• reprezentanți de specialitate ai Inspectoratului de Poliție Județean Brăila au mers la Școala Gimnazială Chiscani pentru a le vorbi elevilor despre limitele răspunderii penale și discriminare
Marți, 24 octombrie, reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție Județean Brăila – Biroul Siguranță Școlară și Compartimentul Analiza și Prevenirea Criminalității, au desfășurat activități informativ-preventive la Școala Gimnazială Chiscani, în baza Planului Teritorial Cadru de Acțiune pentru siguranța școlară.
„Activitățile s-au înscris în cadrul Campaniei de informare a preșcolarilor și elevilor ”Ora de educație altfel, educație pentru viață!”, derulate de polițiștii brăileni în Programul Național Școala Altfel și a urmărit informarea elevilor cu privire la comportamentele legale pe care aceștia trebuie să le adopte atât în unitatea de învățământ, cât și acasă sau pe stradă, dar și aspecte legate de fenomenul de discriminare”, au precizat polițiștii.
Polițiștii de siguranță școlară au prezentat elevilor care sunt limitele răspunderii penale, care sunt măsurile educative care pot fi luate față de minorii care au împlinit vârsta de 14 ani și au explicat noțiunea de infracțiune, care sunt principalele fapte penale în care sunt implicați elevii în calitate de victime sau autori. „Informațiile promovate în cadrul Campania de prevenire a faptelor de port sau folosire fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ preuniversitar, inițiată de Inspectoratul General al Poliției Române – Direcția Siguranța Școlară au adus în atenția elevilor interdicția de a veni la școală cu obiecte tăietoare sau înțepătoare, interzise de lege în spațiile publice, aspecte reglementate și de LEGEA nr. 198 din 4 iulie 2023 a învățământului preuniversitar”, au mai precizat polițiștii.
Polițiștii de prevenire au vorbit elevilor prezenți despre Proiectul Național “Fără discriminare”, au prezentat informații menite de a-i face pe cei mici să înțeleagă formele de discriminare la care ar putea fi expuși sau în care ar putea fi implicați ca autori și modul în care ar trebuie să relaționeze cu cei din jur, pentru prevenirea acestora. S-a urmărit de asemenea, conștientizarea elevilor cu privire la împrejurările care îi expun la riscul de a deveni victime ale “prietenilor” cunoscuți doar prin intermediul internetului și ale postării de date cu caracter personal pe site-uri de socializare.