• Compania de Infrastructură Rutieră a notificat Muzeul Brăilei “Carol I” că urmează să fie invitat la semnarea contractului cu o valoare de aproape 382.000 lei, fără TVA • desemnarea adjudecatarului acestui contract s-a făcut în urma unei negocieri directe fără publicarea unui anunţ de participare
Muzeul Brăilei “Carol I” a fost desemnat câştigătorul procedurii de atribuire a unui contract privind serviciile de cercetare arheologică a terenului afectat de construirea obiectivului de infrastructură rutieră “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila - Tulcea”, partea pentru capul de pod de pe raza judeţului nostru, după cum a anunţat pe propria pagină de Facebook preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac. În postarea respectivă este ataşată şi o adresă din partea autorităţii contractante (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR) către instituţia brăileană prin care se face practic comunicarea rezultatului procedurii de achiziţie publică. Potrivit comunicării din partea CNAIR, metoda utilizată a fost negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, criteriul de selecţie aplicat fiind “preţul cel mai scăzut”. Valoarea finală a contractului pentru descărcarea de sarcină arheologică a amplasamentului unde va fi realizat capul de pod de pe malul brăilean al Dunării este de 381.686 lei, fără TVA. “După finalizarea procesului de avizare a contractului veţi fi invitaţi la sediul CNAIR SA pentru semnarea acestuia”, se arată în adresa respectivă.
Reamintim că, în prima parte a lunii octombrie anul trecut, CNAIR a anunţat că adjudecatarul licitaţiei pentru proiectul investiţional “Pod suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea” este asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia) pentru suma de 1,995 miliarde lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro. De aceşti bani, contractorul va trebui să proiecteze şi să construiască podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km. Durata contractului este de 4 ani, din care un an pentru proiectare şi restul de 3 pentru execuţie.
În ce priveşte finanţarea acestui proiect investiţional, Ministerul Fondurilor Europene a analizat fundamentarea CNAIR privind promovarea proiectului de construcţie a Podului şi a emis, încă de anul trecut, formularul cod F1 pentru acest proiect. Acest formular reprezintă atestarea eligibilităţii proiectului în cadrul POIM 2014 - 2020 fiind astfel creată o premisă certă de angajare a unor cheltuieli din fonduri nerambursabile asigurate prin Bugetul de Stat. Astfel proiectul este finanţabil în cadrul Axei Prioritare 2, Obiectivul Specific 2.1. Creşterea mobilităţii pe reţeaua TEN-T.