Oameni diferiţi, şanse egale | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Oameni diferiţi, şanse egale

Titlul proiectului: POSDRU/87/1.3/S/62536 -,,Formarea continuă a profesorilor de Limba română, engleză şi franceză, în societatea cunoaşterii"
Beneficiar: Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila

Brăila, 18 decembrie 2013

COMUNICAT DE PRESĂ
Oameni diferiţi, şanse egale

Aproximativ 1000 de cadre didactice au participat în cadrul proiectului FormREF -,,Formarea continuă a profesorilor de Limba română, engleză şi franceză, în societatea cunoaşterii", la acţiuni ce au avut ca scop promovarea educaţiei în spiritul egalităţii de şanse. Au fost desfăşurate 8 conferinţe judeţene, câte una în fiecare judeţ în care se implementează proiectul, şi 3 workshop-uri ce au reunit cadre didactice din toate cele 8 judeţe.
Egalitatea de şanse este, încă, un deziderat la care aspiră societatea românească. Educaţia în spiritul egalităţii de şanse întâmpină multe obstacole ca să treacă de la stadiul de ideal la realitate. Prin acţiunile desfăşurate în proiect, participanţii au dezbătut problemele întâmpinate la clasă în privinţa grupurilor vulnerabile şi au găsit soluţii practice pe care să le aplice în viitor.
În cadrul activităţilor desfăşurate a fost aplicat un chestionar care şi-a propus să măsoare deschiderea şi competenţa profesorilor către combaterea discriminării în relaţia cu proprii lor elevi, la care au răspuns peste 600 de cadre didactice.
Cele mai spectaculoase răspunsuri s-au regăsit la întrebarea care le cerea să indice care consideră "că ar fi cele mai vulnerabile grupuri în ceea ce priveşte tratamentul discriminatoriu în cadrul instituţiilor de învăţământ?". În viziunea profesorilor, grupurile cele mai expuse discriminării în şcoală sunt copii de etnie romă, urmaţi de cei infectaţi cu HIV şi apoi de cei cu dizabilităţi fizice. În medie, 75% dintre cadrele didactice şi-au exprimat disponibilitatea pentru înscrierea unui elev rom în clasele în care predau. Cei mai lipsiţi de prejudecăţi au fost profesorii din Vrancea, Buzău şi Ilfov. În cazul copiilor cu dizabilităţi fizice, rezerva cea mai mică o au profesorii/profesoarele din Constanţa. Tot Constanţa rămâne pe primul loc şi în ceea ce priveşte disponibilitatea de a accepta în clase un elev infectat HIV.

Proiectul "Formarea continuă a profesorilor de limbă română, engleză şi franceză în societatea cunoaşterii" este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi este implementat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila, în parteneriat cu Universitatea din Bucureşti, SIVECO Romania şi TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie.

Pentru mai multe informaţii despre activităţile dedicate obiectivelor orizontale, accesaţi www.formref.ro

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro