Mozart Rocks. Virtuţile modernităţii | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Mozart Rocks. Virtuţile modernităţii


După ce, la 16 iulie, Mozart Rocks a electrizat Bistriţa, miercuri, 7 septembrie, la ora 17.30, complexa şi complicata "trupă" concepută de Constantin Teodorescu a aterizat intempestiv în sala de spectacole a Teatrului "Maria Filotti". A urmat un extraordinar spectacol muzical, susţinut cu pasiune şi naturaleţe de artişti exemplari. În ordine tradiţională, de regulă, Vivaldi se intersectează greu cu chitara electrică, "Nothing else matters"-ul trupei Metallica mai rar cu o orchestră simfonică, iar publicul brăilean, accidental cu avatarurile formidabilei Led Zeppelin transpuse pe suport armonic simfonic. De aceea, cred eu, spectacolul oferit de Mozart Rocks se înscrie în linia unei modernizări bine chibzuite, deoarece principiul nou se impune pe un corp de tradiţii deja instalat.
Orchestra simfonică a Teatrului "Nae Leonard" din Galaţi, condusă de carismaticul Liviu Buiuc, a scos în faţă, cu profesionalism, solişti cu abilităţi deosebite: Cezar Popescu - chitară electrică, Cosmin Lupu - chitară electrică, Călin Grigoriu - chitară electrică, Robert Ursache - chitară electrică, Andrei Ilie - percuţie, Ana Maria Teodorescu - clape şi Dan Helciug - voce. Piesele: Richard Strauss - Aşa grăit-a Zarathustra, Vangelis Papathanassiou - Cucerirea Paradisului, Quin Last - Orizont, Metallica - Nothing else matters, Antonio Vivaldi - Anotimpurile - Iarna, Pink Floyd - Marile speranţe, Călin Grigoriu - Crinolinele, Led Zeppelin - Kashmir, Beatles - Când chitara mea suspină, Carl Orff - Carmina Burana, Pink Floyd - Comfortably numb, Johann Strauss - Radetzky march.

Sonorizare adecvată, interpretare expresivă

Când ne gândim că urechile noastre se vor întâlni cu o combinaţie de rock şi muzică clasică în ambientul sălii de spectacole a Teatrului "Maria Filotti", ne aşteptăm ca timpanele noastre să fie grav avariate. Ei bine, Mozart Rocks a demonstrat cum se pot armoniza situaţii şi noţiuni care, în principiu, se resping: temperarea acustică s-a împletit perfect cu "nebunia" unei piese de talia "Kashmir"-ului; dificultatea deosebită a "Iernii" lui Vivaldi a încăput perfect pe griful chitarei electrice, instrument a cărui precaritate tehnică, în sensul vocaţiei clasice, este întotdeauna prezumată; Vangelis, ipostaziat în secvenţe de "natural acoustic"; "riff"-uri dure susţinute de o suită de viori. Pe de altă parte, prestaţia lui Dan Helciug, fost solist al trupelor "Parlament" şi "Spitalul de Urgenţă", a fost rotundă, completând vocea extrem de bună cu un joc scenic relaxat, care provoacă la intimitate, semn că sala din "Maria Filotti" aproape obligă la sinceritate totală. Demnă de amintit ar fi şi compoziţia neoclasică a chitaristului Călin Grigoriu, excelentă piesă de fuziune, interpretată cu siguranţă de autor şi ţinută de Liviu Buiuc în cadenţa clasică a genului de la care se revendică. "Orizontul" lui Quin Last a "sunat" extrem de bine, iar piesa Beatles, după cum s-a văzut, a trezit printre ascultători nostalgiile unei lumi dispărute.
Şi încă o dată o spun... extraordinară această sinteză spirituală între orchestra simfonică din Galaţi şi proiecţiile muzicale ale unor brăileni membri ai unei familii de tradiţie.

09mozar1A treia generaţie de "doctori" în spectacol muzical

Am ajuns şi la următoarea concluzie: când spui doctorul Nicu Teodorescu adaugi din reflex şi Constantin Teodorescu. Iată că şi pronunţarea numelui Constantin Teodorescu atrage după sine consacrarea unui alt nume: Ana Maria Teodorescu. Ana Maria Teodorescu a asigurat backgroundul "organic" al concertului susţinut de Mozart Rocks şi a devenit parte a proiectului conceput de Constantin Teodorescu.
Ana-Maria Teodorescu s-a născut la 04.11.1993, în Brăila. Este elevă a Colegiului Naţional "Gh. Munteanu Murgoci" şi urmează în paralel cursurile Şcolii Populare de Arte "Vespasian Lungu". Studiază pianul de la vârsta de 5 ani. A obţinut următoarele premii: premiul I la Concursul Naţional de Pian "Virtuozii", Brăila, 2010; premiul al II-lea la Concursul Naţional de Muzică pentru Formaţii Corale, Instrumentale şi Solişti Vocali din Învăţământul Preuniversitar, Slobozia, 2011; Marele Premiu şi Premiul Special "Mini Mega Star" la Concursul Naţional de Muzică Uşoară pentru Copii "Armoniile Dunării", Brăila, 2011; premiul al II-lea la Festivalul Naţional de Interpretare a Muzicii Uşoare "Nufărul Alb", Tulcea, 2011.

Organizatori

Spectacolul Mozart Rocks a fost organizat de Instituţia Publică de Spectacole - Orchestra Simfonică Lyra şi Societatea Filarmonică Lyra şi a avut loc în cadrul celui de-al VI-lea Simpozion de Celuloză şi Hârtie, organizat de Ceprohart.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro