Mergi la conţinutul principal
Administrația Chiriac, mai aproape de brăileni

Petiții on-line pentru cetățeni

• un proiect pe fonduri europene realizat la nivelul Consiliului Județean Brăila a fost recent finalizat • acesta propune o platformă online și o aplicație unde cetățenii pot intra mai ușor în legătură cu autoritățile și își pot rezolva problemele • totodată, platforma este folosită în subsidiar de către angajații CJ, dar și cei ai DGASPC și CSEI Brăila, fiind un fel de arhivă digitală a documentelor importante și nu numai • președintele CJ Brăila este foarte încântat •potrivit vicelui CJ Brăila Ionel Epureanu, acesta reprezintă un prim pas spre normalitate, eliminarea cozilor de la ghișee, dar în principal evitarea deplasărilor oamenilor din județ pentru rezolvarea unor chestiuni de multe ori banale, pentru care nu ar trebui să fie necesar un asemenea efort

 

Consiliul Județean Brăila a implementat recent un proiect pe fonduri europene prin care își propune să dezvolte infrastructura digitală a instituției și să îmbunătățească serviciile pe care le oferă brăilenilor. Mai precis, o platformă online care poate fi accesată de pe site-ul instituției, dar și o aplicație pentru telefoanele smart, ambele menite să ajute atât cetățenii să își rezolve mai rapid problemele, dar și angajații să aibă acces la baza de date și la o arhivă digitală a documentelor pe care le gestionează. Acest sistem nu a fost implementat doar la nivelul CJ Brăila, ci și în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Brăila și a Centrului Școlar de Educație Incluzivă (CSEI) Brăila. Reprezentanții Consiliului Județean Brăila au anunțat în luna noiembrie a anului trecut finalizarea proiectului, însă platforma a devenit operațională la începutul lui 2024. 

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 3.169.539 lei din care 2.994.804 lei au reprezentat cheltuieli eligibile iar 174.735 lei cheltuieli neeligibile. Perioada de implementare a fost de 41 de luni (din 2 iulie 2020 până în 2 decembrie 2023).

Proiectul pe fonduri europene a fost implementat de Județul Brăila, în calitate de beneficiar, dar cofinanțat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, cererea de proiectare POCA/661/2/1 (CP13/2019 pentru regiunile mai puțin dezvoltate). Axa prioritară 2. Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente; Obiectivul specific 2.1. Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP (Strategia pentru Consolidarea Administrației Publice).

”Obiectivul general îl reprezintă consolidarea capacității instituționale a CJ Brăila și a unor instituții subordonate cu atribuții în domeniile ce sunt gestionate partajat de această autoritate prin introducerea de măsuri de simplificare a procedurilor pentru cetățeni în conformitate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor pentru cetățeni elaborat la nivel național”, ne-au transmis reprezentanții CJ Brăila.

De altfel, obiectivele specifice ale proiectului au fost următoarele: în primul rând, implementarea unor măsuri pentru creșterea accesului cetățenilor la serviciile administrației locale, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor din perspectiva front-office, dar și back-office prin achiziția și implementarea acestei platforme integrale (portal de servicii electronice pentru cetățeni, sistem informatic și de management documente, arhivare electronică, retro-digitalizare a documentelor din arhivă). Totodată, dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul aparatului de specialitate al CJ Brăila și a unor instituții subordonate, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. După cum a tansmis conducerea instituției, au fost instruite și evaluate pentru certificarea competențelor 60 de persoane în ceea ce privește utilizarea/administrarea soluțiilor informatice implementate în cadrul proiectului.

Sistemul informatic este dezvoltat de SC Sobis Solutions SRL Sibiu, iar cetățenii pot accesa acest nou serviciu pus la dispoziție de CJ Brăila, pe site-ul oficial al instituției, fiind vizibil chiar de pe pagina principală. De asemenea, platforma poate fi accesată și pe site-ul cotidianului ”Obiectiv – Vocea Brăilei” prin următorul link. Aplicația ePortal – Portal Servicii Electronice poate fi descărcată de pe orice telefon inteligent.

 

Ionel Epureanu: «Chiar și în plan economic există niște efecte pe care le vom resimți în timp»

La momentul anunțării finalizării acestui proiect, vicepreședintele CJ Brăila Ionel Epureanu a fost cel care a susținut o conferință de presă în care a prezentat avantajele realizării acestei platforme. PSD-istul a explicat că digitalizarea reprezintă o necesitate și o țintă pe care și-a propus-o administrația din România, astfel că un asemenea proiect este cât se poate de binevenit. Epureanu a dorit să atragă atenția că prin rezolvarea petițiilor online, oamenii din județ nu vor mai fi nevoiți să bată drumul până la instituția Consiliului Județean Brăila și să stea la ghișee dacă nu este necesară prezența lor în persoană.

”Chiar și în plan economic există niște efecte pe care le vom resimți în timp, mai greu cuantificabile, dar ele sunt. Legat de costurile cu energie electrică, cheltuielile aferente achiziției de toner, hârtie și celelalte necesare comunicării scrise, tipărite. Vor fi înlocuite în timp prin comunicarea electronică. Sunt pași pe care îi facem. Și cel mai important aspect: oamenii nu vor mai sta să aștepte. Discutăm despre transport, stat la ghișeu, interacțiunea directă cu funcționarul public, care poate nu în toate situațiile este cea mai fericită. Lucrurile acestea vor fi evitate. Ne dorim ca oamenii să constate acest plus și să folosească cât mai mult această platformă și să reducem în timp deplasările la ghișeele Consiliului Județean”, a afirmat la vremea respectivă Epureanu.

După cum au explicat în luna noiembrie cei care s-au ocupat de implementarea tehnică a acestui proiect, în luna decembrie au urmat o serie de teste și începând cu ianuarie 2024, aplicația și platforma online au devenit accesibile cetățenilor.

Aceștia au apreciat atunci că aplicația va ușura accesul la baza de date a Consiliului Județean, atât pentru cetățeni, dar în mod special pentru angajații care lucrează cu documentele instituției.

”Noi trebuie să oferim oportunitatea. Acum, cei care au capacitatea să acceseze, o pot face. Ne pregătim ca instituție cu toate instrumentele care duc la digitalizare, astfel încât ușor-ușor să fie adaptate de către cetățean ca o alternativă la modalitatea clasică existentă la momentul acesta de a depune fizic astfel de cereri”, a mai completat vicele CJ Brăila.

Reprezentanții CJ Brăila au mai punctat la vremea respectivă că în cadrul instituției a mai fost implementată o platformă prin care se pot depune cereri online pentru obținerea certificatelor de urbanism. Potrivit sursei citate, aceasta este folosită de cetățenii care se pricep să utilizeze calculatorul, dar în mod special de persoane juridice.

La conferința de presă organizată cu ocazia finalizării proiectului pe fonduri europene, au participat și reprezentanți din partea DGASPC Brăila, precum și ai CSEI Brăila, care s-au arătat încântați de implementarea platformei, deoarece scopul acesteia este de a le ușura munca, chiar și de a înlesni comunicarea interinstituțională.

Contactat recent de redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei” și întrebat dacă se declară mulțumit de modul în care a funcționat platforma în primele luni și dacă a fost accesată de un număr semnificativ de cetățeni, Epureanu a apreciat că momentan este încă devreme pentru a oferi un astfel de feedback și că până în prezent nu s-a făcut o contorizare a solicitanților care au optat pentru această metodă.

 

Președintele CJ Brăila, încântat de modernizarea realizată prin fonduri europene

La rândul său, contactat de redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei”, președintele CJ Brăila,  Francisk Iulian Chiriac (liderul PSD Brăila), ne-a declarat că este mulțumit de faptul că instituția pe care o conduce beneficiază de acest sistem modern, mai ales că totul s-a realizat prin fonduri europene. Acesta a afirmat că atât platforma online, cât și aplicația telefonică, pot fi folosite deja de către cetățenii care au nevoie să depună petiții la CJ Brăila, procedura fiind extrem de mult simplificată. De asemenea, a punctat că dacă va fi nevoie de îmbunătățiri, se vor face într-un timp scurt.

”Această platformă a fost realizată cu fonduri europene. Că tot ne acuzau opozanții de la PNL că nu atragem fonduri europene. Aplicația este funcțională. Ne dorim să o îmbunătățim și cu alte servicii pe transparență decizională și pentru debirocratizarea informațiilor. Pentru că trebuie urcate documentele, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să vină la sediu. În continuare, tot pe fonduri europene urmărim orice axă de finanțare care poate îmbunătăți acest flux al informațiilor și al documentelor, astfel încât cetățeanul să beneficieze de ele. Este foarte simplu! Nu ratăm nicio axă de finanțare. Nici actuală, nici viitoare, astfel încât și Județul Brăila să beneficieze de astfel de servicii. Aceste informații ar trebui să le știe și colegii de la PNL, dar văd că ei trăiesc pe altă lume.(...) Deci orice brăilean poate depune petiții la CJ Brăila și online prin această platformă. Fără niciun fel de problemă. Avem coduri de bare la toate documentele care intră și ies din Consiliul Județean și de la instituțiile subordonate. Deci lucrurile sunt exact cum ne-am dori noi. Desigur, ele pot fi îmbunătățite și dacă se pot îmbunătăți, cu siguranță vom încerca să o facem. Prin absorbție de fonduri europene, în primul rând”, a declarat Chiriac.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro