Daca va fi selectat, programul va fi transmis ulterior Comisiei Europene, care va decide il daca finanteaza sau nu.
Actiunile de promovare pot viza, de exemplu, evidentierea calitatii produselor comunitare, agricultura ecologica sau informarea despre sistemul european de protectie a specialitatilor traditionale. Totodata, acestea se pot referi la riscurile consumului necontrolat de alcool. Alte activitati eligibile la finantare sint participarea la evenimente, tirguri si expozitii de importanta nationala sau europeana, in special prin standuri care sa puna in valoare imaginea produselor comunitare.
Printre produsele eligibile se numara fructele si legumele, uleiul, laptele si produsele din lapte, carnea, mierea si vinul.
Finantarea UE este de 50%, restul costurilor revenind statului membru si organizatiilor profesionale si interprofesionale (organizatiile trebuie sa contribuie cu cel putin 20%). Beneficiarele fondurilor sint organizatiile profesionale sau interprofesionale reprezentative pentru sectorul respectiv.
Uniunea Europeana finanteaza anual programe de promovare a produselor agricole si alimentare pe piata UE si in state extra-comunitare. Programele sint depuse mai intii in statele membre, pina la 31 martie (pentru promovarea in state terte), respectiv 30 noiembrie (pentru promovare pe piata comunitara), iar apoi sint supuse aprobarii Comisiei.