• este vorba despre microbuzele care pe final de 2016 sau în acest an depăşesc vechimea maximă admisă, de 10 ani de la data fabricaţiei
Municipalitatea continuă campania de monitorizare a microbuzelor care sunt în circulaţie pe traseele secundare, astfel că pe finalul anului trecut a trimis notificări către operatorii în regim maxi-taxi care au în lista de microbuze în circulaţie maşini care se apropie de vechimea maximă, de 10 ani. O statistică în acest sens, realizată anul trecut de către autoritatea locală, arăta că 8 dintre microbuzele din trasee au an de fabricaţie 2006 şi, astfel, trebuie retrase rapid, în timp ce pentru alte 11, vechimea maximă admisă este atinsă pe parcursul acestui an. “Toţi operatorii de transport trebuie să respecte prevederile contractuale asumate”, a punctat primarul Marian Dragomir.
Reamintim că şi pe parcursul anului 2016 Primăria Brăila a notificat toţi operatorii de transport persoane în regim maxi-taxi cu privire la obligativitatea respectării unei clauze contractuale care stabileşte că microbuzele în trasee nu pot avea o vechime mai mare de 10 ani de când au ieşit din fabrică. La vremea respectivă, le-a dat şi un răgaz de conformare, iar o parte dintre operatori au renunţat de bună voie la câteva dintre trasee, păstrându-le pe acelea unde au putut asigura maşini care îndeplineau condiţia vechimii. În acest context, municipalitatea a preluat traseele abandonate (este vorba despre liniile 13, 31, 34 şi 35) şi le-a predat operatorului public SC “Braicar” să execute serviciul de transport cu mijloace proprii.
Trebuie subliniat însă că operatorul “TCF Imex”, care a operat pe liniile 16 şi 17, nu s-a conformat solicitării municipalităţii privind vechimea microbuzelor folosite, drept urmare autoritatea i-a reziliat contractele de concesiune pentru cele două trasee. Astfel, începând cu 1 octombrie 2016 microbuzele celor de la “TCF” au fost retrase, în locul lor intrând autobuzele “Braicar”.