Nicuşor, Sexy Brăileanca şi Crăcănatu, ambasadorii Brăilei pe internet | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Nicuşor, Sexy Brăileanca şi Crăcănatu, ambasadorii Brăilei pe internet

* cele mai vizualizate filme, site-uri ori imagini cu şi despre Brăila îi au ca protagonişti pe Nicuşor de la Brăila, Sexy Brăileanca şi Titel Crăcănatu * cei trei s-au impus în realitatea virtuală ca fiind cele mai reprezentative personaje din oraşul lui Panait Istrati

 

Deşi, cândva, spuneai Brăila şi te gândeai la Panait Istrati, Nae Ionescu, Maria Filotti, Mihail Sebastian, Ana Aslan ori Hariclea Darclée, acum aproape că e de ajuns să spui Nicuşor ca să defineşti oraşul de la Dunăre. Imaginea Brăilei înregistrează mutaţii caricaturale în epoca internetului, iar ceea ce găseşti după o simplă tastare pe "Google" a cuvântului Brăila ar putea să te îngrozească dacă încă mai visezi la anii de glorie ai oraşului de la Dunăre. Pe internet, Brăila se impune, zi de zi, ca un oraş plin de scandaluri, cuţitari şi piţipoance.

00nicusNicuşor, brand-ul Brăilei virtuale

Zeci de filme postate pe net, sute de mii de vizualizări, zeci de imagini şi comentarii, mii de fani în toată ţara şi promovări pe nenumărate bloguri. Toate acestea nu fac parte din planul de promovare a Brăilei, ci din viaţa virtuală a celui mai cunoscut brăilean pe internet: Nicuşor de la Brăila. Pentru cine nu îl cunoaşte încă, Nicuşor este un cerşetor brăilean care îşi are "domiciliul" în zona Pieţei Mari, fiind recunoscut cu uşurinţă după melodiile pe care le fredonează ori după înjurăturile la comandă. De la statutul de "vedetă a pieţei", bărbatul în vârstă de aproximativ 40 de ani a ajuns să fie cunoscut în mai multe oraşe ale ţării, având fani care chiar i-au creat un blog personal, cu postări periodice despre el şi un cont pe Hi5. Mai nou, Nicuşor poate fi găsit şi pe Facebook, ca persoană publică unde are deja peste 100 de fani din mai multe oraşe din România, dar şi din Florida sau New York.

Nicuşor este de departe cel mai cunoscut nume cu care este asociată Brăila pe internet. El domină viaţa virtuală a oraşului. La o tastare a cuvântului "Brăila" pe binecunoscutul site Youtube, pe lângă materiale postate de brăileni care ţin să împărtăşească imagini reprezentative din oraşul de baştină, de la nunţi "specifice", filmate cu telefonul, până la opere de scurt metraj regizate chiar de ei în plină stradă, filmuleţele cu Nicuşor deţin recordul. Vedeta a adunat nu mai puţin de 280.000 de vizualizări în doi ani de la postarea clipului, acesta fiind faimos pentru înjurăturile la comandă filmate şi postate pe net. Fanii nu ezită să comenteze pe marginea înregistrărilor. Un utilizator îl susţine spunând: "Nu se va învechi niciodată clipul ăsta", în timp ce un altul spune că "Nicuşor fură rating-urile oricărei emisiuni tv". În acelaşi timp, un admirator este nelămurit în ceea ce priveşte activitatea lui: "În 2008 se zicea că a murit, dar în 2009 a apărut un clip în care zicea că nu e mort. Acum suntem în 2010 şi nu au mai apărut clipuri noi. Mai trăieşte?".

Dacă brăilenii s-au obişnuit cu el sau nu mai sunt aşa de interesaţi de noile ieşiri ale lui Nicuşor, acesta este faimos şi în alte oraşe. "În primul an de facultate, când m-am prezentat colegilor, prima lor reacţie a fost să mă întrebe de Nicuşor. Am fost şocat", spune Răzvan, un brăilean acum student în Bucureşti.

