Pe baza noilor norme se instituie o serie de obligatii, In principal In ceea ce priveste identificarea clientilor si raportarile care trebuie transmise CSA, cit si Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB). Astfel, potrivit Normelor, asiguratorul va avea obligatia sa identifice, verifice, Inregistreze si actualizeze identitatea clientilor Inainte de a initia orice relatie de afaceri, iar In situatia In care exista Indoieli cu privire la faptul ca un client actioneaza In nume propriu sau In cazul In care exista certitudine cu privire la faptul ca acel client actioneaza In numele altei persoane, este obligat sa ia masuri pentru a obtine informatii cu privire la adevarata identitate a persoanei In interesul ori In numele careia actioneaza clientul. De asemenea, se instituie obligatia asiguratorilor de a verifica si actualiza datele de identificare ale clientilor pentru orice tranzactie care implica o suma de minimum 10.000 euro, iar In situatia In care aceasta tranzactie se efectueaza In numerar, sa o raporteze catre CSA si ONPCSB. Tranzactiile care trezesc suspiciuni de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism trebuie raportate imediat, chiar daca valoarea este mai mica de 10.000 euro. Potrivit normelor, CSA este In drept sa monitorizeze operatiunile cu instrumente financiare efectuate de catre asiguratori, In scopul de a identifica tranzactiile suspecte, si are calitatea de autoritate raportoare catre ONPCSB atunci cind din datele obtinute rezulta suspiciuni de spalare a banilor, finantare a actelor de terorism sau Incalcari ale dispozitiilor care reglementeaza aceste aspecte (Legea nr.656/2002).
Norme privind prevenirea si combaterea spalarii banilor pe piata asigurarilor
Pe baza noilor norme se instituie o serie de obligatii, In principal In ceea ce priveste identificarea clientilor si raportarile care trebuie transmise CSA, cit si Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB). Astfel, potrivit Normelor, asiguratorul va avea obligatia sa identifice, verifice, Inregistreze si actualizeze identitatea clientilor Inainte de a initia orice relatie de afaceri, iar In situatia In care exista Indoieli cu privire la faptul ca un client actioneaza In nume propriu sau In cazul In care exista certitudine cu privire la faptul ca acel client actioneaza In numele altei persoane, este obligat sa ia masuri pentru a obtine informatii cu privire la adevarata identitate a persoanei In interesul ori In numele careia actioneaza clientul. De asemenea, se instituie obligatia asiguratorilor de a verifica si actualiza datele de identificare ale clientilor pentru orice tranzactie care implica o suma de minimum 10.000 euro, iar In situatia In care aceasta tranzactie se efectueaza In numerar, sa o raporteze catre CSA si ONPCSB. Tranzactiile care trezesc suspiciuni de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism trebuie raportate imediat, chiar daca valoarea este mai mica de 10.000 euro. Potrivit normelor, CSA este In drept sa monitorizeze operatiunile cu instrumente financiare efectuate de catre asiguratori, In scopul de a identifica tranzactiile suspecte, si are calitatea de autoritate raportoare catre ONPCSB atunci cind din datele obtinute rezulta suspiciuni de spalare a banilor, finantare a actelor de terorism sau Incalcari ale dispozitiilor care reglementeaza aceste aspecte (Legea nr.656/2002).