* la prima tentativă, din februarie, nu s-a prezentat nici un ofertant * contractul este unul generos ca valoare estimată: peste 12,44 milioane lei fără TVA * firmele interesate se pot înscrie la procedură până cel târziu miercuri, 8 august
Poate a doua oară e cu noroc! Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pentru a doua oară în SEAP (sistemul electronic de achiziții publice) procedura achiziției publice a serviciilor de proiectare și executare a lucrărilor de relocare/protejare a rețelelor electrice și de telefonie necesare pentru execuția Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila - Măcin. Practic este pentru a doua oară când contractul respectiv e scos la licitație, după ce prima tentativă, din luna februarie, a eșuat din cauză că nu s-a înscris în cursă niciun ofertant.
Revenind la anunțul postat în SEAP, de la viitorul proiectant/executant al lucrărilor se așteaptă elaborarea proiectului tehnic, a caietului de sarcini, detaliilor de execuție, documentațiilor tehnice necesare pentru obținerea avizelor, acordurilor, autorizației de construire, precum și asigurarea asistenței tehnice pe parcursul execuției lucrării. Plus, evident, execuția efectivă a lucrărilor de relocare și protejare a rețelelor de utilități. Durata contractului este de 36 de luni, din care 3 luni sunt alocate părții de proiectare, 9 luni celei de execuție și restul de 24 de luni sunt alocate pentru partea de garanție a lucrării. Valoarea totală estimată a contractului este de 12,444 milioane lei, fără TVA, cu precizarea că lucrările vizează ambele maluri ale fluviului unde vor fi amplasate capetele de pod. Pentru desemnarea câștigătorului contractului, CNAIR a ales ca tip de procedură "procedura simplificată" cu unic criteriu de selecție "prețul cel mai scăzut". În ce privește capacitatea tehnică și profesională, printre cerinețele minime de eligibilitate, ofertanților li se cere să facă dovada că, în ultimii 5 ani, au executat lucrări similare atât pe partea de proiectare cât și de execuție.
Potrivit anunțului, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare expiră miercuri, 8 august, urmând ca în ziua respectivă, la ora 15.00, să fie deschise în SEAP ofertele depuse.
Contractul se înscrie într-un proiect finanțat din fonduri comunitare, mai precis Programul Operațional Infrastructura Mare - POIM.
Contractul general de proiectare și execuție a podului s-a semnat încă de la începutul anului
Reamintim că la jumătatea lunii ianuarie, a fost semnat, la Ministerul Transporturilor, în prezența fostului premier Mihai Tudose, contractul de proiectare și execuție a Podului suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea. Actele s-au perfectat între reprezentanții antreprenorului general (asocierea italo-japoneză Astaldi - IHI Infrastructure Systems), selectat în urma unei licitații internaționale, și CNAIR, de cealaltă parte, ca beneficiar.
Mai trebuie adăugat faptul că despre podul peste Dunăre s-a tot vorbit în ultimii aproape 30 de ani, fiind una dintre promisiunile fluturate sub nasul brăilenilor în campaniile electorale locale, dar și naționale. Primii pași concreți s-au făcut totuși în ultimii ani, când s-a realizat acel Master Plan General de Transport al României, dar chiar și în acest document, proiectul figura la capitolul “și altele” cu orizont îndepărtat de implementare. Abia după venirea lui Tudose în fruntea Guvernului, s-a ivit soluția rapidă de finanțare a acestui proiect: a fost prins în “Strategia integrată de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării”, în contextul necesității reabilitării drumului care leagă Dobrogea de Moldova.
Ulterior, mai precis în vara anului trecut, România a semnat la Luxemburg Contractul cadru de finanțare cu Banca Europeană de Investiții (BEI) în valoare de un miliard euro, bani ce vor acoperi contribuția bugetului de stat cu titlu de cofinanțare a proiectelor prioritare de transport, din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, printre care, în anexa 2 figurează și proiectul investițional - Pod suspendat peste fluviul Dunărea între Brăila și Tulcea.
Constructorul podului a anunțat că, din toamnă, se va instala la Brăila
Mega-investiția cu Podul suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea va costa 1.995.932.260 lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro.
De acești bani, asocierea declarată câștigătoare va trebui să proiecteze și să construiască podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km. Durata contractului este de 4 ani, din care un an pentru proiectare și restul de 3 pentru execuție. Mai trebuie adăugat că perioada de garanție a lucrărilor va fi de 10 ani.
De altfel, săptămâna trecută o delegație din partea constructorului și a proiectantului a fost prezentă la Brăila după cum a anunțat chiar președintele Consiliului Județean, Francisk Chiriac, ocazie cu care au informat autoritățile locale cu privire la faptul că firma care va realiza construcția Podului se va instala la Brăila din această toamnă. Tot Chiriac a anunțat și faptul că Muzeul Brăilei “Carol I” a fost desemnat câștigătorul procedurii de atribuire a contractului privind serviciile de cercetare arheologică a terenului, pe raza județului nostru, afectat de construirea podului.