În vârstă de 47 de ani şi cu antecedente penale, Geta Murgu, fosta patroană a SC "Valena Tour" SRL, a fost trimisă în judecată pentru săvârşirea infracţiunilor de fraudă informatică şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos. Murgu a mai fost condamnată, în anul 2013, la 1 an şi 2 luni de închisoare, cu suspendare sub supraveghere, pentru săvârşirea a două infracţiuni de înşelăciune.
Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Brăila, cercetările în dosarul "Murgu" au început la data de 18 iulie 2014, după ce a fost preluat de la DIICOT. Principala acuzaţie pusă pe seama patroanei a fost aceea că a folosit fără drept datele cardurilor bancare ale părţilor civile M. Ionela - Daniela şi Ş. Viorica, pentru achiziţionarea de servicii de transport aerian (plăţi online).
Potrivit anchetatorilor, Geta Murgu a înfiinţat SC "Valena Tour" SRL în anul 2007, împreună cu tatăl său, Nicolae Ţancoi, firma desfăşurând "activităţi ale agenţiilor de voiaj şi ale tur-operatorilor, precum şi activităţi de asistenţă turistică". Sediul agenţiei de turism era pe Calea Călăraşilor nr. 35, aceasta facilitând clienţilor săi obţinerea de bilete de transport internaţional, cu precădere de la companiile "Blue Air" şi "Wizz Air". Activitatea propriu-zisă era derulată de Geta Murgu, în calitate de asociat unic şi administrator.
La începutul lunii februarie 2012, precizează anchetatorii, aflându-se în Brăila, Ionela - Daniela M., rezidentă în Marea Britanie, s-a prezentat la sediul SC "Valena Tour" SRL, de pe Calea Călăraşilor, pentru a achiziţiona un bilet de avion pentru fratele său, pe ruta Amsterdam - Liverpool. Deoarece nu avea numerar asupra sa, la propunerea patroanei Geta Murgu, pe care o cunoştea destul de bine, Ionela i-a înmânat acesteia cardul bancar emis de Banca Comercială Carpatica, pentru a efectua plata online a produsului achiziţionat. După validarea plăţii, Murgu i-a înmânat clientei un înscris ce conţinea datele rezervării biletului.
Trei luni mai târziu, fiind plecată în Marea Britanie, Ionela - Daniela M. i-a solicitat mamei sale, rămase în România, să obţină de la bancă un extras de cont pentru perioada februarie - aprilie 2012. Nu mică i-a fost mirarea când, întoarsă în ţară, brăileanca a constatat că, în perioada 4 februarie - 24 aprilie 2012, din contul său fuseseră efectuate, fără cunoştinţa sa, 25 de plăţi însumând 19.349, 46 lei, aferente achiziţiei de bilete de transport aerian şi alte servicii de la companiile "Wizz Air Hungary", "Blue Air Transport Aerian" şi "Comati PSG" Timişoara, precizează procurorii PJB. Culmea, în perioada respectivă, brăileanca fusese plecată în Anglia, având în permanenţă cardul asupra sa.
"Ca modalitate de săvârşire a infracţiunilor, inculpata, fiind în posesia datelor de identificare ale cardului părţii civile M. Ionela - Daniela, a utilizat aceste date pentru plata online a serviciilor companiilor aeriene, solicitate de diverse persoane care apelau la societatea sa, inculpata însuşindu-şi astfel contravaloarea biletelor, achitată în numerar de clienţi", precizează acuzarea. La dosarul cauzei au fost ataşate mai multe operaţiuni (frauduloase) efectuate de Geta Murgu, obţinute de la bancă, constatându-se că aceasta a făcut rezervarea biletelor, iar adresa de e-mail oferită pentru contact a fost a SC "Valena Tour" SRL.
Pe 1 noiembrie 2012, a fost înregistrată o altă plângere penală, a părţii civile Viorica Ş., din al cărei cont fuseseră efectuate, în mod similar, şase plăţi online către compania "Wizz Air". Brăileanca munceşte în Napoli, Italia, iar din anul 2008 deţine un card eliberat de BCR, aferent unui cont deschis în euro. Potrivit anchetatorilor, în cazul Vioricăi, inculpata Geta Murgu a acţionat în mod asemănător, efectund în mod frudulos plăţi online, prejudiciul total fiind de 486,22 euro.
Audiată fiind, Geta Murgu a negat săvârşirea fapterlor, declarând că "nu-şi aminteşte să fi avut vreun client cu numele M. Ionela - Daniela sau Ş. Viorica". Dosarul penal se află pe rolul instanţei de judecată.