Cea mai recentă evaluarea realizată în cadrul Studiului Naţional de Audienţă (SNA) de către Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) certifică poziţia de lider pe piaţa locală de presă scrisă a cotidianului "Obiectiv - Vocea Brăilei". Concret, în perioada analizată, mai precis ianuarie 2010 - ianuarie 2011, Studiul Naţional de Audienţă indică faptul că publicaţia a avut în medie 41.000 de cititori în fiecare zi, următoarea publicaţie locală înregistrând cu 43,9% mai puţini cititori zilnic. În continuare, populaţia din categoria 25 - 54 de ani reprezintă segmentul cu apetenţă maximă pentru cotidianul "Obiectiv" (69,9% din numărul total de cititori), astfel încât se poate afirma că ziarul îşi menţine constant profilul pe acest sector. Şi dacă tot am ajuns la acest subiect, interesant de precizat este că, potrivit SNA, majoritatea cititorilor "Obiectiv" au studii medii sau superioare, sunt căsătoriţi şi obţin venituri cu caracter salarial ce depăşesc 100 euro.
Dacă vă întrebaţi cum stau pe piaţa locală cotidienele centrale, vă spunem că studiul, ce acoperă o perioadă de 12 luni, arată că după "Obiectiv"- lider al clasamentului pe judeţul Brăila - este tabloidul "Cancan" cu 19.000 de cititori zilnic, urmat de tabloidul "Libertatea", clasat la egalitate cu "Jurnalul Naţional", iar mai departe în clasament apar "Adevărul", cu 13.000 de cititori, precum şi "Evenimentul zilei" cu 8.000 de cititori. Cu alte cuvinte, brăilenii rămân mari consumatori de presă locală.
Studiul Naţional de Audienţă realizat de BRAT pune la dispoziţia industriei de publicitate date actuale şi compatibile cu cele europene despre audienţa publicaţiilor şi despre cititorii de presă scrisă din România. Astfel, acesta reprezintă instrumentul de bază pe care agenţiile de publicitate îl folosesc în alegerea unei publicaţii, ca suport de promovare. SNA mai oferă informaţii şi despre TV, radio, subiecte de interes general, consum general, achiziţionarea de produse, intenţii de cumpărare, posesia de bunuri de folosinţă îndelungată, date socio-demografice şi altele.
SNA este necesar în vederea realizării unui plan de media eficient şi construirii unei strategii de vânzări documentate şi convingătoare.
www.obiectivbr.ro - locul 65 pe trafic.ro în categoria ştiri/mass-media www.obiectivbr.ro, lider zonal pe piaţa on-line
Cu peste 7.000 de vizitatori unici în fiecare zi, conform site-ului de monitorizare trafic.ro, www.obiectivbr.ro reprezintă cea mai importantă platformă electronică din Brăila. Ediţia virtuală a cotidianului "Obiectiv - Vocea Brăilei" ocupă locul 65 în topul celor 900 de site-uri monitorizate de trafic.ro în categoria ştiri/mass-media şi locul 475 în clasamentul general (din peste 37.000 de site-uri), www.obiectivbr.ro fiind pe poziţia a şaptea în ceea ce priveşte site-urile publicaţiilor locale, după şase cotidiane din municipiile Iaşi (Ziarul de Iaşi şi Evenimentul), Constanţa (Telegraf, Ziua de Constanţa şi Replica) şi Cluj (Ziua de Cluj), şi depăşind ca număr de vizitatori site-urile principalelor publicaţii din celelalte mari orașe ale României: Timişoara, Craiova, Galaţi, Braşov şi Ploieşti. De altfel, site-ul www.obiectivbr.ro este lider zonal pe piaţa on-line, fiind cea mai vizitată platformă electronică din judeţele Brăila, Buzău, Galaţi, Vrancea şi Tulcea.
www.anunturiobiectiv.ro, peste 1.500 de vizitatori unici pe zi
Pentru a veni în sprijinul cititorilor săi, Obiectiv a lansat la sfârşitul anului 2009 şi o platformă electronică de mică publicitate, vizitatorii site-ului www.anunturiobiectiv.ro având ocazia să citească on-line anunţurile apărute în paginile cotidianului "Obiectiv - Vocea Brăilei", dar şi mică publicitate din judeţele Galaţi şi Vrancea. www.anunturiobiectiv.ro are peste 1.500 de vizitatori unici în fiecare zi, ocupând poziţia 59 pe trafic.ro, în categoria Căutare/Portal. În curând, platforma va avea disponibil serviciul de plată on-line pentru publicarea în cel mai scurt timp a anunţurilor de mică publicitate.
www.obiectivcultural.ro. Ia parte la rezistenţa prin cultură!
Din luna ianuarie, iubitorii de cultură pot accesa gratuit ediţia electronică a suplimentului "Obiectiv Cultural", prima publicaţie culturală veritabilă apărută la Brăila în ultimii 60 de ani. De la lansare, fiecare număr al suplimentului "Obiectiv Cultural" a fost citit, lunar, de peste 1.400 de vizitatori unici, la adresa www.obiectivcultural.ro, conform serviciului Google Analytics.