* s-a întâmplat în intersecţia Independenţei cu Şcolilor, unde o şină ruptă le-a făcut zile fripte şoferilor ani de zile * Braicar a făcut, în sfârşit, o reparaţie capitală, înlocuind cu totul tronsoanele cu probleme * situaţia nu a fost rezolvată, însă, până la capăt, pentru că nu s-a pus o mână de asfalt în golul rămas între plăcile de beton şi carosabil * Primăria promite că se va face şi asta, însă nu precizează când anume se va întâmpla minunea
Se ştie despre situaţia jalnică a liniilor de tramvai de pe Bdul. Independenţei şi Calea Galaţi, unde Primăria, ca deţinătoare a căii de rulare, are obligaţia de a rezolva inclusiv zona carosabilului plin de gropi şi făgaşe. Iar până când se va interveni cu toate forţele pe aceste trasee, iată că deja apar urgenţe ce nu mai pot fi amânate. Vă informam recent despre situaţia liniei de tramvai din intersecţia bulevardului Independenţei cu strada Şcolilor, care de ani de zile era sudată superficial în zona unei rupturi mai vechi, punând astfel în pericol cauciucurile maşinilor. În sfârşit, “Braicar”, în calitate de administrator al căii de rulare a tramvaiului, a “luat taurul de coarne” şi a făcut o reparaţie capitală, înlocuind cu totul tronsonul cu probleme, prin montarea a două plăci masive de beton, cu linii metalice integrate. Intervenţia a avut loc pe timpul nopţii, fără afectarea traficului auto şi circulaţia tramvaielor. Lucru rar întâlnit în astfel de cazuri şi apreciat de riverani. Numai că sunt probleme cu asfaltarea (doar în jurul liniilor) şi, probabil, cu consolidarea unor cămine de vane. Oricum, aici se mai poate reveni cu lucrări pentru o durată mai scurtă de exploatare sau definitive, odată cu înlocuirea întregii căi de rulare, sincronizată cu ce trebuie să facă CUP Dunărea... Până atunci mai e timp, iar despre necesitatea asfaltării la intervenţia din timpul nopţii, Marius Termegan, directorul Direcţiei Tehnice a Primăriei, ne-a declarat că “mai întâi trebuie să treacă o perioadă pentru tasarea naturală a terenului şi apoi venim cu asfaltul”. Aşa o fi dar, totuşi, era vorba doar de câteva roabe de asfalt cu care se putea rezolva deja problema, mai ales că se apropie vremea rea şi parcă vedem că denivelările respective vor rămâne acolo până pe la primăvară, când vor fi, evident, mai adânci decât sunt acum.