• brăileanul s-a clasat pe locul al treilea la categoria maşini istorice şi tot pe locul al treilea la Dacia Revival
Campionatul Naţional de Viteză în Coastă (CNVC) este o competiţie cu 9 etape în sezonul actual, cu desfăşurare numai pe trasee montane, cu diferenţe de nivel semnificative, asfaltate în întregime.
Numărul mare de participanţi la start, 80 - 90 de piloţi, la fiecare etapă, asta în condiţiile în care există şi un campionat CNVC 2 (un fel de divizia B), precum şi numărul mare de spectatori demonstrează interesul major creat pentru această ramură sportivă. Dintre cele 9 etape se detaşează prin poziţia geografică, prin varietatea virajelor şi prin faptul că este singurul traseu stradal în România, Trofeul “Sinaia Forever”, competiţie care se desfăşoară pe durata a două zile şi care atrage anual o caravană impresionantă de piloţi, maşini, asistenţe tehnice, arbitri şi mai ales pe pasionaţii spectatori.
La competiţia de la Sinaia a praticipat şi Valentin Nemţanu, iar rezultatele pilotului brăilean au fost foarte bune ţinând cont de adversarii pe care i-a avut. Nemţanu s-a clasat pe locul al treilea la categoria maşini istorice şi tot pe locul al treilea la Dacia Revival.
De curând, inginerul Valentin Mocanu şi Eugen Ercuţă au preparat o Dacia propulsată de un motor Renault 1,7, aflată încă în reconstrucţie şi probe.
“Din 2019, în calendarul FRAS s-a lansat la categoria automobile istorice un nou proiect Dacia Revival, cu scopul de a readuce la start automobile Dacia de peste 30 de ani, cu entuziaşti piloţi, şi a aduce astfel un elogiu constructorului român şi fostului produs naţional, prezent ani de zile în familiile românilor. Un proiect cu nostalgie pentru o perioadă de glorie a unei generaţii de automobilişti, mulţi retraşi din activitate. Şi la acest proiect particip cu o Dacia 1310 TLX, încă în construcţie, dar cu care, în weekend-ul trecut la Sinaia, am avut curajul de a mă alătura unor piloţi de notorietate cu maşini de 200-300 CP. Am ocupat un loc 3 la categoria maşini istorice şi un loc 3 la Dacia Revival, am punctat astfel la a treia participare din acest an într-o confruntare automobilistică de prestigiu. Pregătirea echipamentului de securitate, pregătirea maşinii nu-s foarte facile, dar pasiunea învinge şi iată ca steagul brăilean a fluturat la parcul de service marcând o nouă prezenţă braileană la concurs”, ne-a declarat Valentin Nemţanu.
Trebuie menţionat faptul că în decursul anilor puţini brăileni au cochetat cu aceste competiţii şi am putea aici aminti pe fostul instructor auto Antonel Ene care şi-a pregătit singur o Dacia 1300 de grupa A şi în anii 1985-1987 alega pe trasee montane. Apoi câteva etape Viorel Nistor cu un Opel Astra şi Dragoş Viorel Trifonescu care şi-a construit între 2014 şi 2017 două maşini, un Golf 1 MK şi un Renault Megane şi cu care a ajuns finalist la clasa la care a participat.