• au revenit discuţiile în CLM Brăila pe tema zgomotului făcut noaptea de cei cu motociclete, dar şi de maşinile tunate, în special pe Calea Călăraşilor • consilierul Dan Păun a criticat Poliţia Rutieră, solicitând informaţii despre cum s-a pus în aplicare hotărârea controversată, adoptată anul trecut de membrii Consiliului, prin care se interzicea circulaţia motocicletelor fără amortizoare pe Călăraşi, noaptea, din iunie până în octombrie • discuţiile despre reluarea unei hotărâri similare au degenerat rapid, ajungându-se la ameninţări privind limitarea vitezei la 30 km/h pe mai multe artere din municipiu, dar chiar şi la acuzaţii dure legate de “şefii Poliţiei” • primarul Marian Dragomir a avut însă o poziţie conciliantă
Consilierii municipali au reluat discuţiile despre problema zgomotului şi a vitezomanilor care circulă cu motociclete sau maşini tunate pe Calea Călăraşilor, spre disperarea locatarilor din zonă. Subiectul a fost ridicat de consilierul municipal Dan Păun (PPUSL) în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare a CLM Brăila, la rubrica “Alte probleme” şi a stârnit mai multe dezbateri aprinse. După cum am precizat în ediţiile “Obiectiv - Vocea Brăilei” din 2019, la cererea poliţiştilor, anul trecut, consilierii municipali au aprobat un proiect de hotărâre controversat, prin care s-a interzis din iunie până în octombrie, circulaţia motocicletelor, noaptea, pe Calea Călăraşilor, fără amortizoare montate pe ţevile de eşapament. Ei bine, Păun a dorit să ştie dacă poliţiştii şi-au făcut treaba şi dacă au amendat la vremea respectivă vitezomanii, dar mai ales dacă nu cumva ar trebui reluat un asemenea proiect şi extins la nivelul întregului Municipiu. Acesta a susţinut că, spre disperarea locatarilor din zonele frecventate de cei care merg cu viteză, problema este departe de a-şi fi găsit rezolvarea, acuzând că poliţiştii nu îşi fac treaba şi subliniind că, poate ar trebui ca soluţia să vină de la CLM Brăila. Păun a propus ca soluţie extremă limitarea circulaţiei la 30 km/h în Municipiu, idee care le-a surâs unora dintre consilieri şi le-a displăcut altora.
“Aş solicita ca Poliţia Brăila să ne prezinte un raport vizavi de ceea ce au făcut pentru punerea în aplicare a acestei hotărâri. De asemenea, aş sugera să cerem avizul Poliţiei Rutiere pentru extinderea acestei măsuri ca fiind permanentă, pe tot teritoriul Municipiului Brăila. Foarte mulţi cetăţeni se vaită de zgomotele infernale făcute, în special, noaptea de aceste maşini modificate. Dacă nu, putem face aşa cum este în Germania: să limităm viteza pe teritoriul Municipiului Brăila la 30 km/h. Dacă nu le convine aşa, putem să o facem şi pe asta”, a declarat Păun, dând tonul unor lungi discuţii pe această temă.
Problema circulaţiei cu viteză în zonele frecventate de copii
Consilierul municipal PND Brăila, Bogdan Botea, a salutat propunerea lui Păun legată de limitarea vitezei la 30 km/h în municipiu, subliniind că sunt foarte multe zone recent asfaltate, unde vitezomanii au tendinţa “să apese mai tare pe acceleraţie”. Propunerea lui Botea a fost aceea de a declara ca zone rezidenţiale toate arterele unde există potenţial risc de accidente, unde obişnuiesc vitezomanii să calce pedala, dar şi cele frecventate de copii.
“Uitaţi-vă ce se întâmplă în părculeţul de la pod, la Brăiliţa. Începând de acolo şi până pe Strada Garofiţei, unde se intersectează din nou Strada Industriei, în aproape fiecare seară au loc curse de maşini. Se circulă cu 80 - 90 km la oră! Haideţi să dăm şi un pic de ajutor Poliţiei Rutiere, să stopeze acest fenomen, limitând viteza conducătorilor care pun în pericol copiii. Mai ales că acum este şi vară şi sunt foarte mulţi copii cu biciclete, care nu au unde să circule decât pe stradă. Am văzut copii cu biciclete care merg pe Industriei şi pe alte străzi, şi şoferii trecând pe lângă ei cu viteză foarte mare. Mai ales că în zona acestui parc nu există treceri de pietoni, decât la pod”, a declarat, la rândul său, Botea, fără să omită să lanseze câteva acuzaţii legate de asfaltul turnat, pe care îl consideră subţire şi de o calitate îndoielnică.
Viceprimarul Alexandru Jantea a lansat la rândul său un atac destul de agresiv la adresa lui Botea, precizând că în ultima perioadă “îşi exprimă frustrările” în fiecare şedinţă de CLM, în încercarea de a se promova în campanie electorală. Jantea a ţinut să îi explice PND-istului că nu este o “pojghiţă de asfalt”, ci asfalt turnat în două straturi, conform normelor în vigoare. Viceprimarul a mai adăugat că în privinţa limitărilor de viteză, nu este treaba CLM Brăila, ci există Codul Rutier.
“Primăria Municipiului Brăila, în cadrul Comisiei pentru Siguranţă în Trafic, a adus la cunoştinţa IPJ, dumnealor sunt convins că au depus şi că depun eforturi substanţiale în vederea stopării depăşirii sau încălcării reglementărilor din Codul Rutier. Dar este un fenomen, la fel ca şi aruncatul gunoiului... nu neapărat că trebuie să ne obişnuim cu el, dar este în atributul Poliţiei Naţionale de a interveni. Dumnealor intervin în baza posibilităţilor, a personalului pe care îl deţin”, a afirmat Jantea.
Botea a dorit să explice că nu îşi face nicio campanie pentru că nu are de gând să mai candideze la nicio funcţie publică, insistând pe faptul că Primăria Brăila poate stabili şi semnaliza ca atare zonele rezidenţiale, ajutând Poliţia să ia măsuri ceva mai drastice împotriva şoferilor vitezomani.
În acest context, consilierul Dan Păun, cel de la care a pornit toată această discuţie, a intervenit pentru a sublinia că problema ridicată de el a fost legată de zgomot, nu neapărat de viteză. Acesta a lansat un atac destul de dur la adresa poliţiştilor, precizând că în opinia sa nu îşi fac treaba.
“În Brăila, din nefericire, foarte multe fenomene au scăpat din mână. Şi responsabilă pentru controlul acestor fenomene este Poliţia. (...) Poliţia Naţională este cea care în loc să facă ceea ce trebuie, preferă să stea ascunsă cu radarul, să dea amenzi că, de... Chitanţierul e bun să încaseze. Să stea cu bulanul să îi bată pe cei care nu fac ce trebuie. Şi aşa mai departe. În loc să îşi facă treaba. Le e mult mai uşor să se lege de cetăţenii normali, de noi, de locuitorii Brăilei, decât de interlopi, pentru că ştim foarte bine că şefii lor stau la cârciumă împreună, şi beau, şi se distrează, şi ăstora le e frică să îi amendeze”, a criticat Păun.
Dragomir consideră că nu trebuie pedepsiţi cei care merg cu bun-simţ
Acesta a fost răspunsul, ceva mai conciliant, al primarului Marian Dragomir în legătură cu subiectul ridicat de consilieri. Edilul-şef a punctat că toate zonele indicate de către PND-istul Bogdan Botea sunt rezidenţiale, dar reglementarea circulaţiei revine Poliţiei Rutiere, nu Primăriei. Mai mult, Dragomir a afirmat că nu este de acord cu limitarea circulaţiei la 30 km/h în Municipiul Brăila, pentru că ar crea disconfort şi celor care merg cu bun-simţ, nu doar vitezomanilor.
“Noi nu avem dreptul să oprim, să măsurăm viteza în trafic, conform prevederilor legale. Apreciez grija dumneavoastră faţă de copii (n.r. - replică pentru Bogdan Botea). Dar sper să nu ajungem să ne propuneţi vreodată să şi mergem pe lângă maşină şi să o împingem. Pentru că nu este niciun secret, dar la începutul mandatului nostru nu puteam să mergem pe străzile din Brăila, deoarece erau pline de gropi. Acum, într-adevăr am asfaltat foarte mult şi uneori, unii dintre cetăţeni merg cu viteză mai mare decât ar trebui. Dar să dăm Cezarului ce este al Cezarului şi să rugăm Poliţia Rutieră să îşi facă treaba şi să mai aducă nişte amenzi suplimentare la bugetul local pentru cei care încalcă în mod flagrant regulile de circulaţie. Nu putem să îi limităm pe toţi cei care merg cu bun-simţ pentru că astfel vom ajunge din nou la blocaje în trafic”, a conchis Dragomir.
Reamintim că hotărârea CLM Brăila de anul trecut, care limita accesul motocicliştilor pe Calea Călăraşilor, noaptea, a stârnit mari nemulţumiri în rândurile acestora.