Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Brăila a emis notificări către 22.000 de asiguraţi care figurează în baza de date a Finanţelor cu venituri din cedarea folosinţei bunurilor, dividente, dobânzi, drepturi de proprietate intelectuală şi alte venituri care se supun impozitului pe venit, pe baza informaţiilor comunicate conform unui protocol din 2007, dintre cele două instituţii. Aceste notificări s-au făcut având în vedere prevederile OUG 150/2002 şi a Legii 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi măsurile dispuse de către Curtea de Conturi a României, pentru întreprinderea tuturor măsurilor de recuperare a sumelor datorate de persoanele care realizează aceste tipuri de venit. Reprezentanţii CJAS Brăila anunţă asiguraţii că documentele solicitate pot fi trimise şi prin poştă, pentru a se evita astfel disconfortul de a pierde mult timp la cozi. "Am recurs la această procedură pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, ca o procedură prealabilă celei de executare silită. Este foarte important ca toţi cetăţenii care au primit aceste notificări să trimită documentele cerute pentru a evita tocmai intrarea în procedură silită. Notificarea a fost făcută către 22.000 de asiguraţi, de aceea situaţia nu este plăcută, se stă la cozi mari, cu toate că programul nostru cu publicul s-a prelungit şi niciun angajat al Casei de Asigurări nu pleacă până nu preia şi documentele ultimului asigurat. Dar actele solicitate de noi pot fi trimise şi prin poştă, tocmai pentru a evita disconfortul statului la coadă", a precizat Luciana Boboc, directorul CJAS Brăila, într-un comunicat de presă. Numai în perioada 01 - 30 septembrie au fost emise 14.816 de notificări, pentru categoriile de contribuabili care figurează cu astfel de venituri. Din numărul de persoane pentru care au fost emise notificări în această perioadă, s-au prezentat cu documentele solicitate doar 2.000 de persoane. "Pe baza documentelor depuse, privind calitatea de asigurat şi a celor care au stat la baza stabilirii impozitului de venit, urmează a se stabili şi comunica obligaţiile datorate către bugetul asigurărilor sociale de sănătate de persoanele care realizează aceste tipuri de venituri şi care au obligaţia plăţii. Perioada luată în calcul este 2004-2010 şi în cele mai multe cazuri poate fi vorba de sume infim de mici, dar important este ca aceste documente să fie depuse de toţi asiguraţii notificaţi. În perioada următoare vom efectua şi impunerea din oficiu a obligaţiilor de plată, potrivit Ordonanţei 92/2003 privind codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordinului 617/2007 şi vom lua măsurile de executare silită legale, pentru persoanele care nu au dat curs solicitării noastre", a subliniat Luciana Boboc.
De partea cealaltă, au existat numeroase nemulţumiri din partea asiguraţilor notificaţi care au reclamat faptul că au fost nevoiţi să stea ore în şir la coadă la ghişeele CJAS, apoi să meargă la Direcţia Finanţelor Publice pentru a obţine documentele solicitate, cu care au revenit la aceleaşi rânduri, pentru a le depune.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.