Monoșina Brăila-Galați | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Podul lui Tudose atrage noi proiecte ambițioase

Monoșina Brăila-Galați

* după discuțiile despre Aeroportul Regional de la Braniștea, autoritățile celor două administrații au mai ieșit ”la rampă” cu un nou proiect interesant: realizarea unui tren de mare viteză cu linii suspendate de tip monoșină, între cele două municipii * primarul Marian Dragomir ne-a explicat că în prezent se încearcă obținerea unei finanțări europene pentru Monoșina Brăila-Galați * tot acesta ne-a punctat că inițiativa este susținută de europarlamentarul Mihai Tudose dar și de Dan Nica * contactat, Tudose a precizat că face eforturi pentru a grăbi un pic lucrurile privind obținerea finanțării pentru acest proiect novator *

 

Liderii administrațiilor din Brăila și Galați vin cu tot mai multe idei care să fie puse în practică în cadrul unui plan comun de dezvoltare a zonei. După înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) pentru infrastructura de transport de interes strategic în zona de Est și Sud, care are ca proiect principal Drumul Expres TransRegio Galați - Brăila, ce va trece prin Viziru, Bărăganu, Slobozia, Drajna, Chiciu (Autostrada A2), după protocolul dintre Brăila și Galați pentru Aeroportul Regional de la Braniștea, iată că autoritățile au ieșit ”la rampă” cu un nou proiect ambițios ce ar trebui să fie făcut la comun. Este vorba despre realizarea unei legături rapide de suprafață, prin sistem monoșină între municipiile Brăila și Galați. Practic, un transport cu trenul, nepoluant, foarte rapid, pe șină suspendată pentru care primăriile și consiliile județene din Brăila și Galați fac eforturi în vederea obținerii de finanțare europeană. Potrivit primarului Marian Dragomir, acesta ar trebui să deservească populația din ambele municipii în special pe cei care doresc să facă naveta mult mai ușor între cele două localități, dar poate și mai interesant, planul (cel puțin în forma sa incipientă) prevede ca acest tren să ajungă până la viitorul Aeroport Regional. Edilul-șef a explicat că inițiativa este sprijinită și de europarlamentarii Mihai Tudose și Dan Nica.

”Este un proiect comun al Primăriilor Galați-Brăila și Consiliilor Județene Galați-Brăila, pentru interconectarea celor două Municipii din zona Brăila - Galați. Noi considerăm că este o abordare inovatoare și modernă acest tip de transport. Considerăm că proiectul poate fi realizat cu finanțare europeană și realizăm deja demersuri în acest sens. Am transmis primele documente”, a declarat Dragomir.

Inițial, autoritățile au luat în calcul orice formă de finanțare pentru acest proiect, motiv pentru care inițial s-a vorbit și despre depunerea proiectului prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), însă ulterior s-a luat decizia privind încercarea de a obține fonduri europene pentru acest deziderat.

”Acest proiect are susținerea celor doi europarlamentari Mihai Tudose și Dan Nica și eu consider că este un aspect foarte important”, a dorit să precizeze edilul-șef.

 

Pe unde ar putea trece această monoșină

Deși lucrurile sunt încă într-un stadiu incipient, primarul Marian Dragomir ne-a explicat că autoritățile ar dori ca linia suspendată să plece din Brăila, de la Perimetrul 2 al Zonei Libere, unde se pun bazele realizării unui Parc Industrial, după care să intre pe cât posibil în zona Viziru și cea centrală, să meargă mai departe către Galați și să acceseze locații foarte aproape de centru, la fel ca la Brăila, zonele industriale și capătul să fie viitorul Aeroport Regional.

”Cel mai mare avantaj este că un astfel de monorai nu va avea niciodată probleme cu ambuteiajele în trafic și nici cu blocaje din cauza înzăpezirii liniilor. Pentru că efectiv nu poate să fie blocat de aglomerația de trafic, de nămeți, lucruri de genul acesta. Are alt sistem de deplasare fiind pe linii suspendate. Se dorește crearea unei legături de transport foarte rapide între Brăila și Galați, dar care să și conecteze aeroportul atât cu cele două Municipii cât și cu principalele zone industriale din cele două orașe. A existat unanimitate în vederea susținerii acestui proiect din partea celor patru entități administrative: cele două primării, cele două consilii județene. Și după cum v-am spus, cei doi europarlamentari susțin, de asemenea, acest proiect”, a conchis primarul Brăilei.

 

Fotea: «Este o premieră națională pe care am vrea să o inaugurăm cât mai rapid»

Potrivit Adevărul.ro și președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, a avut recent o scurtă intervenție în privința proiectului privind realizarea monoșinei dintre cele două municipii.

„Este un proiect care a apărut la inițiativa consiliilor județene Galați și Brăila, și a primăriilor din cele două orașe. A fost depus deja, așteptăm răspunsul. Este o premieră națională pe care am vrea să o inaugurăm cât mai rapid”, a declarat Fotea, potrivit ziarului Adevărul.

 

Tudose: «Este un proiect pe care noi îl considerăm bun, benefic, util și un pic novator»

Redactorii ”Obiectiv - Vocea Brăilei” au încercat să obțină un punct de vedere în legătură cu acest proiect și de la europarlamentarul Mihai Tudose, care ne-a precizat că s-a implicat încă de la bun început, deoarece este de părere că o astfel de monoșină ar fi extrem de utilă atât pentru brăileni, cât și pentru gălățeni. Acesta a explicat că alături de Dan Nica de la Galați a purtat discuții cu Adina Vălean, comisar european pe Transporturi, în încercarea de a urgenta procedurile în legătură cu finanțarea acestui deziderat.

”Chiar astăzi (n.r. – marți, 8 martie) de dimineață am avut o discuție cu domnul Nica și cu doamna comisar Vălean. Încercăm să grăbim un pic lucrurile. Este un proiect pe care noi îl considerăm bun, benefic, util și un pic novator, ca să zic așa. Ardem niște etape! Atât cât se poate. Dar ne-am obișnuit să nu mai vorbim până când nu este gata”, a declarat Tudose, precizând că deocamdată preferă să nu ofere mai multe detalii până ce lucrurile nu se vor concretiza mai mult.

Nu ar trebui omisă totuși ideea că toate aceste proiecte ce se conturează pe zona Brăila-Galați vin ca urmare a realizării podului suspendat peste Dunăre, element care a generat o perspectivă economică interesantă pentru zona noastră. După cum se știe proiectul podului peste Dunăre a fost demarat ca urmare a semnării contractului de începere a lucrărilor de către Mihai Tudose, pe vremea când acesta ocupa fotoliul de premier al României.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro