Doar jumătate dintre candidaţii care au luat note peste 7.00 au reuşit să se titularizeze. Adică, din cei 212 candidaţi care au obţinut note ce le permiteau titularizarea, numai 93 s-au titularizat. Celelalte posturi rămase, 30 la număr, au fost fie refuzate de candidaţi, fie aceştia au avut note prea mici ca să le ocupe. La informatică, de exemplu, au fost candidaţi cu note peste şapte, dar nu au fost posturi suficiente pentru ei. Au fost şi situaţii în care posturile de titulari scoase la concurs nu au fost ocupate pentru că nu a avut cine să le ocupe, cum s-a întâmplat cu cele scoase la concurs de la Liceul de Artă pentru disciplinele de specialitate, sau au fost candidaţi care le puteau ocupa, dar le-au refuzat pentru că erau prea departe de domiciliu. Au fost refuzate şi posturile de titulari de la Măraşu pentru diciplinele: biologie, fizică-chimie, profesori documentarişti, educatoare, sau Frecăţei, unde a rămas liberă catedra de matematică. De asemenea, au rămas posturi de titulari şi la învăţătoare, la Şcoala "I. L. Caragiale" şi "C. S. Aldea".
Candidaţii care au obţinut o notă între 5.00 şi 7.00 sau cei care au notă peste 7.00, dar nu s-au titularizat, vor fi repartizaţi pe posturi vineri, 17 august. Ei au la dispoziţie 415 posturi netitularizabile, plus posturile titularizabile rămase. Candidaţii cu note între 5.00 şi 7.00, chiar dacă vor lua un post viabil patru ani, nu se vor putea titulariza pentru că nu au obţinut nota corespunzătoare, adică peste 7.00. Inspectorul şcolar general adjunct Nicolae Cătălin Stănică a precizat că repartizarea posturilor pentru titulari s-a realizat fără probleme. "Nu au fost situaţii tensionate, totul s-a derulat conform programului. Surprinzător, în acest an am întâlnit o situaţie mai puţin obişnuită. Un candidat care avea peste 7.00 a refuzat să se titularizeze în oraş pentru că era din mediul rural şi voia post acasă. Cred că ar trebui să gândim o politică de încurajare a cadrelor didactice să ia posturi cât mai aproape de casă, să micşorăm fenomentul navetismului, pentru că nu este în avantajul nimănui. Se cheltuiesc bani, profesorii îşi consumă energia cu naveta, iar copiii nu au siguranţa că vor avea un profesor bun întreg ciclul de învăţământ. Dar aceasta este o chestiune la care urmează să găsim soluţii", a explicat inspectorul general adjunct Nicolae Cătălin Stănică.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.