Avem internet de mare viteză, dar prea puţini îl folosesc. O treime dintre români nu s-au conectat niciodată, după cum arată un raport al Comisiei Europene. Iar cei care utilizează internetul - îl folosesc în primul rând pentru a intra pe reţelele de socializare.
Românii sunt reticenţi faţă de utilizarea serviciilor de banking şi de cumpărături online. Punctajele obţinute de ţara noastră într-un raport făcut de Comisia Europeană ne clasează pe ultimul loc în Europa în materie de dezvoltare şi utilizare a serviciilor digitale.
Doar 18% dintre utilizatorii de internet preferă plăţile online, în timp ce în Europa aceste servicii sunt folosite de 65% dintre internauţi, potrivit TVR.
România recuperează însă repede decalajele, alături de Cipru, Croaţia, Italia, Letonia şi Slovenia. şi are un avantaj major: depăşeşte media europeană la viteza la internet.
Avem viteză, dar o folosim prost
Doar 71% dintre europeni au o viteză la internet de peste 30 Mbps. În România, lucrurile stau ceva mai bine la acest capitol. Aproape trei sferturi dintre români se bucură de acces la internet de mare viteză. 59% dintre abonamentele la internet fix sunt abonamente la conexiuni rapide de internet. Asta ne plasează pe locul doi în Uniunea Europeană.
Raportul Comisiei Europene atrage atenţia că întreprinderile româneşti vor avea dificultăţi în a concura pe piaţa globală digitală, dacă nu vor utiliza mai mult aplicaţiile de comerţ electronic şi cloud computing. Însă nici companiile europene nu excelează la vânzările online. Doar 16% dintre IMM-uri oferă acest serviciu. În România cifra este la jumătate. De altfel, ţara noastră este pe ultimul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de integrarea tehnologiilor digitale în sectorul afacerilor şi pe penultima poziţie în ceea ce priveşte digitalizarea serviciilor publice.
8,4 milioane de români au cont de Facebook
Numărul conturilor de Facebook deţinute de utilizatorii din România a ajuns, în prezent, la 8,4 milioane, din care 1,9 milioane erau consemnate în Bucureşti, arată datele contorizate de portalul Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor româneşti create pe reţeaua de socializare, potrivit TVR.
Din totalul numărului de utilizatori, 90,61% (7,61 milioane de persoane) şi-au setat oraşul de reşedinţă, iar cei mai mulţi deţinători de cont Facebook provin din Bucureşti, respectiv 1,90 milioane de persoane (24,97% din total), urmaţi de cei din Timişoara (300.000 persoane, 3,94%%), Cluj-Napoca (240.040 persoane, 3,15%) şi Iaşi (220.000 persoane, 2,89%).
Potrivit statisticii Facebrands, persoanele cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (28,5% din total) deţin supremaţia la capitolul accesării cu frecvenţă ridicată a Facebook.
Pe locurile următoare se situează persoanele cu vârste între 18 şi 24 de ani (22,6%), cele între 35 şi 44 ani (20,5%), respectiv utilizatorii cu vârste între 45 şi 54 de ani (10,8%).
Bărbaţii, majoritari
Raportul dintre persoanele care utilizează reţeaua de socializare Facebook este net în favoarea bărbaţilor, cu 58,82% din totalul conturilor. Femeile utilizează Facebook în proporţie de 41,18%, în timp ce, din punct de vedere al stării civile, persoanele căsătorite sunt pe primul loc (63,12%), urmate de persoanele singure, cu 25,25% din total, şi persoanele aflate într-o relaţie (10,22%).
În ceea ce priveşte clasamentul celor mai accesate pagini înregistrate pe Facebook de către vedetele din România, pe prima poziţie se clasează Inna, cu 12,07 milioane de fani, urmată de trupa Akcent (3,64 milioane de fani) şi Alexandra Stan (3,46 milioane fani).
Facebrands.ro este site-ul care monitorizează paginile create pe Facebook de persoane şi instituţii (companii, ONG-uri etc.) şi arată creşterea numărului de fani al acestora pe zile şi săptămâni, împreună cu alte pagini din aceeaşi categorie.