Peste 70% dintre apelurile la 112 sunt false | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Peste 70% dintre apelurile la 112 sunt false

Anul trecut, la Brăila, au fost primite peste 254.000 apeluri prin numărul de urgenţă 112, însă doar 27,98% dintre acestea au fost reale. Deşi 112 este un număr care trebuie apelat numai atunci când o persoană are o problemă "de viaţă şi de moarte", unii dintre brăileni continuă să sune la acest număr în mod nejustificat. În 2013, peste 70% dintre cererile de ajutor la 112 au fost false, peste 200 de brăileni fiind sancţionaţi pentru apeluri false şi abuzive. 

După cum precizează purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), colonel Adrian Fulea, statistica pe anul 2013, realizată de STS, arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 17.463.468 apeluri. "Dintre acestea 29,09% au fost reale şi 70,91% false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă - 60,66%, Poliţie - 24,77%, ISU/ SMURD - 12,59% şi Jandarmi - 1,88%. Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Călăraşi şi Mureş ocupă primele locuri.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay", se arată în informarea STS.
Chiar dacă Brăila nu se situează pe locurile fruntaşe în ceea ce priveşte apelurile false la 112, totuşi şi la noi operatorii se confruntă cu apelanţi puşi pe glume, pe înjurături sau care au nevoie de unele informaţii pe care consideră că le pot obţine de la 112. În judeţul Brăila au fost primite şi tratate 254.029 apeluri, în anul 2013, 72,02 % dintre acestea fiind false. Cele mai multe apeluri, respectiv 57,14% au fost transferate către Ambulanţă, la Poliţie au ajuns 31,95 % dintre apeluri, la ISU/ SMURD - 9,22% şi la Jandarmi - 1,69% . "204 cetăţeni din judeţul Brăila au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzica sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale", a precizat purtătorul de cuvânt al STS.
La nivel naţional, urmare a constatărilor făcute de către autorităţi, 10.892 de cetăţeni s-au ales cu amenzi pentru apeluri false şi abuzive către 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Teleorman, Suceava şi Bucuresti, de constatarea şi sancţionarea acestor contravenţii ocupându-se Poliţia.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când cineva are cu adevărat o urgenţă.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro