Mergi la conţinutul principal

Peste 30.000 euro pentru întreţinerea iluminatului public în oraş

Municipalitatea a programat pentru mâine, 16 februarie, procedura achiziţiei publice în vederea selectării unei firme care să asigure, pentru următoarele luni, întreţinerea iluminatului public în oraş, odată finalizat contractul pe care l-a avut cu "Luxten". Potrivit anunţului publicat în SEAP (serviciul electronic de achiziţii publice) este vorba despre o cumpărare directă a acestui serviciu, perioada de contractare fiind de 5 luni, adică de la 1 martie până la momentul încheierii licitaţiei privind înlocuirea "Luxten" în contractul de delegare a gestiunii serviciului de iluminat public, dar nu mai târziu de 31 iulie inclusiv. Valoarea estimată a contractului este de 136.011 lei, fără TVA, echivalentul a circa 30.300 euro. Autoritatea contractantă cere constituirea unei garanţii de bună execuţie în cuantum de 10% din valoarea fără TVA a contractului.
Operatorii economici interesaţi vor posta oferta de preţ totală în sistemul electronic SEAP, secţiunea catalogul produse/servicii/lucrări, şi vor depune oferta în original la sediul Primăriei Brăila până marţi, 16 februarie, ora 10,00. Documentaţia completă aferentă procedurii de achiziţie publică este disponibilă şi pe pagina web a administraţiei locale - secţiunea achiziţii publice.
Criteriul de adjudecare a acestui contract este "preţul cel mai scăzut".
Reamintim că, pe final de 2015, a expirat contractul multianual pe care municipalitatea l-a avut semnat cu SC "Luxten Lighting Company" SRL pentru asigurarea serviciului de iluminat public. Aşa că problema a fost adusă în atenţia consilierilor municipali, care au decis că, în continuare, serviciul va fi gestionat de o firmă specializată ce va fi desemnată în urma unei licitaţii.
În linii mari, de la viitorul operator public municipalitatea solicită modernizarea întreg sistemului de iluminat, pornind de la reţea, până la înlocuirea becurilor actuale cu tehnologia LED, motivat de consumul mult mai mic de energie electrică. De asemenea, în funcţie de necesităţi, primăria se gândeşte şi la o eventuală extindere a sistemului în viitoare noi zone rezidenţiale. Pentru modernizare, s-a luat în calcul că ar fi nevoie de o investiţie de circa 23,7 milioane lei, fără TVA, în timp ce pentru extinderea reţelei, suma maximă alocată ar fi de 10,28 milioane lei, fără TVA, toate acestea aferente unei perioade de 10 ani, atât cât va fi durata noului contract de gestiune. De ce s-a mers în continuare pe varianta gestiunii delegate? Din motive de eficienţă economică: investiţia privind modernizarea o va face pe cheltuiala sa viitorul operator, în maxim 2 ani de la atribuirea contractului, iar primăria îi dă înapoi aceşti bani însă eşalonat, pe o perioadă de 10 ani. Astfel, la finalul perioadei de contract, municipalitatea va rămâne cu un sistem modernizat şi automatizat cu un consum energetic mult redus. Plus redevenţa anuală pe care o va încasa de la operator pe perioada de contract.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro