Pentru Expo Milano 2015, Japonia a ales armonia | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Pentru Expo Milano 2015, Japonia a ales armonia

Japonia îşi promovează la Expo Milano 2015 cultura alimentară ca exemplu de alimentaţie sănătoasă, durabilă şi echilibrată, precum şi ca model de rezolvare a problemelor puse de foame şi de ecologie în lume. Participarea la expoziţia universală deschisă la 1 mai este şi un moment prielnic pentru relansarea ţării după cutremurul din 2011 şi încurajarea turismului şi a afacerilor, notează agerpres.ro.
Cele două componente cheie ale prezenţei Japoniei la Milano sunt sănătatea şi educaţia prin joc, conform site-ului expoziţiei.
Mâncăruri tradiţionale nipone ca cele pe bază de orez, peşte crud şi legume sunt propuse drept modele de alimentaţie echilibrată, opusă exceselor care provoacă obezitate la circa un miliard de persoane. În proiectele destinate şcolilor, se regăsesc concepte tradiţionale ca solidaritatea şi lupta împotriva risipei.

Bambus, lemn şi tehnologii sofisticate

Guvernul desfăşoară din 2005 programe pentru educarea oamenilor în spiritul conştiinţei alimentare, intenţionând să îşi înscrie bucătăria în Patrimoniul Mondial al Umanităţii al UNESCO. Aceste teme se asociază cu conceptele de armonie (mediu şi estetică) şi de tehnologie, privite din punctul de vedere al conservării, al sistemului de transport şi al distribuirii alimentelor.
Pavilionul japonez la Expo Milano 2015 reprezintă bogăţia şi sincretismul cultural al ţării. Pentru a simboliza fuziunea dintre tradiţie şi modernitate, respectul faţă de mediu şi perfecţiunea estetică, Japonia a optat pentru un pavilion construit pe 4.170 de metri pătraţi, cu o intrare amplă şi un spaţiu desfăşurat pe lungime, asemenea caselor tradiţionale din Kyoto.
Alături de materiale naturale ca bambusul şi lemnul îşi găsesc locul tehnologii informatice şi sisteme de economisire a energiei. Evenimentele şi instalaţiile din pavilion amintesc cele cinci sen, care le vor permite vizitatorilor să aprecieze din plin cultura alimentară japoneză.

Deviza Vaticanului : „Nu numai pâine"

Sfântul Scaun participă la Expoziţia Universală Milano 2015 cu pavilion propriu sub deviza „Nu numai pâine". Acesta este conceput ca „o grădină de păstrat", „o hrană de împărţit", „o masă care îndeamnă" la sobrietate şi care aduce prezenţa lui Dumnezeu în lume.
Alimentaţia, tema centrală a expoziţiei, alături de dezvoltarea durabilă, va prilejui un moment de reflecţie şi educaţie în spiritul credinţei, dreptăţii, relaţiilor între popoare, al economiei şi al protecţiei mediului, conform site-ului Exopo Milano 2015, care are tema „Hrănirea planetei, energie pentru viaţă".
Tema „Nu numai pâine" va fi prezentată prin intermediul a patru componente: ecologică, economico-solidară, educativă şi religioasă, a explicat într-o conferinţă de presă Cardinalul Gianfranco Ravasi, ministrul culturii al Sfântului Scaun şi comisar general al Vaticanului pentru Expoziţia Universală.
Traseul în pavilion, care va pleca de la dimensiunea creştină a hranei, se va caracteriza prin forme artistice, alegerea fiind justificată prin convingerea că arta este universală şi permite învingerea obstacolelor lingvistice şi culturale. Fiecare vizitator va fi însoţit personal pe traseul din interiorul pavilionului, menţionează agerpres.ro.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro