Punctaje foarte mici pentru unii inspectori, chiar la probele practice
Dintre cei 17 profesori care s-au prezentat la concurs, sapte au picat, cu toate ca unii aveau in spate o experienta care i-ar fi recomandat pentru functiile respective. Profesoara Steluta Dan a obtinut la evaluarea CV un punctaj mai mic decit se astepta, avind in vedere ca este metodist inca din 1990, ca a publicat numeroase carti si a absolvit un masterat. De asemenea, punctaj surprinzator de mic a primit si la inspectia speciala de la clasa - 24,5, dar si la proba practica - asistenta la ora unui alt profesor - cu 23 de puncte a fost respinsa. Aceeasi situatie s-a intimplat si la interviul in fata comisiei, unde un membru al comisiei i-a dat o nota sub sapte, desi totalul i-ar fi asigurat admiterea pe post. Profesorul Cristian Gurzu desi a obtinut un total de 113, 75 a fost respins pentru ca celalalt candidat pe post, Camelia Costea, a obtinut un punctaj mai mare. Inspectorul Daniel Kitu a obtinut la evaluarea CV-ului un punctaj mai mic decit cel necesar, 20,25, astfel ca a fost scos din cursa de la inceput si nu s-a mai prezentat la interviu, desi la inspectia speciala la clasa si la proba practica obtinuse punctaje foarte bune. In seria intimplarilor mai putin obisnuite se inscrie si evaluarea profesoarei Gina Stanciu, care desi a avut punctaje foarte bune la evaluarea CV-ului si la celelalte doua probe, la interviu, la testul grila nu a obtinut decit 7,5 puncte, cind ar fi trebuit sa obtina minim 13,5 pentru a fi admisa. Acelasi lucru s-a intimplat si la profesoara Madalina Vlad, care nici nu s-a mai prezentat la partea a doua a interviului. Educatoarea Paula Stergarel a fost respinsa tot din cauza testului grila la care nu a obtinut punctajul minim, iar profesoara Mihaela Giurca a fost respinsa pentru ca nu a intrunit punctajul necesar la evaluarea CV-ului. Profesorii respinsi nu au vrut sa comenteze in nici un fel rezultatele.
Inspectori amenintati telefonic sau pe e-mail sa nu se mai prezinte la concurs
Acum, la Inspectoratul Scolar sint pe post cu contract de munca pe patru ani numai 10 inspectori din 24. Inspectorul responsabil cu minoritatile si cu imaginea este prof. Maria Stefan, pentru biologie va fi prof. Camelia Costea, pentru limba romana Ana Maria Zlavog, pentru limbile moderne Mirela Dumitru, iar pentru disciplinele tehnice Daniela Turcu. Inspectorul responsabil cu resursele umane este Aristica Balaban, cu managementul va raspunde Victoria Negulescu, de invatamintul primar raspunde Ion Marin si Ecaterina Bonciu, iar cu perfectionarea personalului didactic se ocupa Georgela Taranu. Pentru celelalte posturi vor fi numiti inspectori cu delegatie.
Referitor la concurs, inspectorul scolar general Lilliana Tudoran a spus ca si ea s-a mirat de felul in care s-au prezentat unii inspectori la concurs. "Unii au tratat cu superficialitate concursul, nu au invatat legislatia foarte bine, s-au bazat pe experienta si au gresit, iar altii au stiut sa raspunda mai bine, au dat mai multa atentie examenului. Din pacate, au fost profesori carora le-a fost teama sa se inscrie. Unii au spus ca daca nu vor lua, dupa aceea vor fi la mina inspectorului si a directorului si nu au vrut sa riste. Altii, din pacate, chiar au fost amenintati. Una dintre inspectoare a primit pe mail un mesaj in care i se atragea atentia sa nu se inscrie la concurs, i-a fost amenintata nu numai persoana, ci si familia. Altii au fost amenintati telefonic. Este regretabil ca s-a ajuns aici, insa in aprilie voi organiza un alt concurs pentru posturile de inspectori ramase vacante", a precizat inspectorul scolar general Lilliana Tudoran.
Un alt motiv pentru care unii profesori nu s-au mai prezentat la concurs, desi s-au inscris, a fost punctajul insuficient obtinut la evaluarea CV-ului. Si aceasta problema va fi in atentia inspectorului general, care va propune modificarea metodologiei in sensul ca la aceste posturi sa poata aspira si profesorii mai tineri. De asemenea, intentioneaza sa popularizeze mult mai mult cursurile de formare pentru ca toti cei interesati de o functie de conducere sa aiba acces la aceste cursuri.