Mergi la conţinutul principal

Modificari importante ale normelor de functionare a scolilor de soferi

Cei care doresc sa faca scoala de soferi, dar nu s-au hotarit inca, ar trebui sa nu mai stea pe ginduri, deoarece noile norme impuse acestora, la inceputul acestei luni, atrag dupa sine si majorarea preturilor practicate pina acum. Pentru a se pune la punct cu toate acestea, scolile de soferi au primit ragaz pina la 30 iunie. Acestea vor suporta modificari radicale a regimului de desfasurare a cursurilor pentru obtinerea permisului de conducere, precum si o serie de norme pentru activitatea scolilor si instructorilor auto. In primul rind, masinile trebuie sa fie dotate corespunzator, iar baza materiala a scolilor trebuie asigurata cu tot necesarul prevazut de standardele UE. Astfel, printre cele mai importante modificari impuse se afla faptul ca pentru a fi autorizata, scoala trebuie sa aiba spatiu pentru parcarea vehiculelor apartinind scolii, sa functioneze intr-un spatiu amenajat cu sali de curs, acestea trebuind sa fie dimensionate in functie de numarul cursantilor din grupa, fiecarui elev revenindu-i 5 metri cubi, asta insemnind ca numarul elevilor se va limita in functie de spatiul de care dispune fiecare scoala. De asemenea, scoala trebuie sa fie dotata cu panouri cu indicatoarele rutiere, triunghiuri reflectorizante, retroproiector, televizor, camera video, calculator etc.
"Cu toate ca sint pentru modernizare, in conditiile in care nu exista caseta video de profil, la ce imi mai trebuie televizor sau camera video? Astfel sintem obligati sa raminem la aceleasi panouri atirnate pe pereti", ne-a declarat reprezentantul unei scoli de soferi locale. In plus, scolile vor trebuie sa dispuna de un cadru didactic specializat pentru orele de prim ajutor si sa aiba instructori si profesori de legislatie intr-un numar corespunzator, corelat cu numarul de elevi, dar nu mai putin de un instructor de conducere auto si un profesor de legislatie rutiera atestati de Autoritatea Rutiera Romana (ARR).

Adio camioanelor invechite

Noile prevederi vor deveni o adevarata incercare pentru scolile de soferi daca tinem cont de faptul ca acestea nu vor mai avea dreptul de a mai functiona la parterul blocurilor, conditie greu de inteles pentru oamenii de afaceri care au investit in infiintarea scolilor de soferi. "Care este justificarea de a nu putea functiona la parter? Sint cafe-baruri, localuri, pentru care ar exista o justificare ca polueaza fonic, dar ele pot exista. Dar in cazul acesta, in care nici macar nu exista un motiv, de ce nu? Daca acestea erau la vreun etaj superior mai ziceam ca deranjeaza prin trafic, dar asa?", ne-a declarat reprezentatul unei astfel de scoli. De asemenea, salile de curs si autovehiculele trebuie sa fie proprii si nu inchiriate. Pentru a se putea califica in profesia de instructor, candidatii trebuie sa faca dovada ca au cel putin cinci ani de vechime in conducerea auto si vor sustine un examen cu o comisie de reprezentanti ai Autoritatii Rutiere Romane (ARR). Toate procedurile de atestare, examinare vor fi reluate la fiecare cinci ani dupa obtinerea atestatelor. De asemenea, instructorii independenti autorizati nu vor mai putea lucra decit prin contract de colaborare cu o scoala de soferi autorizata. Proiectul de lege, inainte de a fi aprobat, prevedea si obligativitatea ca fiecare scoala sa detina un simulator auto, dar din ordinul aprobat la inceputul lunii martie, s-a renuntat la acesta, devenit astfel optional. "Din 30 de ore cite sint obligatorii, o parte dintre ele se pot sustine si pe simulator. Ele isi vor arata eficacitatea pe parcurs. Mai putine ore platite instructorilor, mai putin combustibil consumat etc.", ne-a declarat Constantin Mihaila, seful ARR Braila.
Majoritatea scolilor de soferi profesionisti care utilizeaza pentru instruirea elevilor camioane vechi vor fi nevoiti sa ia masuri pentru inlocuirea acestora. Mai mult decit atit, autovehiculele de categoria C pe care elevii fac instruirea practica trebuie sa fie proprietatea scolilor de soferi si sa indeplineasca anumite conditii, printre care: masa totala autorizata de cel putin 12 tone, lungime minima de 8 metri, ABS si cutie de viteze cu cel putin opt rapoarte pentru mers inainte, dispozitiv de inregistrare a vitezei.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro