Pacient «tratat» cu indiferenţă la Urgenţă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Pacient «tratat» cu indiferenţă la Urgenţă

Transportat cu ambulanţa la Unitatea de Primire Urgenţe, după ce i-a pocnit o varice la piciorul drept, un brăilean a avut parte de momente de coşmar. Angajat ca mecanic la "Universal Service" Brăila, Enciu Petrea a stat câteva ore fără ca cineva să îl bage în seamă, deşi sângera abundent. Bolnavul, aflat în momente de cumpănă a cerut ajutorul directorului firmei angajatoare care a mers la urgenţe şi a susţinut drepturile angajatului său. Un "om de bază", care, ar fi fost tratat "ca un câine" şi nu ca un om bolnav, care plăteşte de peste 40 de ani asigurare medicală la stat, după cum se plânge patronul.
Reclamaţia privind tratamentul inuman de care a avut parte bărbatul în vârstă de 60 de ani a fost făcută chiar de directorul de la "Universal Service", Ionel Stănilă, care a decis că trebuie să tragă un semnal de alarmă. Acesta s-a arătat deranjat de faptul că medicul venit să îl vadă pe pacient, după câteva ore de aşteptare, l-ar fi ameninţat că încadrează incidentul la accident de muncă, deşi, spune el, nu era vorba despre aşa ceva.
Directorul Stănilă ne-a spus că, în ziua de 28 octombrie, în jurul orei 10.30 - 11.00, un client al mecanicului aflat la atelierul de reparaţii, l-a anunţat că bărbatul a suferit un accident. Lui Enciu Petrea îi pocnise o varice la picior şi sângera, el fiind cunoscut cu astfel de probleme medicale. Imediat, a fost solicitată intervenţia unei ambulanţe, prin numărul de urgenţă 112, care a venit la sediul firmei, de pe Şoseaua Buzăului, şi l-a preluat pe mecanic, considerând că trebuia dus la spital. "Când m-am dus la el, era cu piciorul deja scos, bandajat, i se spărsese o varice, el este cu boala asta demult. Am văzut că nu poate opri sângerarea şi am anunţat salvarea, prin 112. Nu veneau, am ieşit afară, am stat şi apoi am revenit cu telefonul, le-am spus că pierde foarte mult sânge, le-am explicat că i s-a spart o varice. A venit salvarea aici, au intrat la el în boxă, l-au bandajat imediat, apoi au ieşit şi au spus că nu este de stat, că este grav. A fugit brancardierul, a venit cu un scaun l-a luat şi l-a dus la salvare, apoi l-a dus la spital. Am tot sunat şi s-a plâns că nimeni nu venea la el. Era ora 15.00. M-a sunat a treia oară şi mi-a zis să vin că «nu mă bagă nimeni în seamă». M-am dus până acolo, am întrebat jos pe cine era de serviciu, le-am zis că a venit cu salvarea. Mă plasau de la unul la altul, acolo jos la intrare. Le-am zis că a venit cu salvarea, că mergeţi la salonul ăla, la salonul ăla. La un moment dat, am luat saloanele la rând şi l-am găsit", ne-a declarat directorul firmei angajatoare.

"Îl ţineţi aici de 4 ore şi nimeni nu vine la el, vă bateţi joc de om!?"

Mecanicul transportat cu salvarea la spital, a fost găsit de şeful său, într-un salon, unde stătea pe un pat. Nimeni nu ar fi venit să-i asigure îngrijirile medicale, deşi trecuseră câteva ore, după cum reclamă atât pacientul cât şi şeful său. Directorul Stănilă nu a înţeles comportamentul personalului medical şi le-a atras atenţia. "Le-am zis «îl ţineţi aici de 4 ore şi nimeni nu vine la el, vă bateţi joc de om, aşa mai bine îl trimiteţi acasă». Dacă nu era nicio urgenţă, nu era nimic grav, trebuia să îl trimită acasă, dar lui îi ieşea sânge în continuu. A rămas cu ce i-au făcut cei de la salvare, nimeni nu i-a desfăcut pansamentul, să se uite. Personalul medical te şi tratează într-un mod anume. Le-am spus că sunt directorul de la firma unde lucrează bolnavul şi au spus «să aştepte, că este atâta lume, că s-a apucat repede să vă sune». Au spus că doamna doctor este sus la operaţie. Am spus că putea veni o asistentă, să se uite, şi m-a repezit şi pe mine asistenta de acolo. La ce plătim asigurări atâţia ani? Omul ăsta plăteşte de 46 de ani asigurări sociale, munceşte aici din 69, păi, vă bateţi joc!? Şi a venit paznicul, mi-a spus că dacă am de făcut reclamaţii să merg la dl. Iugulescu parcă a zis. I-am explicat că nu vreau să fac reclamaţie, ci vreau să îl vadă cineva pe omul ăsta", a spus directorul de la "Universal Service". Acesta a mai susţinut că la un moment dat, a coborât un cadru medical. După cum se arată în fişa de consultaţie a pacientului Enciu Petrea, medicul care s-a ocupat de acesta a fost Aurora Budrigă, medic specialist de chirurgie vasculară la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila. "Dacă nu făceam puţină zarvă, vă spun eu, până seara îl ţinea şi nu se ocupa nimeni de el. Când am văzut că este doctor şi vine cu asistenta, am zis «se poate aşa ceva!?. La care d-na doctor a spus că nu sunt cadre. Eu am explicat că nu consider neapărat că trebuia un doctor să vină. Să fi venit o asistentă măcar, să vadă despre ce este vorba. I-am spus că eu recunosc meritele în medicină că nu ajunge oricine doctor, dar comportamentul lasă de dorit. Pentru că pacientul este plătitor de taxe şi impozite, nu a avut o zi întrerupere, de 5 ani sunt eu director aici şi el nu a avut niciodată concediu medical. Este unul dintre oamenii de bază aici la firmă", a mai precizat şeful societăţii unde lucrează mecanicul.

Ameninţare cu ITM-ul

Directorul Ionel Stănilă s-a plâns că nu i s-a părut normal modul în care a fost tratat, atât el, cât şi pacientul, mai ales că medicul ar fi ameninţat că încadrează acest caz, la accident de muncă.Totul a pornit de la faptul că s-a vorbit despre o sesizare în presă. "Am spus că este revoltător, trebuie neapărat să chemăm ziarele!? Aici a fost problema. D-na doctor a spus «dacă tot mă ameninţaţi cu ziarele o să trec eu accident de muncă, mai stau să mă gândesc. Să vă ia şi pe dumneavoastră ITM-ul la verificat». Şi atunci am zis: «doamnă, vă dau eu numărul domnului Văduva. Sunaţi şi vedeţi dacă spargerea de varice e accident de muncă. Adică ce faceţi, mă ameninţaţi că îmi puneţi ITM-ul în cap pentru că cer drepturile unui salariat?» Pe mine asta cu ameninţatul m-a deranjat, tu îmi spui mie că dacă îmi cer drepturile îmi trimiţi organul de control, şi ce să îmi facă? Până la urmă şi amendă dacă îmi dă, nu îmi dă mie, că nu este firma mea, tot de la gura angajaţilor iau. Şi tot dumneaei a spus că eu îmi fac griji că omul îmi lipseşte de la muncă şi că nu mai face bani. I-am zis că, în primul rând, sunt unitate de stat, nu particulară, nu iau eu banii. Eu nu m-am văitat că îmi pleacă omul de la muncă, ci efectiv cum este tratat acesta. Şi de aici a plecat totul. Tratează-l ca pe un om, nu ca pe un câine!", a mai spus revoltat directorul firmei angajatoare.

"Suspiciune accident de muncă", în fişa de consultaţii

Salariatul firmei "Universal Service" ne-a povestit şi el prin ce a trecut la spital, spunând că a fost nevoit să îl sune în repetate rânduri pe directorul firmei pentru a-i cere ajutorul. Zilele trecute când redactorii "Obiectiv" au mers la societate pentru mai multe investigaţii, mecanicul se afla în boxa unde îşi desfăşura activitatea. El ne-a arătat piciorul cu varice, spunând că se confruntă de mai mult timp cu astfel de probleme. Enciu Petrea a mai povestit că angajaţii spitalului nu făceau decât să-l întrebe, în repetate rânduri
cum se numeşte şi la ce medic se tratează, tot trecându-l pe o listă.
"La ora 11.30, doamna doctor s-a dus sus. Eram mai mulţi acolo, da tot venea şi întreba cine sunteţi, m-a tot trecut acolo. A plecat unul, a venit altul şi mi-a zis «cine sunteţi, la ce doctor sunteţi ». Era ora 14.00 şi medicul Budrigă era pe acolo dar nu avea de gând să mă cheme şi pe mine. M-a tot întrebat apoi dacă m-am lovit, dacă am făcut accident de muncă. «Dacă la mine este accident vascular cum să fie accident de muncă!?», i-am spus. S-a spart o venă. Cică «dacă te-ai lovit !?» Păi, eram pansat de acasă, nu avam cum să mă lovesc, am văzut că vena este mai pronunţată, m-am gândit să nu se spargă. Am mai avut probleme, acum vreo doi-trei ani dar atunci s-a rezolvat mai uşor. Acum a pocnit. Mă simt mai bine acum, că mă ţine pansamentul ăla pus acolo", ne-a relatat mecanicul.
Culmea, în fişa de consultaţie a pacientului, întocmită în data de 28 octombrie, de dr. Aurora Budrigă , este precizat faptul că există suspiciune de accident de muncă, întrucât sângerarea a debutat în timpul programului de lucru, la ora 11.15. Diagnosticul a fost "insuficienţă venoasă cronică membre inferioare, stadiul C6, ulcer venos supramaleolar intern drept, sângerare la nivelul ulcerului venos intern drept".

Este o anchetă în desfăşurare la SJU Brăila

Contactat de redactorii " Obiectiv" şi întrebat despre acest incident, purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila, dr. Neacşu Alina a explicat că pacientul care prezenta sângerare la nivelul ulcerului venos se încadra în nivelul V de urgenţă. Potrivit medicului, asta înseamnă că timpul său de aşteptare nu trebuia să depăşească două ore. "Urgenţele medico-chirurgicale care se prezintă în U.P.U sunt supuse unui triaj care respectă protocolul specific acestui sector. Pacienţii după criterii foarte bine stabilite se încadrează în cinci nivele de cod care au durata de aşteptare diferită. Durata maximă de aşteptare pentru nivelul V nu depăşeste 120 minute. În situaţia pacientului menţionat de dumneavoastră, după diagnosticul relatat dar în funcţie de evaluarea stării generale a pacientului, acesta a fost încadrat în nivelul V de urgenţă", a declarat dr. Alina Neacşu. În ceea ce priveşte atitudinea medicului specialist în chirurgie-cardiovasculară, dr. Aurora Budrigă, purtătorul de cuvânt al unităţii spitaliceşti a anunţat că acest lucru face obiectul unei anchete administrative care este în desfăşurare.
La Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila, în secţia de Chirurgie Vasculară activează doi medici, respectiv dr. Iuliana Manoliu şi dr. Aurora Budrigă. Aşadar, personal medical există, voinţa lipseşte.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro