Modernizarea Gării Brăila costă 7,6 milioane euro | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Modernizarea Gării Brăila costă 7,6 milioane euro

* cel mai probabil lucrările vor începe în primăvara lui 2012

Proiectul de aproape 8 milioane de euro de la Brăila vizând reabilitarea Staţiei CFR este cu un pas mai aproape de implementare. În sfârşit, s-au lămurit toate problemele de ordin birocratic ce ameninţau acest proiect. Mai precis, a fost anunţat câştigătorul final al licitaţiei de execuţie a proiectului şi a fost semnat contractul de finanţare dintre Ministerul Transporturilor şi adjudecatar. Aici a apărut şi o surpriză, în sensul că atribuirea s-a făcut către o altă asociere de firme decât cea previzionată iniţial. Totuşi, semnarea contractului de finanţare aduce asigurări că undeva în primăvara anului viitor ar urma să înceapă efectiv lucrările.

Ministerul Transporturilor a semnat la nivel naţional opt contracte în valoare de circa 216 milioane euro pentru proiecte de infrastructură feroviară, finanţate din fonduri europene, privind modernizarea a cinci gări, reabilitarea a cinci tuneluri şi reabilitarea unui tronson de cale ferată. Printre contractele semnate se numără şi proiectul cu o valoare de aproape 8 milioane de euro ce vizează reabilitarea şi modernizarea Gării din Brăila. De lucrări se va ocupa un consorţiu format din două firme româneşti, una din Galaţi, iar cealaltă din Constanţa, precum şi o companie din Germania. Concret, este vorba de consorţiul format din SC "Arcada" Galaţi, nemţii de la "Leonhard Wiess" şi "Isaft Litoral" Constanţa, cele 3 companii urmând să modernizeze gara din Brăila contra sumei de 7,6 milioane euro fără TVA, dar şi pe cea din Vaslui, încă 5 milioane euro, la fel, fără TVA. De precizat că atribuirea contractului pe lotul Brăila - Vaslui era preconizată să fie făcută către asocierea SC Confer Group SRL (lider) - SC Wiebe România SRL - SC Radaria SRL. Cel puţin aşa reieşea din dosarele de contestaţii concentrate pe rolul CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) care urma să se pronunţe cu privire la lotul gărilor CFR Brăila - Vaslui. Iată cum "zarurile" au răsturnat sorţii de izbândă şi au adus contractul trioului SC "Arcada" - "Leonhard Wiess" - "Isaft Litoral".

Firma "Arcada" este proprietatea oamenilor de afaceri Mihai Humă şi Spiru Mantu, ocupanţii locurilor 197 respectiv 196 la nivel naţional în topul "Forbes 500 Miliardari". Averile celor doi sunt estimate la circa 52 de milioane de euro. În ceea ce priveşte SC "Isaft Litoral" din Constanţa, aceasta este proprietatea lui Nicolae Cernisov, care este administrator unic.

Ministrul Anca Boagiu: "Vă cer lucrări de calitate şi la timp!"

"În sfârşit, reuşim să semnăm contracte pe calea ferată din fonduri europene. Dacă v-aţi obişnuit să mă vedeţi răfuindu-mă cu firmele care lucrează la autostrăzi şi drumuri naţionale, voi încerca o abordare pozitivă, şi anume să sper că nu va fi nevoie să ne răfuim şi cu firmele care lucrează la proiectele de cale ferată. Nu vom face rabat de la reguli şi vom manifesta aceeaşi intransigenţă în ceea ce priveşte lucrările la calea ferată. Vă cer lucrări de calitate şi la timp, altfel nu putem stabili un parteneriat", a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, cu ocazia semnării contractelor.

Cel mai probabil lucrările vor începe în primăvara anului viitor, după ce constructorii vor face organizarea de şantier. Potrivit prevederilor contractuale, termenul de execuţie pentru gări este de un an şi cinci luni, la care se adaugă doi ani de garanţie de la finalizarea lucrărilor. Din banii alocaţi pentru Brăila, 7,6 milioane de euro (fără TVA), vor fi modernizate şi consolidate clădirile existente în gară şi totodată vor fi termoizolate şi refăcute finisajele interioare şi exterioare. În plus, vor fi înlocuite instalaţiile electrice, sanitare, termice şi de telecomunicaţii. Pentru fluidizarea traficului de călători în proiectul investiţional este prevăzută realizarea unui pasaj subteran. De asemenea, se vor efectua şi amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi. În ce priveşte măsurile de securitate, în afară de sistemul de supraveghere video ce va fi instalat în gară, casele de bilete vor fi protejate cu geamuri securizate antiefracţie.

Proiectul de modernizare a unor staţii de cale ferată din România face parte din Programul Operaţional Sectorial "Transport 2007-2013" - axa prioritară 2 şi este finanţat din fonduri FEDR şi fonduri de la bugetul de stat. Contractul va fi finanţat de Comisia Europeană (fonduri nerambursabile în proporţie de 69,25%) şi de Guvernul României, prin bugetul de stat, în proporţie de 30,75%.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro