Primăria Brăila, hotărâtă să facă ordine în transportul de persoane în regim maxi-taxi. Pe valul reacţiilor favorabile ale opiniei publice, municipalitatea face demersurile pentru eliminarea din municipiu a microbuzelor mai vechi de 10 ani. Viceprimarul Doiniţa Ciocan, cea care are în competenţe serviciul de transport public de persoane, a anunţat că deja au fost trimise adrese către cei patru operatori în regim maxi-taxi, prin care li se pune în vedere respectarea regulii vechimii maşinilor. "Noi am trimis notificări către operatorii de transport, prin care le aducem la cunoştinţă faptul că au obligaţia contractuală, asumată, de a nu folosi în transportul public de persoane, pe traseele secundare, maşini mai vechi de 10 ani. Aşteaptăm de la dumnealor răspuns în scris, în care să ni se comunice cum au de gând să procedeze pentru a respecta această cerinţă. După această etapă, prin serviciul nostru de specialitate (Serviciul de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară - n.r.) vor fi efectuate verificări în trasee, pe această temă, urmând a fi aplicate măsurile coercitive dacă şi unde va fi cazul", ne-a declarat sursa citată. De asemenea, Ciocan a anunţat că deja "Mantrans" a notificat Primăria cu privire la intenţia sa de a renunţa la traseul 34: "Operatorul ne-a comunicat acest lucru, însă conform contractului, are obligaţia de a asigura în continuare transportul pentru un interval de 90 de zile, răstimp în care serviciul nostru de specialitate va face demersurile pentru a organiza licitaţie în vederea reatribuirii acestui traseu", a spus viceprimarul.
De subliniat că în urma articolului de ieri, publicat de cotidianul nostru, reacţia publică pe acest subiect s-a dovedit favorabilă municipalităţii, dovadă fiind zecile de comentarii lăsate de cititorii noştri, în care critică în termeni duri calitatea serviciului de transport în regim maxi-taxi, pornind de la vechimea microbuzelor până la atitudinea şoferilor, atingând inclusiv problema evaziunii fiscale, prin neeliberarea biletelor de călătorie.
Lista microbuzelor mai vechi de 10 ani
Pentru a veni în sprijinul autorităţii locale în demersul de a obliga operatorii la respectarea regulii privind vechimea maşinilor din trasee, "Obiectiv-Vocea Brăilei" face publică lista microbuzelor mai vechi de 10 ani, aşa cum ne-a fost comunicată de către Primăria Brăila.
Pentru municipiu deţin licenţe de transport public local de călători în regim maxi-taxi patru operatori - "Gebamy Trans Junior", "Mantrans", "Minibus 2002" şi "TCF Imex" - pentru un număr de 96 de microbuze.
Primul dintre ei, "Gebamy" asigură cu un număr de 27 de microbuze traseele 8, 31 şi 41 şi doar patru dintre maşini au o vechime de 10 ani.
Contactat de reporterii "Obiectiv", reprezentantul operatorului, George Baba, a precizat că şi-a rezolvat problema maşinilor vechi.
În ce priveşte "Mantrans", care asigură cu 20 de maşini traseele 33 şi 34, numărul microbuzelor cu an de fabricaţie 2006 sau mai vechi de-atât, este de 12, după cum urmează: BR-06-BEO, BR-06-MFA, BR-06-MMM, BR-09-MMM, BR-11-MMM, BR-21-MMM, BR-31-KOS, BR-32-KOS, BR-44-MMM, BR-84-VYO, BR-87-MMM şi BR-99-SGM. După cum aminteam mai devreme, operatorul a notificat Primăria că se retrage de pe traseul 34, rămânând astfel doar cu traseul 33, context în care, cel mai probabil, va putea respecta regula vechimii microbuzelor din traseu.
Dintre cele 25 de microbuze care circulă sub sigla "Minibus 2002" pe traseele 35 şi 40, circa jumătate au an de fabricaţie mai vechi de 2006, după cum urmează: BR-01-ZEX, BR-03-GKP, BR-03-KIF, BR-06-NED, BR-07-NED, BR-10-GLA, BR-12-YOM, BR-30-NED, BR-36-DAR, BR-90-PUN, BR-91-PUN, BR-93-PUN şi BR-95-PUN.
Goleanu: "S-ar fi putut arăta înţelegere"
În fine, în cazul "TCF Imex", 20 dintre cele 23 de microbuze nu îndeplinesc criteriul de vechime. Cea mai nouă maşină a fost fabricată în 2008, iar cea mai veche în 2003, după cum urmează: BR-01-TCF, BR-02-TCF, BR-04-TCF, BR-05-TCF, BR-06-TCF, BR-07-TCF, BR-08-TCF, BR-09-TCF, BR-10-TCF, BR-11-TCF, BR-15-TCF, BR-16-TCF, BR-33-TCF, BR-38-TCF, BR-63-TCF, BR-64-TCF, BR-85-TCF, BR-87-TCF, BR-98-TCF şi BR-99-TCF.
Contactat de reporterii "Obiectiv", Dănel Goleanu a explicat că nu avea cunoştinţă de notificarea Primăriei şi caută soluţii. "S-ar fi putut arăta înţelegere pentru că, până la urmă, în toţi aceşti ani, noi, operatorii, am făcut protecţie socială, în sensul că am menţinut preţul biletului la valoarea aceasta, de 1,5 lei. Păi ce, acesta este preţul real, raportat la costuri? Avem mai multe adrese prin care am cerut municipalităţii majorarea, dar de fiecare dată ni s-a răspuns că nu este cazul. O să vedem ce-o să iasă, dar nu este în regulă", ne-a declarat sursa citată.
Reamintim că o regulă asumată de către operatorii maxi-taxi, prin contractul cu Primăria Brăila, privind concesiunea traseelor secundare, spune că nu pot fi folosite în circulaţie maşini mai vechi de 10 ani, context în care maşinile cu an de fabricaţie dinainte de 2006 ar trebui retrase din trasee. Administratorii celor patru firme de maxi-taxi au cerut municipalităţii o păsuire până la proxima licitaţie de trasee, care ar urma să aibă loc în 2018, astfel încât să mai poată circula cu maşinile mai vechi de 10 ani. Administraţia locală, prin compartimentul juridic, a respins propunerea.