Opera de căpătâi, cu rezonanţă istorică a Sfântului Dionisie rămâne însă introducerea calendarului creştin, el împărţind istoria lumii în două perioade: "înainte de Hristos" (î.H.) şi "după Hristos" (d.H.). La acea vreme, era în uz calendarul roman, care număra anii începând cu data întemeierii Romei. Potrivit calculelor făcute, Dionisie Exiguul a ajuns la concluzia că anul 753 de la întemeierea Romei era de fapt anul în care s-a născut Iisus Hristos, adică anul 1 al erei creştine. Cercetările ulterioare au arătat că Dionisie se înşelase, iar anul în care s-a născut Hristos ar varia - după diferite păreri - între anii 6 şi 3 î.Hr., cel mai probabil anul 2 î.Hr. Cu alte cuvinte, Hristos s-a născut în anul 2 "înainte de Hristos".
Istoricii bisericeşti consideră însă că această eroare nu mai are o atât de mare importanţă, iar calculul anilor după "era creştină", "anul mântuirii", "anul Domnului" - inventat de călugărul Dionisie, sfântul născut pe teritoriul ţării noastre - s-a impus în toată lumea. Astfel, se poate afirma cu certitudine că anul 2016 este, de fapt, "anul mântuirii 2016".