Mergi la conţinutul principal
Trecere la nivel cu calea ferată, periculoasă pentru copii

Modernizare fără zebră sau pasarelă pentru pietoni

* propunerea consilierului municipal PNL Alexandru Drogeanu privind înființarea unei treceri de pietoni în zona de traversare a căii ferate din cartierul Lacu Dulce nu s-a bucurat de prea mare succes * după ce autoritățile au precizat că în zona respectivă nu se poate realiza o pasarelă fără ca cetățenii să fie afectați, Drogeanu ne-a contactat pentru a preciza că propunerea sa viza strict o trecere de pietoni * am solicitat un punct de vedere privind posibilitatea realizării unei treceri pietonale în zona respectivă de la Căile Ferate Române * reprezentanții CFR au explicat că realizarea unei zebre nu ar respecta condițiile tehnice prevăzute în proiectul de reabilitare a respectivei treceri la nivel cu calea ferată

 

Lucrările realizate de Căile Ferate Române (CFR), sucursala Galați, la trecerea la nivel cu calea ferată din Lacu Dulce din Brăila s-au încheiat. Subiectul însă a atras atenția unora dintre aleșii locali. Mai precis, așa cum am anunțat într-o ediție anterioară, pe 9 mai, când s-a deschis șantierul, consilierul municipal PNL Alexandru Drogeanu a dorit să atragă atenția asupra necesității realizării în zonă a unei căi de acces la nivel cu calea ferată. La vremea respectivă am solicitat un punct de vedere din partea viceprimarului Alexandru Jantea, care este președintele Comisiei Municipale pentru Transport și Siguranța Circulației, precum și din partea primarului Marian Dragomir. Cei doi au explicat că proiectul de modernizare a căii ferate aparține Sucursalei Regionale CF Galați, la fel ca și terenul respectiv, astfel că municipalitatea nu poate interveni în niciun fel pentru a face investiții, în ciuda dorințelor consilierului municipal al PNL. Mai mult, primarul a precizat că municipalitatea are câteva terenuri în zonă unde ar putea realiza o pasarelă pentru pietoni, însă acest lucru ar însemna să distrugă proprietăți din apropiere și chiar să se ajungă la exhumarea unor persoane îngropate în Cimitirul ”Sf. Constantin”, lucru cu care nu este de acord. Totuși, Dragomir a afirmat că dacă reprezentanții CFR doresc să realizeze o astfel de trecere pentru pietoni, Primăria le va asigura tot sprijinul.

Ei bine, după apariția articolului, consilierul municipal Alexandru Drogeanu ne-a contactat pentru a sublinia că propunerea sa nu a vizat niciodată o chestiune complicată precum construirea unei pasarele în zonă așa cum au invocat liderii administrației brăilene, ci doar trasarea unui marcaj pietonal. Acesta a punctat că o astfel de trecere ar fi benefică pentru locuitorii din cartierul Lacu Dulce. Drogeanu a atras atenția că zilnic copiii care se întorc de la școală spre casă, în Lacu Dulce, traversează calea ferată pe lângă mașini, situație pe care o consideră extrem de periculoasă.

 

 

”Am văzut dialogul dumneavoastră cu domnul viceprimar Alexandru Jantea. Dar aș vrea să vin cu anumite completări, detalii și cu rezolvarea la ceea ce a spus dânsul că nu se poate. Dânsul a spus că am stat de vorbă cu un angajat al CFR. Am stat de vorbă cu șeful Gării Brăila, nu cu orice angajat al CFR. Este adevărat, este angajat al CFR. Mai mult, discuția mea cu domnul Jantea la o ședință de Consiliu Local a fost de maxim zece secunde. Dânsul nu are de unde să știe prea multe despre propunerea mea. Eu văzusem de mult situația acolo, pentru că toată ziua circul prin zonă. Și dacă a apărut chestiunea cu lucrările am spus că este momentul să ating acest subiect. Care a fost propunerea mea? Nu a fost vorba niciodată despre un pasaj sau despre un pod acolo. Că nu se poate realiza așa ceva acolo, este locul strâmt. Domnul Jantea a scos la înaintare că este pe terenul nu știu cui. Într-adevăr, este pe terenul CFR. Dar nu a fost vorba de pasaj. Propunerea a fost cu două căi de acces pietonal. Deci trecere de pietoni, pe înțelesul tuturor. În stânga și în dreapta căii de rulare. Deci a șoselei. Pe sensul de mers dinspre Lac spre Obor, ca să spun așa. În urma discuției pe care am avut-o cu șeful Gării din Brăila, dânsul mi-a spus că există o posibilitate să se poată realiza acest obiectiv. Dacă dânșii de la Primărie doresc să rezolve această problemă, care este foarte importantă pentru oamenii din zonă, pot face un proiect în acest sens. Se merge la Regionala CFR Galați, se aprobă. Oamenii sunt deschiși. M-am interesat și acolo. Se poate rezolva și această problemă. Dar nu cu pasaje și nu cu poduri. Cale de acces pietonal peste calea ferată, a declarat Drogeanu, în perioada cât încă se lucra la trecerea la nivel cu calea ferată.

 

Reprezentanții CFR susțin că o trecere de pietoni ar fi neconformă cu proiectul

În urma discuției purtate cu consilierul PNL, redactorii ”Obiectiv - Vocea Brăilei” au încercat să ia legătura cu conducerea Sucursalei CF Galați, însă am fost întrumați către Serviciul Comunicare Mass-Media Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA. Răspunsul primit de acolo a venit abia pe 24 mai și a fost unul simplu: o trecere de pietoni în zonă nu este conformă cu proiectul, iar pentru edificarea unei pasarele ar trebui demolate proprietăți private și chiar desființarea unei porțiuni din cimitir. Totuși, reprezentanții CFR ne-au asigurat că în cadrul proiectului dalele din beton deteriorate vor fi înlocuite cu unele elastice din cauciuc, fapt ce va îmbunătăți confortul participanților la trafic.

”Urmare adresei dumneavoastră transmisă în format electronic Serviciului Comunicare Mass-Media, referitoare la posibilitatea înființării unei treceri de pietoni, în zona trecerii la nivel cu calea ferată de la km 226^189, în zona cartierului Lacu Dulce din Brăila, vă comunicăm: trecerea la nivel (TN) situată km 226^189, pe linia 700 Făurei - Galați, între stațiile CF Lacu Sărat - Brăila, este în curs de modernizare, inclusiv montare instalație de semnalizare automată cu semibariere (BAT) și avertizare optică și sonoră. De asemenea, în cadrul lucrărilor de modernizare, partea carosabilă a trecerii la nivel va fi schimbată, prin înlocuirea dalelor din beton deteriorate cu dale elastice din cauciuc, fapt ce va asigura confortul participanților la trafic. Este important de precizat că, înființarea unei noi căi de acces (trecere de pietoni) în zona trecerii la nivel cu calea ferată nu respectă condițiile tehnice prevăzute în SR 1244-1. În ceea ce privește construirea unei pasarele pietonale, peste linia de cale ferată (linie dublă), precizăm faptul că, în conformitate cu standardele în vigoare, astfel de lucrări ar implica demolarea unor locuințe sau anexe, proprietate privată a locuitorilor din zonă, precum și desființarea unei părți din Cimitirul Sfântul Constantin”, se precizează în răspunsul din partea CFR.

În prezent, lucrările sunt deja încheiate în zonă.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

Arbo300x600

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro