• autobuze noi, staţii de autobuz noi, automate de bilete modernizate, toate sunt trecute pe lista “De făcut în 2018” cu sarcină de implementare pentru Primăria Brăila şi “Braicar” • deja a fost trimisă, pentru validare, la autoritatea de monitorizare a achiziţiilor publice documentaţia aferentă primului lot de 5 autobuze de medie capacitate • “Sperăm să vină la licitaţie cât mai mulţi ofertanţi, inclusiv producători români”, spune Marian Dragomir
Municipalitatea şi-a planificat în acest an o nouă “injecţie” de capital în operatorul public de transport în comun SC “Braicar” SA Brăila cu scopul susţinerii financiare a unor noi investiţii în acest serviciu de utilitate publică. Mai precis, planul investiţional vizează achiziţia a 20 de autobuze de medie capacitate, plus 20 de staţii de aşteptare a mijloacelor de transport, la care se adaugă modernizarea a 40 de automate de bilete. Lărgirea parcului auto al “Braicar” este mai mult decât binevenită în contextul în care actuala flotă de autobuze a companiei este folosită la maxima capacitate pentru a asigura transportul în comun pe toate liniile pe care le are în sarcină, inclusiv cele recent preluate după eliminarea din traseu a ultimilor operatori maxi-taxi. “Investiţia pentru aparatele de bilete va fi susţinută din efortul propriu al «Braicar», iar pentru autobuze şi staţii banii vor fi de la bugetul local. (...) Tocmai pentru a elimina timpii mari de aşteptare în staţii şi pentru a asigura un transport civilizat şi modern în oraş, a fost luată această decizie de a veni cu aport de capital la «Braicar» astfel încât să asigurăm sursa de finanţare a achiziţiei de 20 de autobuze noi, de medie capacitate. Deja pentru primul lot de 5 autobuze a fost trimisă spre validare documentaţia de achiziţie la Autoritatea de monitorizare a achiziţiilor publice. În etapa următoare licitaţia va fi urcată în SEAP şi avem speranţa că se vor înscrie cât mai mulţi ofertanţi, inclusiv producători români de autobuze. Pentru următorul lot de 15 maşini de autobuze, ne-am planificat achiziţia pentru această vară”, ne-a declarat primarul Marian Dragomir. Mai trebuie precizat că orizontul de preţ este undeva la 120.000 euro per bucată, ceea ce înseamnă un buget estimativ pentru tot lotul de 20 de maşini undeva la 2,4 milioane euro.
Tot la capitolul modernizări, dar cu orizont de implementare pentru 2019 sau 2020, mai trebuie precizat că administraţia locală şi-a planificat să acceseze finanţare europeană prin POR 2014 - 2020 pentru implementarea proiectului “Modernizare transport electric pe şoseaua Baldovineşti” care-şi propune să desfiinţeze calea de rulare a tramvaiului pe respectiva şosea, de la bulevardul Dorobanţilor până la capătul de linie din zona Soroli-Cola, în paralel cu reabilitarea tramei stradale şi amenajarea unei benzi dedicate transportului public cu 6 autobuze electrice, achiziţionate şi ele în cadrul aceluiaşi proiect.
O staţie modernă va costa circa 8.500 euro
În ce priveşte modernizarea staţiilor de autobuz, sursa citată a explicat că structurile modulare vor fi cumpărate la licitaţie. Acestea vor avea o lungime de 5 metri şi lăţime de 1,5 m, structura de rezistenţă va fi din inox satinat, cu pereţi laterali din acelaşi material şi sticlă rezistentă la vandalism, cu iluminat pe timp de noapte. Această variantă de bază, cu tot cu proiectare avizare, va însemna un cost estimat undeva la 8.500 euro bucata. În plus, şi generând costuri suplimentare, autoritatea contractantă poate adăuga diverse accesorii precum cameră de filmat sau ecran cu afişaj electronic. “Primele astfel de staţii vor fi montate pe traseele de autobuz pe Calea Călăraşilor de la capătul de linie din cartier Viziru până în Piaţa Traian, din centrul istoric şi, mai departe, pe Calea Galaţi. Dar şi aici numai unde ne permite locul. De exemplu, vom putea monta astfel de staţii în dreptul Colegiului Morgoci pe ambele sensuri de mers, în timp ce la Ciocârlia nu vom putea monta decât pe sensul de mers spre Barieră pentru că, pe partea cealaltă, la fosta unitate militară Caporal Muşat, nu ne permite locul. Pe viitor vom extinde şi în alte zone. (...) Deşi vor fi printre cele mai moderne staţii din ţară, şi nu exagerez cu nimic în această apreciere, sunt convins că tot se vor mai găsi unii cârcotaşi să caute nod în papură”, a încheiat primarul Dragomir.
Reamintim că din prima zi a lunii martie, “Braicar” a preluat şi sarcina asigurării serviciului de transport pe liniile secundare 8, 40 şi 41, deservite, până la finele lunii februarie, de operatorii maxi-taxi. Cele 3 trasee secundare au fost încredinţate temporar operatorului public SC “Braicar”, până când va fi gata şi se va semna un nou plan de transport de călători în oraşul nostru care cuprinde un pachet mult mai lejer ca număr de trasee ce vor fi deservite de “Braicar”.