Încercând să-l găsim pe Nicuşor în Piaţa Mare, am întâlnit nişte cunoştinţe ale acestuia care îl ştiu bine şi îl zăresc zilnic printre tarabe. Un florar spune entuziasmat că îl cunoaşte: "L-am văzut azi dimineaţă. Stă mereu pe aici. Nu e violent, dar nici nu-i place munca. Mai ne cere mâncare sau bani. Lumea îl ştie şi vine să-i dea mâncare, dar, dacă nu e în apele lui, le aruncă mâncarea în faţă. Ştiam că e cunoscut, dar nici chiar aşa. Ştiu că au venit unii din Buzău ca să-l vadă". De asemenea, o vânzătoare de la un fastfood din apropiere spune că Nicuşor vine foarte des. "Stă mereu pe aici... îi mai cumpără lumea mâncare. Noi îl gonim, e murdar şi nu ne place să stea în faţa magazinului".
Dar se pare că Nicuşor este mai greu de găsit în realitate decât pe internet. Redactorii "Obiectiv" au dat de el în Piaţa Mare, după zile întregi de căutări. Un cerşetor extrem de sociabil, dar total inconştient de cât de celebru a ajuns pe internet.

Sexy Brăileanca vs. Tanti Elvira

Paginile oficiale ce apar printre primele rezultate ale căutării Brăilei pe Google sunt ameninţate de valul de informaţii legate de "cultura suburbană" a Brăilei. Până nu de mult, Tanti Elvira a creat printre cele mai atractive poveşti despre oraşul de la Dunăre. "Încă din copilărie am auzit sintagma «La noi, la Brăila, la tanti Elvira», dar pe-atunci nu-i înţelegeam rostul. Primul link găsit, primul click, un documentar despre casele de toleranţă, un prim contact cu Brăila şi istoria ei. Când am ajuns să vizitez oraşul, am căutat câte ceva pe Wikipedia. Puţină istorie, obiective turistice şi câteva personalităţi importante ale oraşului. Mi-a fost prezentat împreună cu defectele şi calităţile sale, iar faptul că m-am reîntors în Brăila vorbeşte de la sine", spune Dragoş, un tânăr bucureştean.

Fiecare epocă cu figurile ei reprezentative. Treptat, legendele legate de vechile case de toleranţă şi de numele Elvirei, cea mai cunoscută matroană din oraşul de la Dunăre, tind să fie înlocuite de apariţiile Florinei Mihăilă, alias Sexy Brăileanca. Pe net, ea apare în nenumărate rânduri pozând sexy. De asemenea, la căutarea informaţiilor despre Brăila, numele ei este foarte des întâlnit atât pe site-urile diferitelor publicaţii, cât şi pe bloguri. Un utilizator apreciază succesul brăilencei spunând că "şi astăzi femeile din Brăila sunt un brand internaţional prin ceea ce produc". Numele ei este în topul preferinţelor şi pe Youtube, videoclipul "Puiuţ de Crevedia" adunând peste 99.000 de vizualizări. "E inevitabil ca lumea să ne asocieze cu ea, din păcate. Oriunde merg şi amintesc de Brăila, se aduce vorba şi de ea", spune Ana, elevă la liceu.

Titel Crăcănatu - protagonistul celui mai vizitat film despre Brăila de pe Youtube

Filmuleţele de top de pe "Google videos" abordează subiecte ce vizează centrul istoric, Dunărea, inundaţiile de pe faleză, accidentele rutiere, dar sunt la concurenţă cu cele despre scandaluri, proxeneţi ori curse de maşini.

Pentru străinii care folosesc mai mult Yahoo, imaginea oraşului este relativ mai civilizată. Se creează iluzia unui oraş turistic, plin de hoteluri noi printre clădirile de referinţă, specifice pentru arhitectura veche ilustrată prin cărţi poştale şi fotografii. Mirajul este risipit de prima înregistrare care apare pe Youtube la căutarea numelui oraşului, un fragment dintr-o emisiune al cărei personaj principal este nimeni altul decât Titel Crăcănatu. Imaginile au fost postate în noiembrie anul trecut şi au adunat până acum mai bine de 6.500 de vizualizări. Filmuleţul de pe youtube este o secvenţă dintr-o emisiune televizată, unde Titel Crăcănatu, personaj cunoscut în lumea interlopă, dezbătea aprins cazul tânărului brăilean împuşcat de poliţişti.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

recomandari

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro