Galeriile de Artă oferă brăilenilor ocazia ca, până la sfârşitul acestui an, să observe artiştii plastici brăileni şi evoluţia lor. Vernisajul expoziţiei organizate la Galeriile de Artă, ce a avut loc marţi după-amiază, a fost deschis de preşedintele Uniunii Artiştilor Plastici, filiala Brăila, Gheorghe Mosorescu, după care criticul de artă Maria Stoica a făcut o comparaţie între expoziţia de acum şi cea de anul trecut.
Specialista a remarcat că doar câţiva artişti au venit în acest moment cu ceva nou. Gheorghe Mosorescu abordează în continuare pictura iluzionistă şi vrea să arate ce există în spatele pânzei, Walter Mărineanu a surprins prin cerurile romantice, iar Daniela Nica a uimit cu măştile portret care demonstrează o mare dexteritate a lucrului cu culoarea. "Dincolo de imagine puteţi urmări texturi de materiale, mişcarea draperiilor care merg împreună sau se contrapun, aspect foarte greu de redat, materialul diafan, umbrele, semiumbrele care ţin de meşteşugul picturii. Trandafira Cojocaru are o lucrare ciudată, o pernă, care ne sugerează prin prezenţă şi mişcare un obiect confortabil, care te ademeneşte, dar există şi ceva rece, tehnic, în tabla aceasta tăioasă. Este ca un obiect care se cufundă şi se scufundă, iar în interior nu e altceva de salvat decât floarea, viaţa", a explicat criticul Maria Stoica. Apoi au fost trecute în revistă lucrările celorlalţi artişti care "au deja un stil inconfundabil". La Constantin Boer Dondoş au fost remarcate desenele fragile, subtile şi graţioase, la Hugo Mărăcineanu faptul că a rămas puternic, agresiv, la Ionel Radu sensibilitatea şi generozitatea, iar la Vasile Gaiţă roşurile din ce în ce mai vii şi mai frumoase. Nu au trecut neobservate nici desenele dure ale Georgetei Naum, picturile ce vibrează de culoare ale Angelicăi Deacu sau permanenta prezenţă a apei curgătore din picturile Teodorei Constantinescu. Criticul Maria Stoica a remarcat şi o schimbare în compoziţiile narative ale lui Radu Pencea, care l-ar putea duce mai departe, talentul tânărului Stelian Ghinea şi s-a declarat profund surprinsă de pictura realistă a Svetlanei Potângă, care acum trimite privitorul nu spre secolul XIX, ci spre secolul al XVII-lea. La Nela Constantinescu s-au observat problemele complicate de compoziţie şi echilibru studiate, la Ovidiu Dascălu evoluţia extrem de rapidă, iar la Vasile Sarcă faptul că, la fel ca întotdeauna, lucrările sunt o expresie a raţionalului din care nu este exclus sentimentul. Au mai fost încurajaţi de critic artiştii: Enel Dumitraşcu, Radu Olteanu, Cristian Radu, Radu Boldeanu, Andra Nacu, Nicolina Mitu, Adrian Stoica şi Florentin Stoian.