• cum adunările mari de persoane sunt interzise de autorităţi, şi nunţile sunt în pericol • viitorii miri discută intens cu localurile către care au achitat deja parţial serviciile şi încearcă să-şi reprogrameze nunţile • alţii sunt în situaţia de a anula evenimentul, solicitând returnarea plăţii parţiale
Situaţia de urgenţă generată de COVID-19 continuă să aibă efecte în rândul tuturor sectoarelor de activitate. În urma restricţiilor drastice ale autorităţilor, mulţi brăileni ce urmau să facă un pas important în viaţă, şi anume cununia, se văd în situaţia de a-şi amâna fericitul eveniment sau chiar de a-l anula. Administratorii saloanelor de evenimente cu care am stat de vorbă ne-au declarat că ţin legătura permanent cu viitorii miri, îi consiliază şi încearcă să le ofere alte date disponibile pentru amânarea nunţilor. Deşi în Postul Paştelui se cunoaşte faptul că nu se organizează nunţi, pericolul infectării cu COVID-19 va exista şi spre sfârşitul lunii aprilie şi posibil şi în luna mai.
Administratorul „Atrium”, Ionuţ Dana, ne-a declarat că a suspendat activitatea, fiind o perioadă grea şi dificilă. „În urma instituirii stării de urgenţă la nivel naţional, suntem în situaţia de a suspenda activitatea în următoarea perioadă. Trecem printr-o perioadă grea şi dificilă, dar trebuie să înţelegem, să fim aproape şi să comunicăm constant cu clienţii, angajaţii şi furnizorii noştri. De aceea, vom păstra legătura şi cu autorităţile şi vom monitoriza în continuare măsurile de siguranţă impuse, deoarece este vorba despre sănătatea şi siguranţa noastră, a tuturor, şi dorim să ne reluăm activitatea în cel mai scurt timp, în condiţii normale. Respectăm reglementările şi recomandările pentru ca siguranţa şi confortul clienţilor noştri să fie cât mai puţin afectate. Suntem optimişti şi credem că totul va fi bine. Suntem alături de mirii noştri, iar celor care sunt în acest moment îngrijoraţi, dorim să le transmitem că vom găsi cea mai bună şi favorabilă soluţie pentru ca evenimentele lor să se desfăşoare în cele mai bune, sigure şi normale condiţii. Recomandăm să se asculte şi să se respecte măsurile transmise de autorităţi, pentru siguranţa şi sănătatea fiecăruia. Vom trece şi peste acest impas, împreună”, ne-a declarat administratorul „Atrium”. Localul avea foarte multe programări pentru acest an, iar anul viitor mai erau disponibile doar câteva date.
Acelaşi lucru ni l-a declarat şi Carmen Jantea, administratorul Salonului Bulevard din municipiu. Aceasta a mai precizat că totul are efect de domino, fiind afectaţi şi furnizorii de materie primă, continuând cu patiserii, cofetării, rochii de mireasă, coafor, saloane de make-up şi terminând cu formaţii, fotografi, cameramani, hoteluri, florării etc. „Suntem într-o perioadă de inactivitate. Noi am ales să ne consacrăm doar pe evenimente de nuntă şi evident că şi noi recomandăm mutarea eveimentelor. În primul rând trebuie să ne asigurăm de igienă, trebuie să ne asigurăm de responsabilitatea trăirii fiecărei zile cu demnitate şi neapărat cu normele impuse. Ţinem legătura cu mirii noştri, vorbim, îi consiliez, îi susţin moral că împreună vom trece peste situaţia aceasta. Ţara noastră a fost de multe ori încercată şi, că ne-a convenit, că nu ne-a convenit, am putut să răzbatem şi să ajungem la un echilibru. Ne supunem recomandărilor Guvernului şi instituţiilor. Suntem fericiţi că avem toţi angajaţii sănătoşi. Ne ţinem echipa aproape şi îi vom susţine în această perioadă şi, nu în ultimul rând, pe clienţii noştri. Din 25 aprilie aveam programate evenimente. Nu a anulat nimeni evenimentele, toate se reprogramează. Chiar şi acum sunt la birou şi le dau date disponibile. Le recomand şi ţin aproape de miri pentru că industria nuntă atrage după ea atâtea segemente de afaceri, plecând de la furnizorii noştri de materie primă, continuând cu patiserii, cofetării, rochii de mireasă, coafor, saloane de make-up şi terminând cu formaţii, fotografi, cameramani, hoteluri, florării. Adică industria nuntă are foarte multe conexiuni şi le recomand clienţilor mei să ţină aproape cu toţi cei care au încheiat parteneriate şi să putem să mergem împreună cu ei mai departe”, ne-a declarat Carmen Jantea.
Preşedintele Camerei de Comerţ Brăila, Ştefan Fusea, a avut o intervenţie pe acest subiect, după ce la redacţie am primit semnale că unii dintre viitorii miri solicită localurilor înapoierea avansului achitat, deşi ce se întâmplă în această perioadă este caz de forţă majoră. „E un drept să ceară banii înapoi, dar oamenii trebuie să înţeleagă că agenţii economici au folosit deja acei bani, plătind salariile angajaţilor, utilităţi, chirii, taxe şi impozite şi altele. Ar fi bine să-şi reprogrameze evenimentele sau să aştepte îmbunătăţirea situaţiei, pentru a-şi recupera banii”, ne-a declarat Ştefan Fusea.
Conform noilor reglemantări anunţate sâmbătă seară de către ministrul MAI Marcel Vela, nunţile, botezurile şi chiar înmormântările se pot desfăşura în condiţii stricte, maxim 8 persoane participante.