"Am terminat Liceul Teoretic «Panait Cerna» în 2004 şi am început după aceea Sociologia la Universitatea Bucureşti. Am început şi dreptul la «Nicolae Titulescu». Nu am obţinut nicio diplomă de licenţă de la niciuna dintre facultăţi pentru că am fost exmatriculată", îşi începe povestea, extrem de amuzată de aceste amintiri, brăileanca. Devine însă serioasă când vorbeşte despre pasiunea ei: advertising-ul. În mod evident, a început de jos şi şi-a croit drum spre vârful piramidei. "Primul job l-am avut ca personal assistant la o firmă de training, în primul an de facultate. Jobul a fost obţinut de mama la firma unei foste eleve de-a ei, întrucât nu mă voia nimeni la vremea aia, adică în 2004. Totuşi, în acelaşi an am reuşit să obţin primul meu job în advertising ca Account Executive, cea mai de jos poziţie din cadrul unui departament de client service, dintr-o agenţie de profil, la o firmă necunoscută şi mică. Doi ani mai târziu însă am plecat ca account manager la agenţia de comunicare online Senior Interactive, parte a unui joint-venture cu Ogilvy Group România. Aici am învăţat tot ce mai târziu a reprezentat fundamentul pe care s-a format Happydigital, compania pe care, alături de Dani Florea, o conduc acum", spune Monica. Numai cuvinte de laudă are despre şeful său de la Senior Interactive, Mihai Tătaru: "Cel mai bun manager pe care l-am întâlnit vreodată şi pe care îl iubesc sincer şi acum. Tătaru era un om care mă inspira!" Şi nu a mai găsit un mentor la acelaşi nivel, deşi a mai trecut pe la alte două companii de profil. "În 2009 am plecat la o agenţie concurentă şi am stat câteva luni, apoi la alta, tot câteva luni. Astfel mi-am dat seama că nu aveam să mai găsesc şef în România ca Mihai Tătaru: omul al cărui discipol fusesem, era de neegalat din punct de vedere al managementului".
Cum s-a născut HappyDigital
La finele lui 2009 a plecat la Dublin, în Irlanda, unde a lucrat pentru "Havas", cea mai mare reţea digitală din lume, ca account director. "Am lucrat alături de Dani Florea şi alţi prieteni şi colegi pe care îi adusesem în Irlanda. A fost o experienţă extrem de interesantă, dar am revenit în România pentru a continua ce începusem la Dublin cu Happydigital: o agenţie de Facebook marketing. Acum ne mândrim că avem clienţi precum OMV, Adevărul Holding, Valvis Holding în România, Sony Ericsson în Irlanda şi Zagorra în Marea Britanie şi SUA", spune Monica. Întrebată cum a venit ideea afacerii "HappyDigital" povesteşte că de vină a fost regimul de muncă restrictiv impus românilor. "Nu aveam drept de muncă în Irlanda şi Marea Britanie nici eu şi nici partenerul meu, Dani Florea. Astfel că ne trebuia o formă prin care să facturăm agenţia angajatoare din Dublin. Aşa s-a născut Happydigital. Gândul că ar putea fi un business propriu-zis a apărut chiar mai devreme, la sfârşitul anului 2009, încă de la venirea mea în Irlanda, după ce am observat ce scump se vând creaţia şi dezvoltarea în regat şi în Irlanda, comparativ cu nivelul mult mai scăzut de preţ pe piaţa din România. Ideea afacerii era clară de la început şi reprezenta scopul pe care l-am avut în minte când am părăsit ţara: acela de a mă întoarce când voi fi în poziţia de a nu mai avea şef".
Cât de greu a fost să-şi facă un portofoliu de clienţi? "Portofoliul e greu de creat şi greu de dezvoltat, însă odată ce l-am prins pe client, oricare ar fi el, nu i-am mai dat drumul şi nici el nouă. Ne mândrim foarte tare cu faptul că încă avem relaţii comerciale cu toţi clienţii noştri. De exemplu, Valvis Holding, cu brandul AQUA Carpatica a fost primul client din România şi încă lucrăm împreună pe tot ce presupune Facebook work. Îmi doresc o companie de bere client, oricare ar fi aceasta, la fel cum ţintesc şi un mare brand de food. Aşa că lucrez intens la acest target", spune Monica. Este optimistă în ce priveşte evoluţia pe nişa de business în care s-a încadrat cu "HappyDigital" şi spune că e loc pentru toată lumea care poate demonstra, dar mai ales poate susţine profesionalismul. "Fără falsă modestie, deocamdată, noi credem că suntem cei mai buni în ceea ce facem atât în România, cât şi în Irlanda. De aceea, suntem convinşi că afacerea noastră se va dezvolta cu 50% peste cât creşte piaţa de Facebook marketing, în fiecare an. Anul acesta, de exemplu, avem ca obiectiv să ne extindem portofoliul de clienţi în spaţiul intracomunitar european. Vedem dacă ne iese, noi suntem încrezători".