Mergi la conţinutul principal

Năpăstuitele străzi din Clony au intrat, în sfârşit, în lucru

• deocamdată, şantierul a început cu... o pauză • locatarii acestui cartier situat în  zona Barierei Călăraşilor au trimis zeci de petiţii către Primărie în ultimii 20 de ani, cerând ca şi străzile lor să fie scoase din noroaie, însă până acum s-au ales doar cu promisiuni

 

Sunt indiscutabile rezultatele şi eforturile financiare ale Companiei de Utilităţi Publice “Dunărea” dar şi ale autorităţilor judeţene şi municipale, în ceea ce priveşte dezvoltarea şi modernizarea, inclusiv cu fonduri europene, a reţelelor de apă-canal, a străzilor, inclusiv în situaţia investiţiilor pentru protejarea mediului.

Totuşi, încă mai sunt probleme, unele nerezolvate de ani de zile. Cum este cazul unuia dintre cele mai vechi cartiere ale oraşului: Clony. Unde băltoacele şi noroaiele, gropile din carosabil, lipsa trotuarelor şi a unei canalizări adecvate au pus greu la încercare răbdarea oamenilor. Chiar dacă, de-a lungul anilor, au fost executate lucrări de împietruire, acestea au cedat în faţa intemperiilor. Motiv pentru care unul dintre locuitorii zonei, Gheorghe Şerban, a trimis pe adresa redacţiei o sumedenie de sesizări adresate autorităţilor locale şi răspunsurile, uneori inadecvate, primite de la acestea. Scrisorile sale dar şi ale altor riverani au vizat în special situaţia străzii Vald Ţepeş, dar şi a  Forestierei, Odessa, Caraiman etc. Oamenii  de aici s-au adresat Primăriei încă din anii 2001-2002, iar mai recent în 2017. “Solicitam refacerea integrală a carosabilului distrus de utilajele grele şi mijloacele auto folosite pe şantierul unui supermarket; înlocuirea conductei de apă din zonă, veche de 60 de ani; realizarea unei reţele de canalizare pentru apele pluviale şi menajere. Mai ales că, din cauzele enumerate mai sus, apa din ploi şi zăpezi (pe care o plătim degeaba) a intrat în curţile oamenilor, şubrezind temelia caselor; unele părăsite de locatari” – ne-a informat semnatarul scrisorilor.

Dar să vedem cum s-a învârtit în timp CARUSELUL PROMISIUNILOR ŞI AMÂNĂRILOR. De exemplu, la scrisoarea adresată Primăriei în luna iulie 2017, s-a răspuns (în luna octombrie 2017) de către …CUP Dunărea. Subliniindu-se că “prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare, compania urmează să execute pe Str. Vlad Ţepeş, pe o lungime de circa 290 metri liniari, reabilitarea reţelei de apă, între străzile Fluierului şi Călăraşilor. Având în vedere că Studiul de fezabilitate este în curs de aprobare, apreciem că data de începere a lucrărilor este anul 2018”. Însă formularistica, procedurile greoaie, modificările de legislaţie etc. au condus, evident, la amânarea acestui termen.

Cum era de aşteptat, oamenii au fost nemulţumiţi şi.. “dă-i înainte cu scrisorile”. Astfel, au fost semnalate, în ianuarie 2019, alte aspecte ale calvarului suportat: “accidentarea unor persoane şi autovehicule; probleme pentru sutele de oameni care circulă spre oraş, căminul de bătrâni, şantierul naval, unităţile militare etc”.

