Moartea pilotului implicat în accidentul aviatic de la Stăncuţa a fost una violentă, bărbatul suferind mai multe fracturi şi contuzii ale organelor interne, potrivit medicilor legişti brăileni.
După aproape şase ore, în care Costel Vâlcu, cel care pilota avionul utilitar prăbuşit sâmbătă pe câmpul din apropierea localităţii Stăncuţa, s-a zbătut între viaţă şi moarte, medicii brăileni nu au mai avut ce face şi au constatat decesul bărbatului. Trupul neînsufleţit a fost preluat de maşina Serviciului de Medicină Legală (SML) Brăila, pentru efectuarea autopsiei.
"Moartea a fost violentă şi s-a datorat şocului traumatic şi hemoragic, consecutiv unui politraumatism cu numeroase fracturi şi contuzii ale organelor interne, în condiţiile unui accident aviatic", ne-a declarat dr. Gina Ilie, şefa SML Brăila.
"Moş Costică", aşa cum îi spuneau prietenii, a decedat la aproape şase ore de la producerea nefericitului eveniment. Imediat după impactul cu solul, unul dintre puţinii martori oculari a relatat cum pilotul se văita de dureri la coloană şi în zona bazinului. Ambulanţele sosite la faţa locului l-au preluat imediat şi l-au transportat la Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Judeţean Brăila. Pentru că starea de sănătate se înrăutăţea, s-a luat decizia ca pacientul să fie transportat cu un elicopter MAI la Spitalul Floreasca din capitală. Din păcate, situaţia a luat o întorsătură neaşteptată. Costel Vâlcu a intrat în stop cardio-respirator, iar transferul său la unitatea spitalicească din Bucureşti a fost anulat. Medicii brăileni s-au chinuit să-l resusciteze mai bine de 40 de minute, după care a fost constatat decesul bărbatului.
Reamintim că în jurul orei 07.40, un avion utilitar plin cu uree s-a prăbuşit pe câmpul din apropierea localităţii Stăncuţa. Pompierii, ambulanţa, poliţia şi jandarmii au sosit imediat la locul accidentului, iar pilotul şi mecanicul au fost transportaţi de urgenţă la spital. Conform primelor declaraţii ale martorilor şi mecanicului, care a fost conştient tot timpul, se pare că după decolare, la nici 20 de metri altitudine, comenzile avionului s-au blocat. Pilotul ar fi luat decizia de a ateriza forţat, iar manevra ar fi fost un real succes dacă aparatul de zbor nu s-ar fi lovit de un şanţ şi nu ar fi căzut în aripa stângă.
Cazul a fost preluat de procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi, iar o echipă de experţi de la Bucureşti a venit la locul tragicului eveniment aviatic pentru a face cercetări. Urmează ca aceştia să stabilească cu exactitate cauza prăbuşirii aparatului. Avionul ar fi fost închiriat de la firma "Pegas" din Galaţi, pentru stropirea cu îngrăşământ a culturii de orez de la Stăncuţa, care aparţine firmei "SC Padova Agricola", din Gruppo Roncato Italia.