"În maxim două săptămâni, ne ducem în Guvern cu modificările de la contract. Astăzi (vineri, n.r.) colegii mei terminau de negociat şi clauzele tehnice, pe lângă cele financiare şi urmează să semneze acordurile. Mai rămâne ca Executivul să îşi dea acordul pe noua formă de contract", a precizat ministrul.
Boagiu a estimat că anul acesta vor fi scoase la licitaţie restul de tronsoane ale Autostrăzii Transilvania care nu vor fi construite de Bechtel.
Ministrul Transporturilor a afirmat cu o lună în urmă că renegocierea contractului pentru autostrada Transilvania va reduce costurile finale estimate de la 9,9 miliarde de euro la 3,8 miliarde, compania Bechtel renunţând la executarea a şase din cele opt tronsoane de autostradă.
"În condiţiile actuale ale contractului, costul final al autostrăzii ar fi fost de 9,9 miliarde de euro. Costul pe care îl vom avea de suportat în urma acestei negocieri, va fi de 3,8 miliarde de euro. Risipa pe care nu o mai face statul român este de 6 miliarde de euro", a declarat Anca Boagiu.
Statul român este liber să liciteze, fără pretenţii din partea Bechtel
Conform noilor termene, Bechtel va termina tronsonul Câmpia Turzii-Gilău care este practic finalizat şi va continua lucrările la porţiunea dintre Surplacu de Barcău şi Borş, executat în proporţie de 41% şi care va fi finalizat în 2013, cu posibilitatea ca în 2012 să fie dat parţial în folosinţă.
Pentru celelalte şase tronsoane, Ministerul Transporturilor va iniţia noi licitaţii, Bechtel renunţând la execuţia lor. "Statul român este liber să liciteze celelalte şase tronsoane, fără nicio pretenţie din partea companiei Bechtel. Una din clauzele existente din contract ne obliga să nu licităm niciun tronson din cele rămase timp de doi ani", spunea Anca Boagiu adăugând că pe traseul Gilău-Mihăileşti documentaţia este gata, iar pe tronsonul Târgu Mureş-Câmpia Turzii va fi reluată proiectarea.
Procedura licitaţiei va putea fi iniţiată imediat după ce Bechtel va primi prima tranşă din plăţile restante ce se cifrează la 90.000.000 de euro. Plata va fi făcută imadiat după rectificarea bugetară, iar cealaltă tranşă va fi achitată la finele acestui an.
Boagiu a spus că încadrarea în standardele de cost pe cele două tronsoane rămase în execuţia Bechtel va reduce considerabil costurile. "Din totalul de 2,2 miliarde de euro, cât erau prevăzute iniţial pentru executarea celor 413 kilometri de autostradă, s-au executat 54 km şi am cheltuit 1,25 miliarde de euro. Ce am obţinut pe tronsoanele rămase: finalizarea tronsonului de la Surplacu de Barcău-Borş la 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar la celelalte tronsoane costul pe care îl estimăm ţinând cont de relief şi de complexitatea tronsoanelor, este de 7,2 milioane de euro, dar vom vedea ce iese din licitaţii", a afirmat ministrul Transporturilor precizând că media anterioară a costurilor era de 24 milioane euro pe kilometru.
În plus, renegocierea a vizat şi termenii contractuali privind penalităţile, termenele de execuţie, graficele de execuţie, achitarea sumelor restante şi termenele de plată.