Primăria a trimis, în februarie 2019, un răspuns prin care motivează că nu s-au început lucrările şi pe Str. Vlad Ţepeş deoarece a existat o greşeală în proiectul de modernizare în care este cuprinsă şi aceasta. Mai exact, strada în cauză ar fi fost trecută cu o altă denumire, aspect corectat abia ulterior. “Modernizarea străzi cartier (…)  Radu Negru se află în stadiul de execuţie a lucrării de către SC Tancrad SRL  cu o perioadă de 11 luni; în cadrul obiectivului sunt cuprinse pentru modernizare 32 de străzi, iar tronsonul  neasfaltat din Str. Vlad Ţepeş  (72 metri) este cuprins  cu denumirea de (…) Str. Caraiman, fapt pentru care s-a emis o ERATĂ  din partea proiectantului. La data prezentei, lucrările de execuţie sunt  sistate datorită condiţiilor meteorologice de vreme rece. Reluarea acestora se va face  începând cu data de 15 martie 2019”.  În ciuda acelui răspuns, Str. Vlad Ţepeş a rămas tot nereabilitată şi la ora actuală. Locatarii au aflat cu stupoare că “CUP Dunărea acuză lipsa banilor, dar promite analizarea  posibilităţilor de realizare a reţelei de apă, fără afectarea  structurii asfaltice, în momentul când va exista sursa de finanţare pentru aceste lucrări”!

Şirul sesizărilor brăileanului Gheorghe Şerban include, în cazul străzii Vlad Ţepeş, şi un răspuns din 30 iunie 2019, al proiectantului SC ADD Global Design SRL, care consideră că “schimbarea denumirii străzii din Caraiman în Vlad Ţepeş, NU AFECTEAZĂ soluţia tehnică de modernizare a acestui sector de stradă”.

 

Proiect de 12,1 milioane de lei pentru Radu Negru, care include şi cartierul Clony

 

Revenind la proiectul în cauză, acesta este în valoare totală de 12.190.900 lei  plus TVA, din care 1.400.000,20 lei plus TVA reprezintă contribuţia Consiliului Judeţean, iar 10.790.909 lei este contribuţia Municipiului Brăila. Am încercat să aflăm de la Primărie ce treabă are strada Vlad Ţepeş, aflată în zona Barierei Călăraşilor (Penny Market - Mc Donald's) cu cartierul Radu Negru. “Denumirea de cartier Radu Negru a proiectului este una GENERICĂ şi nu afectează, chiar include rezolvarea problemelor de pe strada Vlad Ţepeş, unde lucrările de sistematizare şi asfaltare ar trebui, firesc, executate numai după finalizarea noilor reţele de apă-canal. Mai ales că pe o stradă din zonă - Minerilor - există o conductă veche, de apă, îngropată greşit, la numai 40 centimetri adâncime”, ne-a explicat Marius Termegan, directorul Direcţei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila.

Şi cum “toate drumurile, în acest caz, duc la CUP Dunărea, iată ce ne-a declarat şi conducerea acestei companii: “Înţeleg nemulţumirea dlui. Gheorgehe Şerban, dar dacă nu procedăm strict legal riscăm să pierdem 244 milioane lei pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare, cu afectarea nu doar a Brăilei dar şi a judeţului. Ţin să subliniez că lucrările  din cadrul proiectului deja au demarat, începând cu strada Minerilor”. Insistând totuşi să aflăm când se va întâmpla această minune şi pe Str. Vlad Ţepeş, Ionel Pătraşcu, Director Investiţii din cadrul CUP “Dunărea”, a precizat că “lucrările de pe Minerilor s-au declanşat cu data de 1 octombrie a.c., cu bani din fondul nostru de investiţii, şi vor continua pe alte străzi din zonă : Astrului, Azurului, Zânelor, Victor Dimitriu. Evident, vom ajunge şi pe strada Vlad Ţepeş, însă nu este uşor să înlocuieşti până la sfârşitul anului, cînd începe vremea rea, cei 5 km de conductă! Aşa că vom continua investiţia şi sperăm să terminăm la începutul lui 2020. Da, străzile vor avea şi reţea de canalizare…”. Deci, “puţintică răbdare”, cum spunea nenea Iancu.

Încrezători să vedem visul cu ochii, mergem pentru o fotografie pe str. Minerilor. Stupoare, pentru noi şi riverani: doar s-a decopertat strada şi utilajele duse au fost. Cine ştie pe ce şantier! Ca la Brăila…

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro