• pizzeria a fost reclamată de câțiva consumatori, pe motiv că nu respectă diametrul produsului comercializat • în urma controlului efectuat pe 17 iunie, comisarii de la Protecția Consumatorilor au identificat și alte nereguli: folosirea de diferite sortimente de materii prime și preparate culinare nesigure, folosirea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, folosirea unor agregate frigorifice insuficient igienizate și lipsa protecției împotriva contaminării microbiologice la depozitarea veselei
Încă o unitate de alimentație publică reclamată de consumatori și amendată de comisarii de la Protecția Consumatorilor Brăila.
„Ca urmare a reclamației unor consumatori, referitoare la „înșelătorie gravă/practici înșelătoare” privind nerespectarea diametrului produsului comercializat, declarat de prestatorul de servicii de alimentație publică Adriano Restaurant Pizza, aparţinând SC Adyasv SRL Brăila, situat pe Strada Transilvaniei nr. 32, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brăila a desfăşurat, în data de 17 iunie, o acțiune operativă de control la operatorul economic”, precizează, într-un comunicat, reprezentanții CJPC Brăila.
Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC au aplicat următoarele sancțiuni şi măsuri: trei amenzi contravenționale în valoare totală de 30.000 de lei; oprirea definitivă de la utilizarea în cadrul prestării serviciului de alimentație publică a materilor prime și produselor finite nesigure, în valoare totală de 300 de lei; s-a dispus informarea corectă, completă și precisă în meniul existent în restaurant, precum și pe site-ul societății, cu privire la aditivi, și mențiunea „produs congelat/decongelat”, atunci când este cazul, pentru fiecare preparat culinar în parte.
Principalele abateri constatate în timpul controlului CJPC Brăila au fost:
- practică comercială incorectă pentru comercializarea produsului alimentar care constituie obiectul sesizărilor (operatorul economic nu s-a comportat în mod corect cu consumatorul, având obligația să pună pe piață produse care corespund caracteristicilor tehnice sau declarate, respectiv să respecte dimensiunile produselor declarate pe site). Referitor la afirmația „înșelătorie/practici înșelătoare”, menționată în reclamație, aceasta nu se confirmă atât timp cât gramajul produsului se respectă și nu este afectat interesul economic al consumatorului, precizează CJPC Brăila. Conform legii, producătorul/prestatorul de servicii alimentare are obligația de a informa cu privire la gramajul produsului pe baza căruia se face etichetarea nutrițională;
- folosirea diferitelor sortimente de materii prime și preparate culinare nesigure, fără elemente de identificare și caracterizare, astfel încât nu se poate stabili cu exactitate valabilitatea acestora;
- lipsa monitorizării parametrilor de microclimat;
- folosirea unor recipiente pentru colectarea deșeurilor menajere solide fără capac și sistem de acționare „la pedală”;
- lipsa protecției împotriva contaminării microbiologice la depozitarea veselei pentru servire;
- folosirea unor ustensile de bucătărie neprofesionale (blat din pvc cu porțiuni deteriorate și neigienizate);
- lipsa kitului pentru verificarea calității uleiului din friteuze și a monitorizării schimbului uleiului folosit la prăjire;
- folosirea, pentru depozitarea materiilor prime și a semifabricatelor, de ambalaje provenite de la alte materii prime și produse finite;
- folosirea unor agregate frigorifice insuficient igienizate;
- menționarea incompletă a informaţiilor obligatorii cu privire la aditivii preparatelor culinare și mențiunea „provine din produs congelat/decongelat”, acolo unde este cazul, în listele meniu disponibile atât în locaţie, cât și pe site-ul societății.