Mergi la conţinutul principal
Pe ce dăm banii? Alimente expirate, ulei uzat, veselă degradată și ignorarea condițiilor igienico-sanitare

Nereguli grave descoperite la firme de catering din Brăila

• Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila a efectuat, în luna septembrie, ample controale la șase firme de catering din Brăila • comisarii de la Protecția Consumatorilor au amendat cinci din cele șase firme de catering controlate cu aproape 60.000 de lei și au dat 10 avertismente • concomitent, s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare și scoaterea din circuitul consumului uman a poduselor alimentare neconforme • CJPC Brăila a mai dispus scoaterea de la utilizare a ustensilelor și a veselei degradate, necorespunzătoare

 

Controale și amenzi la câteva dintre firmele de catering din Brăila, în condițiile creșterii alarmante a prețurilor materiilor prime folosite, a gazelor și energiei, urmată de majorarea prețurilor la aceste servicii la care au apelat, în ultima vreme, tot mai mulți brăileni, de la debutul pandemiei de Covid-19 și până astăzi. Din păcate, instituția de control nu a detaliat pentru fiecare firmă în parte – cum ar fi fost corect – neregulile găsite și sancțiunile aplicate, astfel încât consumatorii să știe exact ce și cum. Cele 6 societăți au fost tratate “la pachet” astfel încât și cele care au primit avertismente sunt socotite la fel ca firmele cu încălcări grave ale regulilor de protecție a consumatorilor când este vorba despre alimentație publică.

 

Potrivit comunicatului de presă formulat de conducerea instituției de control, în perioada 5 - 20 septembrie 2022, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brăila a desfășurat o amplă acțiune de control pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale de către operatorii economici care prestează servicii de catering, ca parte a unei tematici proprii de control a Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Est Galați.

"Astfel, pe raza Municipiului Brăila, au fost controlați șase operatori economici care desfășoară activitate de catering, respectiv: 1. SC ALESSANDRO FENICE SRL Brăila - restaurant La Fenice; 2. I.I. VASILE C. DANIELA Brăila - restaurant; 3. SC IMOROM CATERING SRL Galați - restaurant situat în incinta SC Kaufland România SCS București - Punct de lucru din Aleea Mecanizatorilor nr. 4, Brăila; 4. SC ZAHANA MANU SRL Brăila - restaurant ZAHANA; 5. SC CARVAL TRANS SRL Brăila; 6. SC TRÎMBIȚA FAST FOOD SRL Brăila - fast food. Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Brăila au aplicat următoarele sancțiuni: cinci amenzi contravenționale în valoare totală de 57.000 lei; zece avertismente; oprirea definitivă de la utilizare/comercializare și scoaterea din circuitul consumului uman a poduselor alimentare/materii prime neconforme; scoaterea de la utilizare a ustensilelor și a veselei degradate, necorespunzătoare; încetarea practicilor comerciale incorecte", precizează reprezentanții Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brăila.

Potrivit comunicatului remis de comisarii de la Protecția Consumatorilor brăileni, neregulile constatate în timpul controalelor efectuate, în a doua parte a lunii septembrie, la cele șase firme de catering din municipiu sunt următoarele: utilizarea, în cadrul preparării meniurilor, de produse alimentare (materii prime) fără elemente de identificare și caracterizare, cu stare termică schimbată, cu data durabilității minimale/data limită de consum depășită; lipsa afișării, în lista meniu, a ingredientelor alergene; lipsa informației că unele produse provin din produse decongelate; lipsa afișării gramajelor la meniuri; utilizarea unor ustensile de bucătărie degradate, a unui blat de lucru și a mobilierului degradat; nerespectarea condițiilor igienico-sanitare corespunzătoare; folosirea unor practici comerciale incorecte; lipsa afișării termogramei și a graficului de schimbare a uleiului uzat.

 

Reamintim că, numai în perioada ianuarie-august 2022, comisarii de la Protecția Consumatorilor au desfășurat în municipiu și județ peste 350 de acțiuni de control și au dat amenzi de aproape 1,8 milioane de lei. În 66,5% dintre controale au fost sesizate abateri de la legislația din domeniul protecției consumatorilor, printre cele mai des întâlnite nereguli constatate fiind: utilizarea de practici comerciale înșelătoare (comercializarea unor pachete promoționale "1^1 gratis"), comercializarea de produse cu data limită de consum depășită, fructe și legume depreciate, utilizarea de produse alimentare neconforme în restaurante, fast-food-uri și pizzerii. În aceeași perioadă, nemulțumiți de serviciile oferite de comercianți, brăilenii au depus aproape 370 de reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila. 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro