Patinoarul acoperit, un succes: încasări şi de 8.500 lei pe zi | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Patinoarul acoperit, un succes: încasări şi de 8.500 lei pe zi

• directorul SUPAGL Brăila, Dumitru Munteanu, care are în gestiune pationarul acoperit s-a arătat încântat de modul în care s-au mişcat lucrurile cu ocazia sărbătorilor de iarnă • acesta s-a lăudat că patinoarul a avut public numeros, înregistrându-se încasări în medie de 5.000 lei pe zi, ba chiar şi de 8.500 lei în weekend-uri

 

Patinoarul acoperit pare să se bucure de un real succes în rândul brăilenilor. Cel puţin asta a afirmat directorul Serviciului de Utilitate Publică, de Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL) Brăila, PSD-istul Dumitru Munteanu, care a precizat că a avut încasări serioase în ultimele două săptămâni. Chiar dacă nu a indicat o sumă totală, Munteanu a afirmat că, de când a început vacanţa celor mici, patinoarul s-a bucurat de prezenţa a sute de brăileni, iar încasările au fost în medie de 5.000 lei pe zi, ajungând şi la 8.500 lei pe zi, în special în weekend-uri.

“Acum da, patinoarul merge bine. Pentru că este perioada vacanţei. Avem şi 300 de persoane pe zi, poate şi mai mult, în perioada asta a vacanţei, când sunt copiii liberi. Să vedem ce va fi după aceea, pentru că, în general, în cursul zilei nu prea vin. Lumea vine în special după ora 19:00. Adică din experienţa anilor precedenţi, încărcare este vineri seara, sâmbătă şi duminică, în perioada când nu sunt vacanţe. Atunci când sunt vacanţe, în fiecare zi avem încărcare de dimineaţă până seara. Preponderent mai multă lume vine seara. Oricum, în momentul de faţă instalaţiile funcţionează, gheaţa este foarte bună, este un strat gros, e lustruită în fiecare zi. Ce să zic?! În momentul ăsta este bine. E foarte bine că avem şi încasări”, a declarat Munteanu.

 

Banii de la CJ Brăila, alocaţi abia la finele lunii decembrie

La cea mai recentă şedinţă ordinară a CJ Brăila, consilierii judeţeni au aprobat alocarea a 300.000 lei către patinoar, ca parte a contribuţiei instituţiei pe 2018 pentru cheltuielile necesare administrării şi exploatării obiectivului, alături de Primăria Brăila. Pe scurt 200.000 lei însemnând cheltuieli cu bunuri şi servicii şi 100.000 lei cheltuieli de capital. Dacă în şedinţa ordinară din luna noiembrie, acelaşi proiect a fost respins ca urmare faptului că reprezentanţii opoziţiei au votat împotrivă, la a doua încercare, în luna decembrie, proiectul a fost aprobat, însă nu fără dezbateri şi contre. Mai exact, consilierii opoziţiei au solicitat să li se explice în ce măsură instituţia pe care o reprezintă poate aloca bani pe post de cheltuieli de capital către un serviciu care are datorii din trecut. Preşedintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă, a propus chiar un amendament privind faptul că sumele alocate pentru funcţionare vor putea fi folosite doar pentru plata cheltuielilor înregistrate după data perfectării actualului contract de asociere cu Primăria, însă a fost respins.

În cele din urmă, proiectul a fost aprobat de majoritate, cu 18 voturi “pentru” şi 11 “împotrivă”. Consilierii PNL Brăila (cu excepţia lui Florin Cîrligea care nu era în sală) şi PND-istul Cătălin Iordache au votat “împotrivă”, iar PSD-istul Dumitru Munteanu, director SUPAGL Brăila, nu a participat la vot.

Întrebat în ce măsură banii veniţi de la CJ Brăila abia în decembrie pentru 2018 au mai folosit patinoarului, Munteanu a precizat că într-o măsură aceştia au putut fi folosiţi la plata unor reparaţii. Mai exact 74.000 lei din cei 200.000 lei alocaţi pentru funcţionare. Restul, potrivit directorului, s-au întors la CJ Brăila, urmând să fie realocaţi pentru lunile de iarnă în 2019. Cu alte cuvinte, o nouă alocare de 300.000 lei de la Primărie, respectiv, 300.000 lei de la CJ Brăila pentru funcţionarea patinoarului în acest an, care ar trebui să facă obiectul unor proiecte de hotărâri la şedinţele viitoare.

“Din 200.000 lei bani de funcţionare primiţi de la CJ Brăila, am cheltuit undeva la 74.000 lei. Pe lucrări de reparaţii pe partea de utilaje de frig, instalaţii electrice, iluminat, ce am mai făcut noi pe acolo ca să poată funcţiona patinoarul în condiţii normale şi de siguranţă. Au mai fost vreo 10.000 lei cu proiectul pentru avizul de la ISU. Atât am putut valorifica din suma respectivă. Restul cheltuielilor care s-au făcut, au fost din banii puşi la dispoziţie de Primărie. Cheltuielile de capital nu le-am putut face la momentul acesta, pentru că acestea presupun achiziţii, cu procedurile de rigoare, deci chiar nu aveam cum să facem asta în câteva zile câte am avut la dispoziţie. Efectiv, cred că două zile am avut la dispoziţie. Am făcut plăţile acelea şi atât. Iar pentru investiţii chiar nu aveam cum şi de aceea nu am avansat nimic. Este adevărat, o parte din reparaţii erau făcute, am achitat din banii de la Primărie. Şi alte activităţi, şi salariile angajaţilor noştri. Pentru că punerea în funcţiune nu înseamnă numai că am pornit motorul. Trebuie şi curăţenie, trebuie toate verificate, instalaţiile sanitare, instalaţia de încălzire în zona de vestiare. Deci acelea s-au făcut, dar s-au plătit din banii de la Primărie. Reparaţiile acestea s-au desfăşurat în luna decembrie şi le-am plătit, că aşa este şi contractul făcut. Restul de bani i-am returnat Consiliului Judeţean, urmând să ni-i pună din nou la dispoziţie. Primăria Brăila ne-a pus banii la dispoziţie mai înainte şi au fost cheltuiţi. Acolo nu am returnat”, a explicat Munteanu.

Reamintim că la patinoar s-au adunat datorii din 2015 până în 2017 în valoare totală de 2.000.000 lei care nu au fost recuperate de la Primărie şi Consiliul Judeţean. Primăria a dat o parte din bani, însă Consiliul Judeţean a refuzat să mai plătească şi a precizat că nu s-au făcut notificări din partea SUPAGL privind aceste cheltuieli. În cele din urmă, la finele lunii octombrie 2018, CLM şi CJ au dizolvat fostul contract (care viza că totul se împarte la jumătate, inclusiv datoriile) şi au încheiat un contract nou, care spune că cele două entităţi se asociază pentru sprijinirea activităţii patinoarului, cu sume egale: 300.000 lei fiecare.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro