Ochelarii Google Glass, care afişează informaţii graţie unui mini-ecran aşezat în faţa ochiului drept, obstrucţionează o parte a câmpului vizual din partea dreaptă a utilizatorului, prezentând astfel un risc pentru şoferi, potrivit unui studiu efectuat pe un număr redus de persoane.
Efectele asupra vederii ale acestor ochelari sunt încă, în mare parte, necunoscute, precizează autorii acestui studiu, publicat în Journal of the American Medical Association (JAMA).
Anumite tipuri de ochelari tradiţionali pot reduce, de asemenea, câmpul vizual, creând unghiuri moarte. Ochelarii Google au un braţ foarte lat pe partea dreaptă, a explicat profesorul Tsontcho Ianchulev, de la Universitatea California din San Francisco.
Oftalmologii au efectuat teste asupra vederii periferice în cazul a trei persoane cu acuitate vizuală perfectă.
Nu ecranul distrage, ci montura
Participanţii la studiu au purtat mai întâi ochelarii Google şi au urmat instrucţiunile producătorului, care prevăd o perioadă de 60 de minute pentru ca utilizatorul să se obişnuiască cu acest dispozitiv.
Cercetătorii au efectuat măsurători ale câmpului vizual periferic, înainte de a efectua aceleaşi teste asupra aceloraşi trei voluntari purtând ochelari normali, cu rame similare.
Oamenii de ştiinţă au analizat şi modul în care oamenii poartă dispozitivele Google Glass, folosindu-se de fotografii ale utilizatorilor.
Rezultatele au arătat formarea unor unghiuri moarte importante în cazul celor trei participanţi care purtau ochelarii Google, creând o obstrucţionare clinică semnificativă a vederii în partea dreaptă superioară a câmpului vizual.
Potrivit cercetătorilor, unghiurile moarte sunt cauzate de modul de construire a ochelarilor, de montura folosită şi nu de o distragere provocată de sistemul de afişare a informaţiilor care se află pe lentila dreaptă.
Oamenii de ştiinţă recunosc faptul că rezultatele sunt limitate de numărul mic de subiecţi supuşi cercetării şi sugerează efectuarea de studii complementare, pe mai mulţi voluntari.