Marţi, 30 noiembrie, la Palatul Victoria, a avut loc o întâlnire între premierul Emil Boc şi mai mulţi lideri PDL, pe tema bugetului de anul viitor al României. Printre alte subiecte abordate, au fost aduse în discuţie, la iniţiativa organizaţiilor PDL din regiunea de sud-est, şi proiectele pe plan judeţean ale democrat-liberalilor. La întrevedere au participat şi cei doi deputaţi PDL de Brăila, Eugen Bădălan şi Viorel Balcan, care au prezentat obiectivele prioritare ale Brăilei de pe harta proiectelor de dimensiune judeţeană, pe 2011. După cum a declarat Eugen Bădălan, în acest an, la capitolul pompării de fonduri, Brăila se numără printre oraşele defavorizate de PDL. "Premierul a decis să se poarte discuţii cu fiecare judeţ în parte, pentru ca fiecare judeţ să-şi susţină proiectele pe care le consideră prioritare la capitolul finanţare în anul 2011. Am să vă spun de ce s-a ajuns la această discuţie. Am sesizat că în anul 2010 au fost zone ale ţării care au fost favorizate prin bugetare şi au fost zone care au fost defavorizate prin bugetare, Brăila făcând parte din ultima categorie", a precizat Bădălan.
Obiectivele prioritare aduse în discuţie de către PDL-işti sunt următoarele, redate în ordinea prezentată de Eugen Bădălan: a) "Să se asigure banii administraţiilor locale, indiferent de culoarea lor politică, pentru a putea funcţiona"; b) "Cheltuieli pentru evitarea pericolelor care există în judeţ, adică pentru regularizarea unor ape, pentru supraînălţare de diguri, pentru consolidare de diguri"; c) "Cheltuieli pe termen lung, şi anume alocarea unor fonduri pentru toate şcolile, grădiniţele, tot ceea ce se referă la sistemul educaţional, pentru ca lucrările începute să fie finalizate, iar acolo unde sunt nevoi urgente de reparaţii să se iniţieze aceste reparaţii"; d) "Realizarea unei şosele rapide între Brăila şi Drajna, pentru a se putea intra pe Autostrada Soarelui"; e) "Lucrări pentru limitarea procesului de deşertificare în unele zone ale judeţului, prin realizarea pâlcurilor de pădure şi prin realizarea reţelei de perdele de protecţie"; f) "Reaşezarea Brăilei pe o cale de comunicare". La acest capitol, Bădălan a punctat: "Cum pe comunicări aeriene nu ne putem aşeza, cum pe Dunăre posibilităţile sunt destul de limitate, pentru că transportul de mărfuri a fost preluat pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, atunci s-a decis să reaşezăm Brăila pe o cale de comunicare rutieră". Astfel, sub acest aspect, a fost relansată ideea construirii podului peste Dunăre, unul dintre cele mai renumite proiecte de "momire electorală" cu care mediul politic brăilean defilează de câţiva ani încoace, ascunzându-l sub preş, ca pe un "gunoi" viabil, la finele bătăliilor politice, pentru a fi scos din nou la lumină în apropierea alegerilor.
Vizavi de acest "hot-spot" de captare a puterii locale, deputatul Viorel Balcan a explicat că, la ora actuală, numai Guvernul "poate să garanteze o astfel de lucrare, nicidecum o administraţie locală, pentru că nu ştiu cât de interesate sunt Tulcea sau Galaţiul în realizarea acestui proiect". Mai mult, Balcan a declarat că cei care vor reuşi performanţa de-a materializa construirea podului vor avea pe tavă alegerile locale "în permanenţă": "Eu am mai spus-o şi cu alte ocazii, dacă cineva va reuşi să înceapă această lucrare de artă, măreaţă pentru zona noastră, va câştiga alegerile locale în permanenţă". Întrebat de jurnalişti care ar fi motivul pentru care autorităţile locale brăilene au primit mai puţini bani decât alte regiuni ale României, Eugen Bădălan, uşor incomodat de specificul întrebării, a dat următorul răspuns: "La întrebarea aceasta, răspunsul este foarte complex. Nu se poate răspunde printr-un răspuns simplu. Dar, dacă vă satisface răspunsul ăsta: pentru că parlamentarii de Brăila au fost mai slabi decât parlamentarii de Arad, de exemplu".