Piaţa auto a scăzut cu 8,1% în primele 11 luni, la 73.946 de unităţi, la autoturisme fiind înregistrat un declin de 7,2%, până la 62.033 de unităţi, potrivit datelor comunicate luni de APIA, care notează că în intervalul iulie-noiembrie vânzările au fost pe plus, având o creştere medie de 4,1%.
Vânzările au avut o evoluţie negativă şi la nivel european la în perioada analizată, Franţa şi Italia raportând scăderi de 6,9%, respectiv 7,7%, iar Germania un declin de 4,9%.
"În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (74% din totalul volumelor la 11 luni). În ceea ce priveşte situaţia pe luna noiembrie, raportul este şi de această dată favorabil achiziţiilor realizate de către persoanele juridice care reprezintă 81% din total, în ciuda funcţionării Programului Rabla, care în ultimele patru luni (iulie-octombrie) echilibrase într-o oarecare masură situaţia comparativ cu primele luni ale anului. Practic, în noiembrie s-a revenit la dezechilibrul înregistrat în primele luni ale anului, când acest raport era net în favoarea persoanelor juridice (peste 80%)", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În noiembrie, piaţa s-a diminuat cu 1,1% faţă de luna anterioară, la 8.204 unităţi, din care 6.633 de autoturisme, 1.437 vehicule comerciale şi 134 de autobuze.
La autoturisme, top-ul pe mărci după 11 luni este condus de către Dacia, cu 20.599 unităţi vândute (33,2% din total), urmată de Volkswagen (6.927 unităţi / 11,2%), Skoda (4.956 unităţi / 8%), Renault (3.661 unităţi / 5,9%), Ford (3.367 unităţi / 5,4%) şi Opel (2.546 unităţi / 4,1%).
Pe modele, Dacia Logan a rămas pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf, ultimele două facând schimb de locuri faţă de situaţia înregistrată la 10 luni.