Potrivit dosarului penal, in ziua de 17 martie 2005, "Dacia 1310 Break" cu numarul de inmatriculare GL-05-PUN, la volanul careia se afla numitul Ion Eremia, circula pe DN 22 B, dinspre Braila catre Galati. In dreapta soferului, pe "locul mortului", se afla sotia acestuia, Elena. Concomitent, din sens opus venea autoutilitara "Dacia 1307", B-36-HHG, condusa de Ioana Negoita, care transporta 464 de kilograme de gresie si faianta. In aceeasi masina se mai afla Florina Neacsu. Carosabilul era uscat, vizibilitatea buna. Cu toate acestea, aproape de km. 7 (potrivit declaratiei inculpatei), autoutilitara si-a pierdut directia de mers, balansindu-se (desi nu se afla in curba. Soferita a frinat, parcurgind circa 25 de metri in frinare efectiva, dupa care a patruns pe contrasens si a intrat in coliziune cu Dacia galatenilor. In urma impactului, masina brailencei s-a rasturnat pe dreapta, iar pachetele cu gresie au fost proiectate in afara, accidentindu-i grav pe sotii Eremia. Ion Eremia a avut nevoie de 55 de zile de ingrijiri medciale, leziunile suferite punindu-i viata in pericol. In schimb, sotia sa a decedat la un spital din Galati. Cit despre inculpata Ioana Negoita si insotitoarea ei, acestea au fost ranite usor, avind nevoie de pina la 7 respectiv 9 zile de ingrijiri medicale. Ambele autoturisme au fost atit de avariate (potrivit expertilor, circulau cam cu aceeasi viteza, 81-83 km/h), incit n-au mai putut fi verificate din punct de vedere tehnic. Oamenii legii au dispus, insa, succesiv, efectuarea a nu mai putin de trei expertize auto, in scopul elucidarii imprejurarilor in care s-a petrecut drama rutiera de pe Dig. Ultima si cea care a fost luata in consideratie, a fost efectuata de Institutul National de Expertize Criminalistice. Specialistii au concluzionat ca "Negoita Ioana putea evita producerea accidentului prin concentrarea atentiei, pastrind traiectoria conforma cu geometria carosabilului (...) Singura varianta plauzibila consta in efectuarea de manevre bruste, neadecvate vitezei de deplasare, fapt ce a indus balansul autovehiculului. Manevrele de redresare au fost efectuate in contratimp, ceea ce a amplificat balansul si a indus deraparea", in conditiile in care soferita transporta aproape jumatate de tona de gresie si faianta. Supravietuitorul accidentului, Ion Eremia, a precizat ca se va constitui parte civila in procesul penal. Cazul va fi reanalizat de magistratii Judecatoriei Braila.
Patru ani de ancheta in cazul unui accident rutier
Potrivit dosarului penal, in ziua de 17 martie 2005, "Dacia 1310 Break" cu numarul de inmatriculare GL-05-PUN, la volanul careia se afla numitul Ion Eremia, circula pe DN 22 B, dinspre Braila catre Galati. In dreapta soferului, pe "locul mortului", se afla sotia acestuia, Elena. Concomitent, din sens opus venea autoutilitara "Dacia 1307", B-36-HHG, condusa de Ioana Negoita, care transporta 464 de kilograme de gresie si faianta. In aceeasi masina se mai afla Florina Neacsu. Carosabilul era uscat, vizibilitatea buna. Cu toate acestea, aproape de km. 7 (potrivit declaratiei inculpatei), autoutilitara si-a pierdut directia de mers, balansindu-se (desi nu se afla in curba. Soferita a frinat, parcurgind circa 25 de metri in frinare efectiva, dupa care a patruns pe contrasens si a intrat in coliziune cu Dacia galatenilor. In urma impactului, masina brailencei s-a rasturnat pe dreapta, iar pachetele cu gresie au fost proiectate in afara, accidentindu-i grav pe sotii Eremia. Ion Eremia a avut nevoie de 55 de zile de ingrijiri medciale, leziunile suferite punindu-i viata in pericol. In schimb, sotia sa a decedat la un spital din Galati. Cit despre inculpata Ioana Negoita si insotitoarea ei, acestea au fost ranite usor, avind nevoie de pina la 7 respectiv 9 zile de ingrijiri medicale. Ambele autoturisme au fost atit de avariate (potrivit expertilor, circulau cam cu aceeasi viteza, 81-83 km/h), incit n-au mai putut fi verificate din punct de vedere tehnic. Oamenii legii au dispus, insa, succesiv, efectuarea a nu mai putin de trei expertize auto, in scopul elucidarii imprejurarilor in care s-a petrecut drama rutiera de pe Dig. Ultima si cea care a fost luata in consideratie, a fost efectuata de Institutul National de Expertize Criminalistice. Specialistii au concluzionat ca "Negoita Ioana putea evita producerea accidentului prin concentrarea atentiei, pastrind traiectoria conforma cu geometria carosabilului (...) Singura varianta plauzibila consta in efectuarea de manevre bruste, neadecvate vitezei de deplasare, fapt ce a indus balansul autovehiculului. Manevrele de redresare au fost efectuate in contratimp, ceea ce a amplificat balansul si a indus deraparea", in conditiile in care soferita transporta aproape jumatate de tona de gresie si faianta. Supravietuitorul accidentului, Ion Eremia, a precizat ca se va constitui parte civila in procesul penal. Cazul va fi reanalizat de magistratii Judecatoriei Braila.