către dumneavoastră, referitoare la sancţiunile aplicate de către poliţiştul în cauză”, se arată în răspunsul IPJ Brăila.

 

Informaţii ascunse de lege

 

În plus, de la nivelul IPJ Brăila s-a mai precizat că Legea 544/2001privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte obligaţia autorităţilor/instituţiilor publice de a pune la dispoziţie informaţiile existente, în materialitatea lor, şi nu aceea de a prelucra anumite date pentru a obţine ca produs final informaţiile în forma solicitată. “Relevantă în acest sens este Decizia civilă nr. 2.495 din 2009, pronunţată de Curtea de  Apel Bucureşti, prin care s-a reţinut că: „Legea nr. 544/2001 nu impune niciunei instituţii să prelucreze informaţiile deţinute pentru a furniza celor interesaţi un fel de statistici „a la carte”, ci se referă doar la furnizarea informaţiilor în forma în care sunt deţinute de instituţie. Interpretarea contrară ar face ca activitatea de furnizare de informaţii să devină mult prea împovărătoare pentru instituţia publică, fără nicio justificare în scopul pentru care a fost reglementat liberul acces al cetăţenilor la informaţiile de interes public, întrucât s-ar ajunge ca orice persoană să poată solicita instituţiilor publice efectuarea de studii mai mult sau mai puţin complexe cu privire la informaţiile pe care acestea le deţin într-o formă brută”. Aşadar, o parte din informaţiile solicitate de dumneavoastră nu se circumscriu activităţilor instituţiei noastre, întrucât aceastea ar presupune o activitate de strângere de informaţii, de centralizare şi sintetizare, adică de realizare a unei noi evidenţe”.

În ceea ce priveşte informaţiile referitoare la data încadrării poliţistului în cauză, structurile în cadrul cărora  şi-a desfăşurat activitatea, existenţa unor eventuale sesizări cu privire la acesta, respectiv rezultatele verificărilor, ni s-a comunicat faptul că acestea nu pot fi puse la dispoziţia noastră, întrucât constituie date cu caracter personal, în conformitate cu prevederile art. 12, lit d). din Legea 544/2001, potrivit căruia „Se exceptează de la accesul liber al cetăţenilor ...informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii”.

 

PRECIZARE IMPORTANTĂ: Stimați cititori, astăzi am primit o notificare de la polițistul în cauză prin intermediul căreia suntem somați să ștergem comentariile la adresa sa. Le ștergem pe toate și de bine și de rău, urmând că avocatul nostru căruia i-am transmis deja notificarea să decidă ce cale vom urma în continuare! Precizăm că nu ne lăsăm intimidați și vom continuă să facem publice abuzurile, inclusiv ale polițistului în cauză la adresa căruia deja ne-au sosit noi sesizări. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă rugăm dacă vreți să comentați la acest text să o faceți fără jigniri și fără a da numele celui în cauză.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro